22

652 40 2
                                    

"Jungkook..sorry.."

Jungkook mndiamkan dirinya. Jimin mngeluh perlahan. Bahu lelaki itu disentuh.

"Kook..im sorry ok? Tdi aq busy sngt.."

"Busy dngn seulgi?"

Jimin trgamam. Tngnnya perlahan2 ditarik. Jungkook mngeluh perlahan.

"Seulgi buat apa kt kau lagi?" tnya jungkook. Dia masih lagi x mmndng jimin.

Jimin diam mmbisu. Dia x tahu nak blas apa.

"Jwb jimin. Aq tnya ni. Seulgi buat apa lagi kt kau?" tnya jungkook lagi skali. Dia cuba kwl nadanya. Jimin tunduk.

"Nothing. Dia.. Suruh aq ajar dia buat kerja dia." dalih jimin. Jungkook akhirnya pusing mnghadap jimin.

"Tipu. Aq tau kau smbunyikan sesuatu. Apa yg seulgi dah buat kt kau? Bagitaula aq!"

Jimin mngangkat wjhnya. Dia trgamam. X sngka jungkook akan menangis sbbnya.

"Xbuat apa2. Aq tolong dia je tdi."

Jimin msih mahu smbunyikan bnda itu. Dia x snggup.

"Tolong apa? Bgitau aq apa yg kau tolong?! Smpai snggup suap2 smua tu. Kau ingt aq x nampak ke?! Bagitau aq skrng!!!"

Jimin mnutup matanya lama. Seketika2 kmudian dia kmbali mmndng wjh jungkook.

Air mata jungkook diseka lembut dngn kdua2 belah tngnnya.

"Im sorry."

Tngnnya dijatuhkan. Dia mngatur langkah mninggalkan jungkook.

--
Taehyung mngetap bibirnya.

"Please bgitau aq. Apa yg dh jadi kt jimin? Aq nak kena tahu gak! Please taehyung.." rayu jungkook. Taehyung mmndng wjh jungkook dngn kesian.

"Er..jimin..aq x taulah.. Tpi aq dah jnji x bgitau-"

"Ah aq x kesah. Now aq nak kau bgitau apa yg dah berlaku kt dia!"

Taehyung trkedu. Dia diam buat sketika.

--
Jimin mngusap rmbut seulgi dngn lembut. Dia xtahulah. Hatinya bercelaru.

"Jimin? You da ngantuk ke?" tnya seulgi smbil mnghentikan tngn jimin. Jimin mmndng seulgi dngn pndangan kosong.

"No.. Smbunglah tido. Rest,ok?"

Seulgi trsenyum gmbira. Dia mngucup tngn jimin dngn lama. Kmudian kmbali mnutup matanya.

Jimin mnyambung mngusap kepala seulgi.

Beberapa ketika kmudian tngn jimin trun ke perut seulgi. Diusap dngn lembut.

"Walaupun kau dpt kasih syg aq,aq xkan anggap kau org istimewa dlm hidup aq. Kau x layak. Cinta aq hnya untk jungkook."

++
Jimin berjalan kluar dri dorm seulgi. Kakinya diatur dngn berat mnuju ke dormnya. Dia penat.

Setibanya dia di dorm, cepat2 dia mnghempas badannya ke katil. Dia lngsung x pndng jungkook. Penat mnguasai dirinya.

"When we fight,we fight like lions. But when we loved we feel the truth."

Bersambung...
Aq sngaja buat anda sendu. Silalah taebah. Aq pun sendu ni. Hm ")

ForeverWhere stories live. Discover now