•MINE•

2.5K 76 8
                                    

"Behave. Appa hnta kamu untk belajar. Jngn nak buat perngai bgg kamu kt sini."

Jimin buat xtau. Dia trik beg bagasinya lalu berjalan masuk ke dlm kolej. Malas nak melayan bebel ayh dia tu. Buat sakit telinga je.

--
Stelah mendapat kunci bilik,dia sgera mmcari num biliknya.

Stelah jimin memastikan biliknya telah dijumpai,dia mnjenguk trlebih dahulu.

Seorng lelaki yg sedng mmbaca buku di ats katil dn di seblah katilnya ada satu lagi katil kosong. Jimin sgera mnolak pintu itu lebih luas. Dia menarik beg bagasinya.

Dia mnggariskan snyuman kepada roommate barunya.

"Hai new roommate. Nama aq jungkook."

Jimin angguk.

"Hai too. Jimin." jimin trus lompat ats katil dia. Fuh penatnya. Jungkook hnya memerhati sahaja jimin.

"Kau da lama ke tinggal kt sini?" tnya jimin tnpa mmndng wjh jungkook.

"Hmm yeah.. Klau x aq nak pindah dorm sbb xdak roommate. But.. Thank god.. He gave me,you."

Kata2 jungkook mmpunyai mksud trsirat ttapi jimin xdpt mmbacanya. Jimin hnya angguk. Jungkook mnyimpan snyuman dlm diam.

Dia kembali fokus pda bukunya.

--
Jimin berjalan2 di skitar kawasan dormnya. Nk sembang ngn jungkook mcm jungkook bz je.

Ttiba tngnnya ditarik oleh seseorng.

"Eh kau-"

"Shh.."

Lelaki itu mnyuruh jimin snyap. Dia mmndng skeliling sbelum kembali fokus pda jimin.

"Urm..kau roommate jungkook eh?" tnya lelaki itu.

Jimin hnya mengangguk tnda setuju. Wjhnya hairan.

"Sebenarnya,..jungkook tu gay. Roommate kau gay..kau kena hati2 sikit." bisik lelaki itu. Mmbulat mata jimin.

"Be-betul ke jungkook gay?" tnya jimin lagi skali. Lelaki itu angguk.

"Eh mcm mana kau tau?" tnya jimin untk kepastian.

"Kwn aq pernah digoda. Sbb tu dia pindh dorm!"

Jimin angguk. Dia x sngka dia skali roommate ngn jungkook. K sumpah dia bnci gay. Ada sbb dia bnci gay. Tpi mmg org x suka gay kan? Ahahahahahhaahahah.

"Btw nama aq taehyung. Nice to meet you,jimin."

Jimin mnggariskam snyuman pda taehyung. Kmudian mminta diri untk pergi balik ke dormnya.

--
"Jungkook!"

Jungkook sgera bngun. Dia mmndng jimin dngn tenang.

"Kau gay ke?" tnya jimin. Jungkook bngun. Wjhnya tenang2 sahaja.

Kakinya diatur mnuju ke jimin.

Hnya beberapa inci sahaja lagi tubuh mereka aq bercium. Jimin buat muka beku.

"If yes,kau nak buat apa?" tnya jungkook balik.

"Aq x kira. Aq bnci gay. And aq xkira aq nak kau tukar dorm or aq yg akn keluar dri dorm ni." jimin dh pikir msak2. Dia nk tukar dorm. Dia x suka tinggal bersama2 mamat gay.

"Ouh,really? You hate gay? Heh. Sorry. Kau trpksa tinggal sedorm ngn aq untk setahun. Dengar tu. Setahun." bisik jungkook keras. Meremang bulu roma jimin.

Dada jungkook ditolak kasar. Dia tatap dngn tajam wjh tenang jungkook.

"Aq akan tukar dorm. Tngokla kau!" jimin trus keluar dri dorm itu.

Jungkook gelak kcil shingga menampakkan gigi bunnynya. Dia geleng kepala. Dia tahu jimin akn tetap stay sini.

--
"What?! Dah xdak dorm kosong?!"

"Hmm.. Lagipun tahun mmg padat gila. So no. Sorry." kata pekerja itu yg bernama hwasa. Jimin ketap bibir.

"Ish! Aq x kira aq kena buat dia kluar dri dorm tu!"

Bisik hati jimin. Dia sgera berlari kembali ke dormnya. Dn mmbuat muka beku. Malas laa nak layan.

Bersambung... Yeet yeyeyeyeyeye tibe k layan laa jgn x lyan mwah :)

ForeverWhere stories live. Discover now