Bab 5

128 27 6
                                    

.......

" yaa petang nanti kita keluar nak tak". Kata Nurul kepada Nabila

"keluar pergi mana?"

" pergi Mall. Hehe. Aku rasa dah lama tak jalan-jalan"

" Urmm boleh jugak. Aku pun dah lama tak cuci mata tengok orang-orang handsome. Hahaha

" kau memang. Takde kerja lain nak buat. Asyik nak cuci mata je. Tapi single jugak. HAHAHA"

" eh single single jangan main eh. Aku tampar kang baru kau tau. Kau pun sama cakap aku pulak, cakap orang je lebih "

" aku single takpe, scandal ramai. Kau apa je ada?? Satu scandal pun takde"

" amboii kau mulut. Aku cili kang. Aku ada lah. Kau je yang tak tahu".

" Hahaha yeke ada. Muka macam ni ada orang nak ke!?". gurau Nurul kepada sahabatnya itu.

" hello, bukan takde yang nak. Aku je reject. Aku tunggu yang betul-betul ikhlas sayangkan aku tau. Werkkk". Kata Nabila sambil menjelirkan lidahnya kepada Nurul

" HAHAHA yelah tu. Ke kau tunggu si Fir tu confess kat kau. Kan kan".

" eiii apa kau ni, jangan nak babitkan dia boleh tak. Aku tak suka dia pun". Marah Nabila.

" eleh yeke ni. Padahal dalam hati dah berbunga bunga bila teringatkan Fir". Usik Nurul lagi.

" Nurul,... Kan aku dah......". Kata2 Nabila terhenti apabila ada satu suara yang menyampuk perbualan mereka berdua.

" HAH, korang umpat apa kat aku sebut2 nama aku ni". Sampuk Fir yang tiba2 datang entah dari mana.

" hek eleh mamat ni, orang tak sebut nama kau pun. perasan kau eh". Balas Nabila kepada Fir.

" eh mana tak sebut. Sebut la tadi. Kau cakap kau rindu Fir kan yaa??" kata Nurul tanpa rasa bersalah

Nabila lantas menjawab

" Eh kau ni Nurul. Apa ni kenakan aku!!!!."
" eii jangan harap la aku nak rindu mamat ni"

" betul ke Nurul dia rindu aku . Alololo sayang i ni rindu eh. Meh nak peluk mehh". Kata Fir dengan nada manja yang dibuat buat.

" Haah, dia cakap rindu gilaa kat kau weh". Balas Nurul kepada Fir.

"WOIII NURUL. KAU NIIIII!!!!!!!! NAK KENA NI". Kata Nabila dengan nada yang marah.

" Hahahahah". Fir ketawa sambil memegang perutnya. Lawak betul Nabila ni. Tak boleh usik sikit dah melenting.

Belum sempat Nabila nak pukul Nurul dia dah lari macam lipas kudung sambil berkata,

" Bye yaa. Selamat dating. Jangan rindu-rindu lagi, abang kau dah ada depan mata tu. HAHAHHA"

" ehh kau nak pergi mana tu Nurul. Eii budak ni geram nya aku".

" Hahahha lek la yaa. Kau ni pun dia gurau je". Kata Fir sambil ketawa.

" dah la aku nak pergi cari dia jap". Kata Nabila lalu melangkah ingin menuju ke arah Nurul tadi.

" Yaa tunggu jap. Aku nak cakap dengan kau sikit ni". Cepat2 Fir memanggil Nabila.

Nabila berpaling dan menuju ke arah Fir kembali lalu duduk di atas kerusi.

" Haa apasal. Cakap la."

" Yaa kau kena tolong aku, pleaseeeee". Pujuk Fir

" Asal kau ni, tolong apa. Cakap la. Kalau aku mampu tolong, aku tolong kau". Balas Nabila serius.

" Yaa, aku dah jatuh cinta". Kata Fir dengan nada yang perlahan.

Jantung Nabila berdegup kencang. Berdebar. Kenapa aku rasa sejuk je ni.

"kkkauu jatuh cinta dengan sapa pulak?". Kata Nabila dengan suara yang ditahan getarannya.

" aku jatuh cinta dengan Raisha. Kau boleh tolong aku dapatkan contact dia tak?". Balas Fir dengan hati yang penuh pengharapan.

Nabila merasakan seperti dunia berhenti berputar. Dia diam tak terkata. Hatinya seolah-olah mengeluarkan bunyi 'krakkk'. retak dengan luahan Fir.

" yaa.. Yaa. Kau dengar tak ni ". Kata Fir sambil melambai-lambai tangan ke arah Nabila.

"hah, aaa.. Aaku dengar. Ye ye. Raisha mana kau ni. Raisha budak kelas sebelah ke". Kata Nabila dengan nada yang sedikit kecewa.

" haah, Raisha tu la. Aku tak tahu la wehh. Aku dah lama perhatikan dia, aku rasa aku memang suka dia". Ujar Fir sedikit teruju dengan ceritanya.

" err, nantilah kalau ada masa aku mintak no dia untuk kau. Aku jarang sembang dengan dia". Balas Nabila hampa.

" yeayyy, kau la sahabat aku. Kau cuba tau yaa,. Aku harap sangat."

" ye ye nanti aku cuba lah. Kau pun cubalah mintak2 dengan budak kelas dia, mesti diorang ada punya".

" haa yela. Tapi kau tetap kena tolong aku eh. Janji tau yaa. Kau tolong aku tau yaa".

" ye ye aku janji. Dahla aku nak pergi tandas jap". Nabila menguatkan diri untuk bangkit. Dia sendiri tak faham dengan dirinya.

" okay. Thanks yaa". Balas Fir.

Nabila mengangguk lalu bangun meninggalkan Fir.

Nabila berjalan dengan lemah. " Ya Allah kenapa aku rasa sedih ni. Kenapa aku macam mengharapkan yang dia suka aku ni. Kenapa hati aku rasa sakit ni. Kenapa ni. Kenapa Ya Allah". Bisik hati Nabila.

Aku suka dia ke..
Tak tak tak. Takkanlah aku suka dia. Aish dahla malas nak fikir.

Nabila terus berjalan mencari si Nurul yang hilang entah kemana.

















#janganlupavote
#sorrysegalakekurangan

Rindu Yang Terluka [IN EDITING] Where stories live. Discover now