Cahpter 2

449 73 19
                                    

Cahaya matahari yang menembus masuk ke dalam kamar di mana seorang wanita sedang terlelap. Silaunya matahari itu yang menyapa wajah Ji Hyo membuatkan wanita berumur 26 tahun itu sedar dari alam mimpinya.

Matanya yang masih berat kerana baru bangun dari tidur itu perlahan terbuka.Melihat ke arah jam yang berada di dinding biliknya,sudah pukul 12.45 tengah hari.

Malam semalam dia pulang sangat larut.Dia terpaksa menghantar ketiga-tiga sahabatnya yang sudah mabuk berat ke rumah mereka sendiri.

Mana mungkin dia membiarkan mereka sendirian di club malam itu. Berbahaya.

Untung sahaja dia tidak terikut untuk meneguk alkohol dalam kuantiti yang banyak.Jadi dia masih memiliki kewarasan di mindanya,bukan seperti ketiga rakan-rakannya yang sudah seperti orang gila.

Mengenai ketiga-tiga wanita itu,dia menghantarnya tidak bersendirian. Beruntung Johnny berbaik hati ingin membantunya memghantar rakan-rakannya.

Welp,masih wujud lagi pemuda yang di label sebagai 'Gentlemen'.

Tubuhnya dibangunkan dari baringnya.Diregangkan agar ototnya dapat bekerja tanpa rasa terkejut dengan pergerakan mendadak Ji Hyo.

Dia mulai mengemas katilnya agar kembali rapi.Lalu mengambil tuala, bergerak ke bilik mandi untuk membersihkan tubuhnya.

Beruntung hari ini dia cuti dari bertugas di tempat kerjanya.Jadi dia memiliki waktu yang banyak untuk berehat.

Setelah membersihkan tubuhnya,dia mulai membuatkan makan tengah harinya.Memandangkan jam menunjukkan jam makan waktu tengah hari,jadi dia memasak makanan berat untuk dirinya.

Selesai memasak dibawanya sup ayam,Japchae,nasi kosong,kimchi serta hidangan sampingan seperti rumpai laut dan jeruk radish ke meja makan.

Selesai memasak dibawanya sup ayam,Japchae,nasi kosong,kimchi serta hidangan sampingan seperti rumpai laut dan jeruk radish ke meja makan

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Tubuhnya direhatkan di sofa kecil yang muat khusus untuk dua orang. Selesai dia mengemas rumahnya, secangkir kopi susu menjadi minuman untuk dia bersantai.

Sedari tadi,dia tidak menyentuh telefon pintarnya.Telefon pintar keluaran dari produk yang terkenal dan mahal iaitu Apple itu disambarnya.

Dibuka kata sandi,melalui notifikasi yang muncul di telefon,sepertinya dia mendapat mesej yang banyak dari pelbagai aplikasi.

Aplikasi Line dibuka dahulu.Chat yang teratas dibuka.Rupanya dari group yang dicipta rakan-rakannya.

Gurlsssss👄

Ireneeee
Tolong,kepala aku nak pecah.
11.09am

SolarSun
Last night was fun tho.@BaeIrene pergi makan sup ayam sana.
11.10am

Ireneeee
Aku malas nak masaklah 😭😭 Penat😭😭 Nak order kat FoodMonkey pun aku malas
11.10am

SolarSun
Kalau kau malas,kau ingat boleh lari tak rasa sakit kepala kau tu?
11.10am

The Dark Ken[Break season]Where stories live. Discover now