Luku 9.

278 25 12
                                    

Hermione heräsi säpsähtäen pylvässängystään, kun Koukkujalka hyppäsi hänen vatsansa päälle.

"Huomenta, Koukkujalka", Hermione toivotti unisesti. Hän katsoi kelloon: 7.30. Ensimmäinen tunti alkaisi yhdeksältä, joten hän ehtisi hyvin nukkua vielä puoli tuntia. Hän päätti kuitenkin nousta ja pukea päälleen.

Puettuaan kaapunsa, Hermione lähti kohti suurta salia. Harry ja Ron tulisivat sitten perässä aamupalalle, Hermione järkeili ja jatkoi matkaansa.

Salissa oli hänen lisäkseen vain muutama rohkelikko, pari puuskupuhia, joitakin korpinkynsiä ja neljä luihuista, jotka sattuivat olemaan hänen pahimmat vihollisensa; Crabbe, Goyle, Pansy Parkinson ja kukapa muukaan kuin Draco Malfoy.
Platinablondi luihuinen oli aika hyvännäköinen, Hermione pisti merkille. Mitä minä oikein ajattelen?! Hermione kirkui päässään. Hän on inhottavin ihminen, jonka olen ikinä tavannut!

Hermione pudisti päätään ja lappoi puuroa lautaselleen. Hän katsoi kärsimättömänä kelloonsa: 8.03.
Poikien pitäisi kohta tulla.
Eipä aikaakaan, kun Harry ja Ron tallustelivatkin sisään suuren salin ovista. Hermione huiskutti heille kättään, ja pojat suuntasivat häntä kohti.

"Huomenta, Hermione!" Harry toivotti.

"Huomenta", Hermione vastasi. "Miten nukuitte?".

"Ihan hyvin, kiitos", Ron haukotteli. Harry katsoi Hermionea suu auki.

"Oletko saanut muistisi takaisin?" Hän kysyi.

"Mistä sinä oikein puhut?" Hermione kummasteli.

"Vaikutat taas... Normaalilta", Ronkin huomasi. Hermione loi poikiin yhden pitkän katseen. Vastaamatta mitään, hän alkoi syödä puuroaan pudistellen päätään pienesti itsekseen.

"Mikä tunti meillä on ensimmäiseksi?" Harry vaihtoi puheenaihetta.

"Liemien kaksoistunti luihuisten kanssa", Hermione vastasi oitis. "Niinkuin joka torstai".
Pojat näyttivät turhautuneilta. Liemien kaksoistunti luihuisten kanssa oli pahinta, mitä kuvitella saattoi, varsinkin kun professori Kalkaros teki kaikkensa saadakseen rohkelikoilta pois pisteitä.

Syötyään Ron, Harry ja Hermione lähtivät kohti tyrmiä. Siellä oli jo suurin osa oppilaista, mukaan lukien Malfoy kanalaumoineen.

"Mitäs mitäs..." Draco tuli heidän luokseen haastaen riitaa. "Ketkäs täällä ovatkaan; kuraveri-Granger seuranaan potta-Harry ja rotta-Ron"
Ron vetäisi taikasauvansa esiin, mutta Hermione tarttui hänen ranteestaan kiinni.

"Älä välitä. Hän vain haastaa riitaa".
Ron työnsi sauvansa vastahakoisesti takaisin taskuunsa, mutta mulkoili edelleen Malfoyta, joka näytti tapansa mukaan omahyväiseltä.

"Hellanlettas, eikö pikkupoika ole oppinut vielä puhumaan?" Pansy Parkinson kiekaisi Dracon viereltä Harrylle, joka oli ignoorannut luihuisia. Luihuiset räkättivät Pansyn sutkautukselle, kuin se olisi ollut kovinkin nerokas solvaus. Hermione tyytyi kohottamaan toista kulmakarvaansa sarkastisesti.

"Veikö kissa kielen, vai pelkäättekö muuten vain puhumista?", Pansy jatkoi luihuisten tuesta rohkaistuneena.
Hermionelle riitti.

"Pidä suusi kiinni, ämmä!"
Pansy haukkoi henkeään järkyttyneenä.

"Kuinka kehtaat puhua minulle noin, senkin kuraverinen!" Pansy kirkui.

"Tulkaa, ei tuhlata aikaamme moiseen roskasakkiin" Hermione tarttui Harrya ja Ronia käsistä ja ohjasi heitä kauemmas luihuisista, kun joku tarttui häntä kaavun selkämyksestä.

"Peru sanasi, saastainen kuraverinen!" Kukapa muukaan kuin Draco ärisi hänelle. Hermione riuhtaisi itsensä irti ja perääntyi pari askelta kauemmas.

Dramione FinnishWhere stories live. Discover now