Luku 12.

239 22 3
                                    

Kun Hermione heräsi, oli jo aamu. Hän venytteli hartaasti ennen kuin nousi istumaan sängylleen. Hän siirsi peiton syrjään ja sipsutti varpaillaan kylpyhuoneeseen. Hermione otti peilikaapista harjan ja selvitti yön aikana tulleet takut hiuksistaan, kunnes näytti taas ihmiseltä.
Hän pesi hampaansa ja irvisti peilikuvalleen. Tyttö ei pitänyt ulkonäöstään. Sitten hän lähti kylpyhuoneesta kohti suurta kaappia.

Hermione avasi vaatekaapin ja otti sopivan kaavun. Hän puki sen päälleen ja peilaili hetken kaapin ovien sisäpeileistä itseään. Sitten Hermione käveli keskelle lattiaa ja istahti pehmeälle matolle miettimään, mitä tekisi seuraavaksi.

Jotenkin minun on paettava, Hermione tuumasi. Mutta miten?
Hermionen katse vaelsi huoneessa etsien pakokeinoa. Siellä ei ollut mitään. Ei edes ikkunaa.

Ei tietenkään! Mehän olemme maan alla! Hermione muistutti itseään. Sitten hän tirskahti. Maan alla oleva ikkuna... Kuinka tyhmää!

Hermione naputteli lattiaa neuvottomana. Tylsää...
Mitä voisin tehdä?

Huone oli kyllä viihtyisä ja siisti, mutta siellä ei ollut mitään tekemistä. Huoneessa oli vain kaikki tarpeellinen, muttei mitään ylimääräistä.

Sitten Hermione huomasi pienen lipaston päällä olevat kirjat, ja päätti tutkia niitä. Päästyään lähemmäs hän kuitenkin pettyi. Kirjat olivat vain jotain tylsiä (HUOM. Jopa Hermionen mielestä tylsiä!) selontekoja ja vanhoja raamatullisia tekstejä. Kirjoissa ei ollut edes kansikuvia tai kuvia ylipäätään. Lisäksi ne olivat jästikirjoja, eli vielä tylsempiä.

Hermione petasi sängyn aikansa kuluksi, ja heittäytyi taas matolle selälleen. Hän tuijotti kattoon ajatuksiinsa vajonneena.

Kop kop.

Hermione säpsähti istualleen sydän takoen. Ovi avautui. Hermione ei ollut uskoa silmiään.

"Sinä?!" Hän huudahti yllättyneenä. Ovella seisoi ehkä viimeinen ihminen, jonka hän olisi uskonut siellä olevan.

Pansy Parkinson.


***


"Miksi kaappasit minut? Miksi toit minut tänne? Miksi annoit minulle näin mukavat oltavat? Miksi, miksi, miksi?" Hermione kyseli.

"Suu kiinni, kuraveri-Granger!" Pansy tiuskaisi. "Luuletko että ehdin vastata, jos kyselet koko ajan?"

Hermione kiristeli hampaitaan.
Hengitä. Hengitä. Älä anna tuon typerän lehmän ärsyttää sinua. Hermione yritti tyynnytellä itseään. 

"No? Miksi kaappasit minut?" Hän kysyi kuitenkin.

Pansy käkätti.
"Vastaus on hyvin yksinkertainen; Jotta jättäisit Drakien rauhaan!"

Hermione toljotti häntä suu auki.
"Mitä tarkoitat?" Hän kysyi.

Pansy pyöräytti silmiään.
"Tiesin, että olet tyhmä, mutta että noin aivoton..."

"Mene asiaan!" Hermione kivahti.

"Yrität varastaa Drakien minulta!" Pansy syytti.

Hermione tuhahti.
"Miksi minä haluaisin viedä sinulta ylimielisen, ruman ja ilkeän pojan? Pidä hyvänäsi, sanon minä." Hermione tiesi valehtelevansa. Draco oli kaikkea muuta...

Pansy mulkaisi Hermionea raivoissaan.
"Ensinnäkin, Draco ei ole mitään noista. Toisekseen, miksi sitten istuit hänen viereensä tunnilla, hengailit hänen kanssaan ja... Ja..." Pansy yritti keksiä muitakin syytteitä.

Hermione rypisti otsaansa.

"Mitä sanoit?"

Pansy niiskautti nenäänsä.
"Kuulit varmasti oikein hyvin."

Hermione oli hyvin hämmentynyt. Hän ei muistanut tehneensä mitään Pansyn mainitsemista asioista.
Hän kohautti olkiaan.
"Pääasia on, että en yritä viedä Dra- Malfoyta sinulta." Hermione tokaisi. Hän korjasi viime hetkessä 'Dracon' 'Malfoyksi', jottei vaikuttaisi liian läheiseltä pojan kanssa.

Pansy siristi silmiään epäluuloisesti.

"Milloin pääsen pois täältä?" Hermione kysyi yrittäen kuulostaa niin viattomalta kuin mahdollista.

Äkkiä Pansy näytti miltei lannistuneelta ja inhimilliseltä.
Hermionen kävi häntä tahtomattaan vähän (ja vain vähän) sääliksi.

"Jos lupaat pitää likaiset, kuraveriset näppisi erossa minun Drakiestani, pääset takaisin kouluun." Pansy sanoi.

Hermione nyökkäsi viattomasti.

"Mutta muista, että pidän sinua silmällä, Granger." Pansy varoitti uhkaavasti.

Hermione hillitsi itseään pyöräyttämästä silmiään.

"No, käänny ympäri." Pansy käski.

Hermione totteli. Pansy sitoi hänen silmänsä, ja lähti taluttamaan Hermionea takaisin kouluun.




Moips! Tää oli nyt vähän lyhyempi luku tällä kertaa, pahoittelut siitä. Mulla olis yks kyssäri. Haluutteko jatkossa
A) useammin julkasuja ja lyhyitä lukuja
Vai
B) harvemmin julkasuja ja pitkiä lukuja?

Voitte vastata kommentteihin.
P.S. saa ja pitää kommentoida, antaa kritiikkiä ja ehdotuksia juoneen. Otan niitä vastaan ilomielin. :)

💚🖤Draco Malfoy 🖤💚
🖤💚Dramione💚🖤
#dramioneforever









Dramione FinnishWhere stories live. Discover now