Bab 2

243 34 13
                                    

" Adikkk bangunnnnnnnnn". Kedengaran suara memekik memanggil ku. Aku masih enak melayan mata yang mengantuk.

Dalam keadaan mamai aku sambung menarik selimut membungkus tubuhku. Dikala aku hampir masuk ke alam fantasi suara itu bergema kembali.

"Adikkkkkkkkkkkkk, dah jam berapa ni nanti lambat nak ke kelas" . Ketahuilah aku bahawa suara tersebut adalah suara emak yang mengejutkan aku dari lena.

" hmmm, ye mak adik dah bangun ni" ujarku dengan mata yang masih layu.

Kamu ingat mak percaya apa yang kamu cakap, bangunnn.. bangun sekarang!!! Kata emak sambil menarik selimut yang menutupi tubuhku.

" Huarghhh. Mengantuknyaaaaa.."

" Bangunn IMANNNNNN, jangan sampai ada yang mandi kat sini kan". Ujar emak dalam nada yang sedikit kuat.

" yelaa mama ku sayang intan payung, anaknda mu bangun la niii"

" dah jangan banyak cakap, pergi mandi lepastu solat subuh n turun breakfast"

" ye... Ye". Aku mengangguk lalu bangkit menuju ke bilik air.

" Morning ma, morning pa"
" cepat makan dik nanti lambat ke kelas" ujar mama.

Setelah siap makan aku salam mama papa dan menuju ke kereta kesayangan aku. Ohh my baby white kucaiyangg. Hehehe aku naik myvi je gais. Papa cakap aku budak sekolah lagi naik myvi je. Sob sob papa bilaa la papa nak beli kereta mewah kat aku.

Hahaha its sokey, aku tak kisah pun lagipun mama n papa tak pernah didik kitorang adik beradik untuk dapatkan sesuatu dengan mudah walaupun keluarga aku agak berada.

Eh banyak cakap benda lain pulak lupa pulak nak kenalkan diri. Hehehe

Okey assalamualaikum nama aku Iman Nabila Binti Zaid. Aku anak bongsu daripada 3 orang adik beradik. Aku sorang je pompuan eh yang dua lagi tu abang aku. Maafla aku ni sedikit clingy. Aku sekolah dekat sekolah biasa je disebabkan tu memang permintaan mama dan papa yang nak aku bergaul dan kenal dengan semua orang. Mama cakap aku tak boleh memilih dalam berkawan aku kena kawan dengan semuaorang tak kira darjat dan keturunan. Ececeh melebih pulak.

FYI gais aku ambik stpm tau. Bukan sebab tak dapat uni atau matriks tapi aku masih nak berada di celah ketiak mama dan papa. Aku kan anak manja jadi tu je jalan terbaik. Hahaha. Mengada lebih bila ingatkan diri sendiri .

Dah seminggu aku masuk form 6. Aku masih menyesuaikan diri aku dengan kawan2 baru aku kenal. Em setakat ni not bad ada je yang baik tp ada jugak yang aku tak suka. Eh bukan benci tau, biasa la first impression kan. Bak kata orang tak kenal maka tak cinta. Ecehhhhh

Lamunan aku terhenti apabilaa guru kelas kami masuk.

" Assalamualaikum dan selamat pagi kelas". Sapa Cikgu Zara yang baru masuk ke kelas.

" Waalaikummussalam" jawab kami serentak

" Okey memandangkan kelas korang terlalu padat dan ramai orang, cikgu akan akan susun dan agihkan semula tempat duduk korang. No excuse eh."

Kitaorang pun menganguk setuju.

Walaupun dalam hati aku kata TAKNAKKKKK!!

Cikgu Zara memulakan aktiviti susun tempat duduk untuk pelajarnya itu.

" Okey yang belah hujung sekali pecahkan kepada dua kumpulan".

" Yang belakang sekali tu korang stay macam tu" . Sambung Cikgu Zara lagi.

Apa lagi suka la budak lalaki yang dekat belakang tu sebab diorang duduk satu geng.

"Aishh bestnya diorang. Hm aku harap aku dapat duduk dengan bff aku lah yang lain aku tak kesah sangat. Hehe."

Tiba2 Cg.zara menunding ke arah aku dan bff aku nurul.

Haa korang berdua gerak kat tengah ni buat satu grup dengan dengan 3 orang budak laki ni.

Fuhhh, legaa bila aku boleh duduk sekali ng nurul tapi yang tak bestnya kena group sekali dengan 3 laki tu. Aih dahla tak kenal diorang tu siapa

Aku dan nurul mula mengambil tempat duduk kami. Setelah itu kami mula la berkenalan antara satu sama lain. Eh macam budak darjah satu pulak kena kenal2.
Em biasa la baru permulaan kan kena la kenal2 nama dulu.

Bak kata pepatah. TAK KENAL MAKA TAK CINTA. hehe.

Setelah berkenalan baru aku tahu mamat2 deskmate aku tu nama apa.

Em yang putih2 mata koko tu nama dia Azri atau dikenali sebagai Az ( em Az ni handsome tau eh tak bukan handsome tp tp apa eh. Hahaa ape2 jelah).

Haa yg kedua ni pulak nama Haikal, dia ni dikira sedap mata memandang tetapi sedikit acah2 malu la. Haha aku suka tengok dia sebab nampak kyott bila dia malu!!

Haa yang ni sorang lagi deskmate aku. Ughhh nak cerita pun rasa menyampah. Dia hanya perkenalkan nama dia Fir je. Apa ke bangang sangat laki ni. mak ayah dia letak nama panjang2 tak nak sebut. Eleh Fir konon. Apa Fir, firaun? Firasat?. Aishhh sorry eh korang yang ni aku cannot go! Aku rasa dia poyo. Ye kalau korang tengok dia mungkin la.. mungkin korang akan cakap dia lelaki idaman dengan kulit yang sawo matang, tinggi, mata hazel tp sekali bersuara Ya Allah rasa macam nak bagi penampar je mamat poyo ni!!!

" HAHH, kau perempuan tak cukup inci dari tadi lagi tenung aku apasal? Terpegun tengok wajah aku ke? " sergah Fir dengan nada sombong.

Haaa gaiss kan aku dah cakap rupa je good looking buat apa kalau perangai macam hantu.

Aku mendegus dan berkata " eh sedap je kau panggil aku tak cukup inci, aku ada nama lah. Nama aku IMAN NABILA, i said again IMAN NABILA "

" oh yeke tak tanya". Balas Fir
" ehh mamat ni aku debikk kang ada pulak yang makan nasi guna wayar".

"Yaa dah la tu, kau ni pun dia tak buat apa pun kat kau". Sampuk Nurul.

Oh ye, Kawan aku memang panggil aku Yaa untuk pengetahuan korang. Hehe takut korang pelik sekejap nabila sekejap yaa.

" amboii kau ambil port dia eh". Marah Nabila kepada Nurul.

" hehe, kau tu garang sangat"

" Mana aku tak hangin dengan orang macam ni".

Fir menjeling memandang aku. Aku angkat tangan berniat mahu tampar dia tapi Nurul menghalang.

" Dah dah jom balikk, kelas dah habis".

Aku pulang dengan Nurul.
dia minta aku tumpangkan dia ke rumah memandangkan kereta dia masih di workshop.

" eii kalau kau tak halang aku tadi memang aku tampar mamat tu. Eii serious wehh geram gilaa aku dengan dia, dia boleh pulak menjeling je bila aku bercakap. Arghhhhh geramnyaa akuy!! Marah aku sambil memukul streng keretaku.

" Ala sabar la beb, dia baik je dengan aku. Siap senyum lagi. Kau je yang tak boleh go dengan dia memang la kau cakap macam tu. Bagi aku dia tu baik weh, dahla handsome. Hahaha"

" kau ni kan Nurul ada jugak yang aku berhentikan tengah jalan ni kan"

" ahhaha sorry la beb. Kau tak boleh macam ni, kau cuba la baik2 dengan dia. Dia okey je trust me". Kata Nurul dengan penuh keyakinan.

" TAKNAK!!! FULLSTOP!! Aku tak tahula macam mana aku nak teruskan hidup satu meja dengan dia untuk setahun ni!! Aku rasa aku boleh mati meletup dalam kelas" kata Nabila dengan nada geram.

" dah dah la tu, jangan pulakk yang benci ni akan bertukar sayang. Elelelele".

EHHH KAU NII!!! Nabila menjeling ke arah Nurul.

Nurul hanya tersenyum melihat Nabila.

" aku harap kau akan baik2 je dengan dia yaa" monolog Nurul dalam hati


Rindu Yang Terluka [IN EDITING] Where stories live. Discover now