23

680 36 8
                                    

Jimin rasa hairan. Jungkook langsung x mnyapanya sepanjang harini. Malah dia lngsung x disentuh. Pndng pun mcm nak xnak je.

Dia mngeluh perlahan. Mesti jungkook still marah psal semalam. Tpi,selalunya sekejap je. Xsmpai 5 minit dah jdi kucing parsi balik. Tpi kalini lain.

Jimin ingin mndekati jungkook yg sedng fokus pda kerjanya. Ttiba tngnnya ditarik oleh seseorng.

"Honey.. Teman i boleh?" tnya seulgi. Jimin trkedu. Dia pusing kebelakang untk mlihat jungkook. Dia tkut jungkook perasan.

Dia mnghembus nafas lega. Nasib jungkook masih x perasan keberadaannya disitu. Wjh seulgi kembali dipndng. Rimas.

"Teman gi mana?" tnya jimin balik. Seulgi gelak kcil. Dia tahu je jimin mlas nak teman. Tpi dia saja nak bermanja dngn jimin. Dia memeluk lengan jimin.

"Kita..erm jalan? I bosanlaa..hmm." blas seulgi dngn muncungnya.

Jimin diam sejenak. Dia kembali memndng jungkook yg hnya bersendirian di situ. Dia risau sebenarnya.

"Seulgi.. Boleh tunggu kejap x?" tnya jimin dngn lembut. Seulgi angguk tnda setuju.

"Hm ok. You nak prgi mana?" tnya seulgi hairan. Jimin trik lengannya yg dipeluk oleh seulgi perlahan.

"Aq nak gi jumpa jungkook kjap. Tunggu." jimin trus berlari ke arh jungkook tnpa mnunggu seulgi. Seulgi mngetap bibirnya. Dia memerhati sahaja jimin mndekati jungkook. Tubuhnya dipeluk. Sejuk.

×~×
Jimin mndekati jungkook perlahan. Dia xnak ganggu jungkook. Tpi ntahlah. Dia risau je.

"Jung-"

"Kau nak apa jimin?" belum sempat jimin hbiskan kata2nya jungkook memotong. Seolah2 tahu jimin berada di sebelahnya. Jimin mngetap bibir.

"Kau,ok x?" tnya jimin dngn prihatin. Jungkook diam mmbisu. Tngnnya ligat menaip di laptopnya. Prtnyaan jimin dibiarkan tiada jawapan.

Jimin mngeluh hampa. Dia tahu jungkook x suka dia dtg. Tpi dia rindukan lelaki itu.

"Jungkook.. Im sorry for yesterday ok?" pujuk jimin. Jungkook mnggariskan snyuman tnpa mmndng jimin.

"Hm."

Itu sahaja yg mmpu jungkook balas. Hatinya masih marah. Lagi2 slepas taehyung bgitau kisah sbenar. Dia rasa mcm dirinya lngsung xdak tempat dlm hati jimin. Dia rasa dianiaya.

"Jungkook.. Pndnglah sini." jimin mnyentuh bahu jungkook.

Jungkook mngeluh. Dia mnutup laptopnya kmudian matanya fokus pda jimin.

Jimin trkedu.

Jungkook nangis?

"Kook.. Kau-"

"Ye. Aq menangis sbb kau,jimin. Kau.."

Jimin geleng. Dia mnyentuh kedua2 pipi jungkook.

"No. Aq.. Aq mintk maaf sngt2. Aq x harap smua ni jdi..kook..im sorry..." rayu jimin. Jungkook tepis kdua2 tngn jimin.

"Kenapa kau buat aq mcm ni? Jimin..aq syg kau...why jimin?"

Jimin geleng. Dia ingin mendekati jungkook. Tetapi jungkook menolaknya dngn kuat shingga dia trjatuh.

Jimin merayu.

"Please jungkook.. Im sorry."

"Aq mmg x layak kan untk kau? Kenapa kau tipu aq?!"

"Jungkook! Aq syg kau. Please.. Jgn mcm ni.." jimin cuba bngun.

"Jimin!" seulgi mndekati jimin.

Jungkook mnggigit bibirnya sndiri. Dia geram.

Jimin bngun dngn bantuan seulgi.

"Jungkook.. Please jngn pukul jimin!" rayu seulgi. Jungkook smirk.

"Kau.. Kau mmg xdak jantan lain ke?!"

Jungkook tolak bahu seulgi dngn kuat. Seulgi trjatuh.

"Seulgi!"

Darah merah mula mngalir.

"Jimin..sakit.."

Air mata seulgi mulai mngalir. Jimin mndekati seulgi.

Jungkook trkedu. Jimin mmndng jungkook dngn geram.

"Jungkook! Kau tngok apa yg kau dah buat kt dia!"

Jungkook geleng. Dia sgera mngemas brg2nya lalu berlari mninggalkan mereka brdua.

"Ji-jimin..sakit...hiks.."

Jimin sgera mngangkat seulgi dan berlari ke luar kolej.

--
Jimin mnunggu dengan sabar di ruang mnunggu itu. Dia takut sngt. Hmpir sahaja dia menangis disitu. Tpi ditahan sahaja.

Beberapa org jururawat dn seorng doktor akhirnya keluar juga stelah hampir sejam mereka brada dlm wad itu. Jimin mndekati mereka.

"Macam mana dngn keadaan isteri saya?" tnya jimin. Dia sngaja pkai perkataan tu sbb xnak doktor tu syak apa2. Kang nnti dia ingt ank luar nikah lak.

Doktor tu mnyentuh bahu jimin.

"Maaf. Kndungan isteri encik xdpt diselamatkan. Kami dah cuba yg trbaik."

Jimin trgamam. Dia tunduk mmndng lntai. Dia x tau kenapa.tpi hatinya rasa sebak sngt2.

Stelah doktor itu berlalu prgi,dia trus masuk ke dlm wad dimana seulgi ditempatkan.

Wajah pucat seulgi ditatap sayu. Dia menggenggam tngn seulgi dngn erat. Air matanya mngalir jua buat kali pertama untk seulgi.

"Im sorry. I cant protect you. And our child."

Bersambung...
Hiks sndu laahh titew ")

ForeverWhere stories live. Discover now