25

1.2K 45 3
                                    

"Wey.. Aq nak jumpa kau kejap boleh?"

"Ok. Kt mana?"

"Nnti aq send location."

"Ok. See you."

Pnggilan diputuskan. Jimin mngeluh perlahan. Dia nak tamatkan jugak harini.

--
Jimin melihat jam di tngnnya. Dia masih mnunggu kehadiran seseorng.

"Jimin?"

Suara garau taehyung mngejutkannya. Dia berpusing mmndng ke arah lelaki itu.

Wjh marah dipsang. Dia tahu tu semua hnyalah lakonan semata2.

"Taehyung.. Mcm mana dngn jungkook? Dia ok?" tnya jimin. Taehyung angkat kening.

"Hmm asl kau nak tau sngt? Bukan kau dah tinggalkan dia ke?" tnya taehyung balik. Jimin berdecit.

"Bila? Jungkook ke yg ckp macam tu?" tnya jimin balik. Taehyung peluk tubuhnya.

"Sbb kau,jungkook mnderita. Aq kesian tngok dia." taehyung x jawab soalan jimin. Jimin mndekati taehyung.

"Klau bukan sbb kau,smua ni xkan trjadi." blas jimin balik. Dia menarik baju taehyung dngn kasar.

"Kau ingt aq xtahu apa yg kau buat selama ni?"

Taehyung gelak sinis.

"Oh..kau dah tau eh? Yup. Mmg aq lah penyebabnya."

Pengakuan taehyung mmbuatkan jimin mnolaknya dngn kuat. Wjh taehyung ditumbuk bertubi2. Melepaskan geram yg trsimpan dlm hati selama berhari2.

Stelah puas mnumbuk taehyung,jimin bngun.

"Kau,mmg x layak. Kau snggup buat smua ni sbb nak rosakkan hubungam aq dngn jungkook. Dasar dengki!"

Taehyung gelak. Dia perlahan2 bngun dngn wjhnya lebam dn kesan darah di bibirnya diseka kasar.

"Aq bnci tngok korng berdua. Kenapa mesti kau yg dia pilih? Hati aq sakit tau! Aq dah bertahun2 simpan prasaan cinta tu kt dia tpi dia lngsung xperasan. Last2 dia pilih kau! Aq bnci kau jimin!"

Kalini giliran taehyung pula untk mnumbuk jimin. Mereka bergelut di tngh kwasan lapang itu.

"Jimin!! Taehyung!!"

Jungkook dan beberapa raknnya dtg ke arh mereka untk mnghentikan pergaduhan yg trjadi.

Taehyung trkejut dngn kehadiran jungkook. Dia cuba mminta simpati jungkook dngn cara menangis.

"Jungkook..ji-jimin pukul aq..hiks.. Dia yg mula-"

"Jgn percaya dia kook..dia tipu." potong jimin. Dia memndng jungkook dalam2. Jungkook mnyeka kesan darah yg berada di bibir jimin.

"Taehyung.." pnggil jungkook. Matanya fokus pda wjh taehyung.

"Im sorry..tpi..aq dah tau smuanya.."

~'~'~'
Flashback

"Jimin.. Taehyung.."

Jimin hairan. Dia melihat wjh sayu seulgi.

"Taehyung yg suruh i buat smua ni.. I..ank tu.. Bukan ank you..tpi anak taehyung.."

Jimin tergamam mndengar kata2 seulgi. Adakah ini benar ataupun hnyalah penipuan?

"Taehyung yg buat? But why?"

"Dia nak jungkook. Semua yg dtg ganggu jungkook dn hubungan korng brdua,sbb taehyung. Trmasuk i." cerita seulgi. Jimin betul2 trkejut. Dia ingt taehyung org yg baik. Tpi.. Tekaannya meleset.

"I..sbenarnya x suka pun gnggu hubungan you..but.. I cant.. Klau i xnak buat apa yg dia suruh,dia.. Dia akan bunuh i.. I tkut jimin.."

Seulgi ditarik masuk ke dlm pelukannya. Belakang bdnnya diusap lembut. Rupanya taehyunglah dalangnya. Seulgi dan yg lain2 hnyalah kambing hitam untk menarik perhatiannya.

~'~'~'
"Jung-kook..jungkook..mian.."

Taehyung bngun dn ingin mndekati jungkook. Tetapi cepat2 jaemin dn suga menahannya.

"Sudhlah taehyung.. Aq syg jimin je. Aq anggap kau sbagai kawan je." blas jungkook smbil tunduk. Jimin mngusap belakang bdn jungkook. Dia tahu mesti jungkook rasa kesal dngn bff dia sndiri.

"Jungkook!! Please.. Aq cintakan kau.. Dah bertahun aq simpan perasaan ni! Please jungkook! Aq merayu!!!"

Jungkook geleng.

"Jungkook. Is. Mine."

Taehyung trduduk lemah. Dia menangis sepuas2nya.

"Jangan ganggu aq lagi,tae. Kita bukan lagi kawan."

Kata2 jungkook mmbuatkan taehyung trgamam.

"No..please jungkook.. I want you.. Please.. You cant leave me!!"

Jimin menarik tngn jungkook untk pergi dri situ. Mmbiarkan taehyung trpekik2 mmnggil namanya.

--
Jungkook menatap anak mata jimin dalm2. Akhirnya rindu yg disimpan selama sminggu ini dilepaskan jua. Dia mngukir snyuman gmbira.

"Thanks for coming back."

Jimin trsenyum mndengar ucapan jungkook. Dia memandng wjh jungkook. Dia pun rindukan wajah lelaki ini.

"Yeah.. I miss you."

Jungkook mngucup bibir jimin skilas.

"I miss you too."

Jimin memeluk leher jungkook. Wjhnya didekatkan dngn wjh jungkook.

"Sorry for leaving,kook."

"Sokay.. Now,our problem solved." jungkook gelak kcik.

"Hehehe. Cute."

Puji jimin. Dia melagakan hidungnya dngn jungkook. Jungkook gelak kcil. Dia peluk pinggang jimin.

"I love you."

1

2

3

Jimin masih diam mmbisu. Mmbuatkan jungkook agak sendu.

"Jungkook.."

Mata jungkook memandngnya. Jimin mngucup bibir jungkook skilas kmudian mnjawab

"I. Love. You. Too."

Melebar snyuman jungkook. Akhirnya. Jimin mngucapkan jua kata2 itu.

"Puas?"

Jungkook angguk. Jimin gelak kcil. Dia mngusap wjh kacak jungkook.

"I love you so much,jeon jungkook. Only you."

"When we fight,we fight like lions. But when we loved,we feel the truth,"

END
HAHAHAHAHAHAH K SUDA TAMAT YINI DRAMA. AQ BUAT SHORT STORY JE. SOOOOO PUAS HATI X? HAPPY ENDING KEYH? KANG AQ BUAT SAD ENDING ANDA MEROYAN LAK. JGN LUPA VOTE. SENDU AQ. HAHAHAHAHA. SORRY KLAU ADA TYPO KE MENATANG2 YG X SEPATUTNYA ADA KT SINI. SORRY SBB KEKURANGAN PDA CITER NI. SORRY SBB BOSAN. SORRY SBB LATE UPDATE. SORRY FOR EVERYTHING. BTW THX FOR READING MY FANFIC EVEN MERAPU LAGIKAN BURUK.
NAK PENPIK LAIN X? KLAU NAK VOTE PATU SHARE LAH KT KWAN LAEN. BGI SMPAI 1K READERS DULU. FUH AURA BATAK AQ. IKUTLAH SMPAI BERAPA OUN VIEWERS. AQ X KESAH. NNTI KLAU AQ ADA IDEA LAGI AQ BUAT CITER JIKOOK. DONT WORRY GAES. AND BTW AQ NAK BUAT CITER THRHILER LA. WHAT DO YOU THINK? - DAYANA🌸

ForeverWhere stories live. Discover now