Chapter 12

329 51 27
                                    

26 March 2019
Neo Tech Company,Korea Selatan.

"Sweetheart".Tubuh Ji Hyo yang menghadap tingkap kaca besar dipeluk dari belakang oleh kekasih tampannya,Yoon Oh.

Waktu di Kota Seoul detik ini diselimuti dengan gelapnya waktu malam.Bangunan-bangunan yang berdiri kukuh menghiasi pandangan mata Ji Hyo dan Yoon Oh.

"Hmm?".Balas seadanya.Dia sendiri bingung akan diri Yoon Oh. Sehabis sahaja waktu jam kerja tadi, Yoon Oh meminta Ji Hyo untuk tidak pulang dahulu,malah menunggunya di ruang pejabat Yoon Oh.

Tiga jam Ji Hyo menunggu Yoon Oh menyelesaikan pekerjaannya.Jam 8.45 malam,pemuda itu berhenti dari fokus ke fail kerja.Dan beralih merapat dan mendakap tubuh gempal kekasihnya.

"Saya nak cakap serius dengan awak". Tubuh Ji Hyo diputarkan.Menghadap Yoon Oh,bersamaan memandang tepat wajah tampan Yoon Oh.

"Nak cakap apa?Saya akan dengar semuanya".

Yoon Oh mengambil kedua tangan Ji Hyo,menggenggam dengan erat tanpa ingin terpisah tautan tersebut.Nafas diambil lalu dihembus perlahan.

"Sweetheart,I—".

"I'm going to America soon.Dan saya akan pergi dalam jangka waktu yang panjang.I have no idea when exactly the day I'll back to Korea".

Kaku.Ji Hyo kaku mendengar ayat yang keluar dari mulut Yoon Oh.

Lagi.
Lagi sekali dia akan kehilangan Yoon Oh,dihadang oleh tembok jarak yang jauh.

Senyuman Ji Hyo mati seketika.Ada perasaan tak rela untuk dia melepaskan Yoon Oh.Tapi,dia cuba sedaya upaya untuk tidak menjadi seorang yang pentingkan diri sendiri.

"Bila awak pergi?".

"Lusa".

Tambah jatuh semangat Ji Hyo.Dia memiliki waktu hari ini dan besok untuk bertemu dengan kekasihnya. Setelah itu,dia tidak dapat lagi bertatap wajah secara langsung, merasakan hangatnya dakapan Yoon-Oh,sentuhan lembut yang selalu pemuda itu berikan apabila mereka bersama.

Yoon Oh yang jelas melihat perubahan di wajah Ji Hyo terus menarik tubuh tersebut,dan mendakapnya penuh hangat.

"I'm so sorry sweetheart.Saya terpaksa pergi.Saya pun tak nak tinggalkan awak lagi.I'm so sorry sweetheart".

"Hey".Ji Hyo membebaskan dirinya dari dakapan Yoon Oh.Kedua belah tangan dilekapkan di kedua belah pipi Yoon Oh.

Dengan sedikit paksaan,Ji Hyo mengembalikan senyumannya. Menyatakan pada Yoon Oh jika dia baik-baik sahaja.

"Honey,look.Saya tak apa-apa. Pergilah,mungkin hal ni penting untuk awak.Saya tak paksa awak untuk tak pergi ke Amerika.Saya baik-baik sahaja okey".

Tangan kanan Ji Hyo yang masih melekap di pipi Yoon Oh digenggam erat oleh pemuda itu,lalu dikecup permukaan tangan Ji Hyo.

"I'm going to miss you so much sweetheart".

Yoon Oh memutarkan kembali tubuh Ji Hyo menghadap Kota Seoul. Didakapnya tubuh gempal itu dengan penuh hangat,menyalurkan rasa sayang dan cintanya pada wanita itu.

"Sweetheart".

Yoon Oh menenggelamkan wajahnya di ceruk leher Ji Hyo.

"Yes honey?".

"I'm freaking jealous".

"Why?".

"You still with Taehyung.Can you promise me?".

"What?".

"Jangan sayangkan dia lagi.Jangan cintakan dia lagi.Jangan tunjukkan sayang awak dekat dia.Jangan cium dia.Jangan ada perasaan lagi dengan dia.You're mine.You're mine now. And forever are mine".

The Dark Ken[Break season]Where stories live. Discover now