Chapter 15

340 55 17
                                    

23 September 2019,
Seoul,Korea Selatan.

Ji Hyo tersedar dari tidurnya.Mata dikedipkan beberapa kali untuk menyeimbangi pencahayaan di bilik tersebut dengan matanya.

Dia tak langsung bangun,tetapi memandang ke sekeliling bilik tidur mewah itu penuh seksama.Kenangan semalam kembali terimbas.

Yoon Oh nya sudah pulang.Sepanjang malam mereka berceloteh tanpa henti sehingga pukul 3 pagi.Niat awal, mereka ingin tidur pada pukul 12 malam setelah selesai makan malam berdua.

Tetapi kedua-duanya sudahpun terlalu sarat akan rindu,jadi mereka kembali bercerita tentang hal-hal yang penting mereka lalui ketika berjauhan.

Tubuh wanita berumur 26 tahun itu rasanya ditarik perlahan untuk merapat ke arah tubuh Yoon Oh,lalu pemuda itu memeluk dengan erat pinggang ramping Ji Hyo.

"Good morning".Sapa Yoon Oh dengan suara serak nan berat khas orang baru bangun.

"Good afternoon too".Ji Hyo menyindir lembut sambil memberikan senyuman kepada Yoon-Oh.

"Oh dah tengah hari dah?".Soal Yoon-Oh dengan mata separa terpejam.

"Dah pukul 12:54.I'm sure it's not a right time to say morning".

Yoon Oh mengangguk lemah dan tersenyum kecil,menampilkan lesung pipitnya yang indah.

"Awak kan cuti seminggu.Tak perlu nak risaulah".

Ji Hyo memandang Yoon Oh pelik. "Macam mana awak tahu saya cuti seminggu?".

"Mestilah tahu.Saya yang arahkan".

Ji Hyo langsung mencubit pipi putih Yoon Oh,tidak peduli jika pemuda itu mengadu kesakitan.

"Patutlah beria sangat tak suruh hantar balik.Idea dia pula".

"Ya ampun sweetheart,sakit sakit!".

Cubitan dilepaskan,lalu dia memandang Yoon Oh sejenak sebelum berpaling tidak ingin melihat wajah pemuda tampan Jung itu.

"Heyy,I'm sorry okey.Lagipun,minggu ni adalah minggu yang sangaaaaat panjang.For both of us".

Masih tidak makan pujukan Yoon Oh. Tapi Ji Hyo sedikit tertanya akan maksud Yoon Oh sebentar tadi.

"Heyy".Yoon Oh menyucuk pipi tirus Ji Hyo yang membelakangi dia.Dalam diam,Yoon Oh rindu ingin menyucuk pipi tembam Ji Hyo.Empuk gitu.

Akhirnya wanita itu luluh dipujuk Yoon Oh.Dia kembali menghadap Yoon Oh."Awak tahu kan,walau macam manapun berkuasa awak di syarikat,saya tetap pekerja awak".

Yoon Oh menggenggam tangan kanan Ji Hyo lalu dikecup tangan tersebut. "Ya,saya tahu.Tapi kalau awak bekerja,macam mana kita nak urus majlis nanti?".

Kerutan muncul di dahi Ji Hyo mendengar bait perkataan yang keluar dari mulut Yoon Oh. "Hah?Majlis?Majlis apa?".

Yoon Oh hanya tersenyum menampilkan gigi putih serta dimple kebangaannya.Tidak lupa mata yang sedikit menyepet.

"You'll know soon.Dah,jom bersiap".

"Nak kemana?".

"Ke suatu tempat".

"Ke suatu tempat"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
The Dark Ken[Break season]Where stories live. Discover now