Luku 4.

319 24 5
                                    

Hermione veti syvään henkeä ja astui luokkaan. Tämä oli ensimmäinen tunti muistinmenetyksen jälkeen. Hän vilkuili hermostuneesti ympärilleen ja tiedosti muiden tuijotuksen. Minne istun? Hermione jäi seisomaan luokan ovelle epävarmana. Äkkiä hän huomasi Dracon, joka viittoili hänelle. Hermione lähti kävelemään hitaasti Dracoa kohti. Hän istuutui Dracon viereen, ja huomasi, että kaikki tuijottivat heitä.
"Miksi kaikki tuijottavat meitä?", Hän supatti hermostuneena.
"Älä siitä välitä", Draco kuittasi. Silti Hermionesta tuntui oudolta istua siinä, hän ei tiennyt miksi. Äkkiä hän hoksasi, että Dracolla oli vihreä-hopea raidallinen kravatti, ja hänellä taas puna-kulta raidallinen. Kaikilla ympärillä olevilla oppilailla oli myös vihreää yllään. Hän huomasi kauempana olevien Rohkelikkojen joukon mulkoilevan, supattelevan ja vilkuilevan häneen päin.
"Draco, minun pitäisi varmaan mennä muiden Rohkelikkojen luokse...", Hän kuiskasi pojan korvaan.
"Äsh, ei sinun tarvitse", Draco sanoi. "Rohkelikot ja Luihuiset vain ovat.... Hieman kireissä väleissä".
"Huomaan", Hermione sanoi nähdessään, kuinka Rohkelikot pysyivät visusti erillään Luihuisista mulkoillen toisiaan. Hermione huokaisi. Miksi kaikki oli niin hankalaa? Ainoa asia mikä häntä oli auttanut, olikin 'vastapuolella'.
"Hiljaa, oppilaat!", Luokkaan astunut professori Lipetit huudahti. "Tänään harjoitellaan esineiden kutistamista ja suurentamista".

***

Tunnin jälkeen Hermione haahuili linnan käytävillä vailla hajuakaan, minne hänen pitäisi mennä. Draco oli sanonut, ettei tiedä missä Rohkelikkojen oleskeluhuone oli, saati tunnussanaa. Niinpä tyttö oli jäänyt neuvottomana käytävälle miettien, mitä tekisi seuraavaksi. Hänen onnekseen Harry ja Ron tulivat.
"Hermione! Miksi istuit Malfoyn viereen tunnilla?", Ron tivasi.
"A-anteeksi", Hermione sopersi tietämättä mitä sanoa.
"Ei se mitään", Harry taputti häntä olalle. "Ensi kerralla tiedät sitten, että voit tulla meidän viereemme".
"Joo...". Hermione vastasi epämääräisesti. "Ehkä...".

Dramione FinnishWhere stories live. Discover now