Ulkona jyrähti ukkonen. Kaatosade rummutti linnan kattoa, ja tuuli ulvoi tyrmän nurkissa. Hermione aivasti. Hän hytisi kylmissään. Täristen hän avasi kirjansa sivulta 256. Kalkaroksen kylmä ääni kaikui jääkylmässä luokassa. Hermionen ympärillä muutkin Rohkelikot tärisivät. Hampaat kalisten Hermione kirjoitti muistiinpanoja ja otti kattilansa esille. Hermione nosti vapisevan kätensä varovaisesti pystyyn.
"Niin, Granger?" Kalkaros kysyi kaikkea muuta kuin ystävällisellä äänellä. "M-minä ajattelin, että v-voisiko tänne saada l-lämmitystä, kun täällä on niin k-kylmä?" Hän kysyi ääni väristen.
Kalkaros tuhahti halveksivasti. "Tämä on luokka, ei oleskeluhuone" hän vastasi kylmästi. "Pue enemmän päälle, jos sinulla on kylmä".
Huokaisten Hermione jatkoi liemen valmistamista.***
Tunnin jälkeen Hermione käveli Dracon kanssa käytävällä. Poika halusi kuulemma näyttää hänelle jotain. He saapuivat tyhjälle käytävälle. Draco käveli sen kolme kertaa päästä päähän mutisten samalla jotain. Äkkiä käytävän seinälle ilmestyi ovi, jonka Draco avasi. Hän viittasi Hermionen sisään, ja Hermione käveli epävarmana ovelle. Hän henkäisi ihastuksesta.
Huone oli lämmin, ja kodikas. Pienessä takassa rätisi tuli, ja takan edessä oli mukavan näköiset nojatuolit. Hermione astui sisään ja Draco seurasi perässä sulkien oven jäljessään. "Mitäs pidät?" Hän virnisti Hermionelle.
"Se on ihana!" Tyttö henkäisi. "Mikä tämä on?"
"Tämä on Tarvehuone" Draco selitti. "Se muuntuu erilaiseksi aina käyttäjän tarpeen mukaan".
Hermione huomasi huoneen perällä syvennyksen, joka oli kulman takana. Hermione käveli uteliaana lähemmäs, ja näki siellä suuren, leveän ja pehmeän sängyn, jonka päällä oli untuvatäkkejä ja upottavia tyynyjä. Sänky oli kirjailtu kullan ja hopean sävyin. Huoneessa ei ollut muuta valaistusta kuin takassa oleva tuli, ja kynttilöiden tunnelmallinen valaistus.
"Miksi se on tällainen?" Hermione kysyi. Draco näytti silmänräpäyksen verran kiusaantuneelta.
"Se... Ajattelin, että haluaisit lämmitellä" hän sanoi.
Hermione hymyili. "Ja olit aivan oikeassa" hän sanoi. Hermione riisui läpimärän kaapunsa, joka oli kastunut jäätävässä kaatosateessa. Hän huomasi Dracon jääneen tuijottamaan, ja punastui. Draco havahtui ja näytti nololta.
"Eh... Haluatko minun kaapuni lainaan?" Draco kysyi. Hermione hymyili.
"Eikö sekin ole märkä?" Hän naurahti lämpimästi. Draco huomasi kaapunsa valuvan vettä, ja riisui sen. Hän ripusti kaapunsa kuivumaan takan äärelle ja Hermione laittoi omansa sen viereen. Hän käveli upottavalla karvamatolla ja suuntasi kohti valtavaa sänkyä. Se oli yhtä pehmeä ja mukava kuin miltä näyttikin. Hän pujahti peiton alle ja veti paksun täkin korviinsa asti. Hermione huomasi Dracon jääneen vähän neuvottomana seisomaan sängyn ja takan välille.
"Voit tulla tänne lämmittelemään, jos haluat" Hermione ehdotti. Dracon silmissä välähti. Hän käveli sängyn luo ja kipusi hermionen viereen. Vaikka sängyssä oli tilaa vaikka kuinka, Hermione käpertyi aivan Dracon viereen tuntien tämän lämmön.
"Ai niin..." Draco sanoi hiljaa. "Unohdin kertoa, että täällä on ajanpysäyttäjä, eli vaikka olisimme täällä vuoden, kun tulemme ulos, aika on sama kuin silloin, kun tulimme tänne."
Hermione rentoutui. Sittenhän hän voisi vaikka nukahtaa...
YOU ARE READING
Dramione Finnish
FanfictionMitä käy, kun Hermione menettää muistinsa ja tapaa Dracon uudelleen, uutena ihmisenä....? (Tauolla/lopetettu)