Nabilaa menaiki baby white nya menuju pulang ke rumah. Sesampainya di rumah, kelihatan mamanya dari jauh sudah tersenyum manis ke arahnya.
" Amboii ma, dari jauh tersenyum senyum kenapa. Ada berita gembira ke" . Soal Nabila pelik.
" mestilah ada yang mengembirakan kalau tak takkan la mama senyum pulak." Balas Puan Ros.
" Apa yang mengembirakan hati mama sangat ni?? Nak dapat adik baru ke ?? Hehe". Usik Nabila sambil tanganya lincah membuang tali kasutnya.
" aish ke situ pulak kamu ni adik". Balas Puan Ros.
" Woii budak kecik, dari tadi lagi abang dengar suara kau membebel tak henti2"
Nabila mengangkat kepala melihat gerangan yang bersuara tersebut.
Anak matanya membulat melihat abangnya yang dah lama dia tak jumpa.
" OMGGGGGGGGGG, ABANGGGGG I MISS YOU SO MUCHHH. kata Nabila terus memeluk badan abangnya itu.
" ish kau ni dik dah umur 20 pun masih macam budak2"
" omg abang, adik miss you sangat sangat. Abang bila sampai ni?" . Soal Nabila kepada abangnya itu.
Nabila membelek2 tubuh abangnya dan berkata lagi
" kenapa abang nampak makin hot ni sejak lama tak balik sini ni".
"Abang ada bawak kakak ipar mat salleh ke untuk adik". Kata Nabila sambil menjenguk ke dalam rumah mencari 'kakak ipar mat salleh yang diidamkanya itu.
"ishh mengarut la kau ni dik, abang balik bukanya nak bertanya abang sihat ke tak. Ni takk asyik nak kak ipar je. Eii merajuk kang"
" Alolololo abang ni dah umur 24 pun still nak merajuk lagi. Adik gurau je. Rindu nak usik abang kan biasa la". Kata Nabila sambil tersenyum manis.
" korang dah dah la tu buat drama kat luar, mari masuk makan ni. Mama dah hidang makanan ni". Kata Puan Ros kepada kedua2 anaknya itu.
"Yelah ma nak pergi la ni". Kata Nabila sambil menarik tangan abangya bersama.
//Lupa pulak nak kenalkan dekat korang. Tu abang aku. Nama dia Aryan. Abang aku handsome and hot tau korang!!!. Dia baru balik dari England. Dia belajar kat sana. Hehe cliche ke? Takpe baca jelah. Hahaha
....
Nabila POV
Petang itu aku duduk di pondok kecil menghadap kolam renang rumah aku sambil termenung. Tiba-tiba abang datang menyapa aku.
" Adik macam mana sekolah, best tak masuk form 6" Soal Aryan.
"Emm best!! Best gilaa!! Tak rugi langsung adik tak pergi uni.". Aku tersenyum gembira menyatakan perasaanku.
" Kau dah ada pakwe ke dik? Takkan la kat sekolah tu takde yang kau berkenan atau yang berkenan kat kau. Adik abang kan lawa dan hot. "
" Emmm takde. Tak menarik langsung. Semua tak handsome. Not my taste la abang. Hehe"
" Alaa takkan takde satu yang kau baik atau kau suka dik. Tipulah takde kawan laki"
" ishhh ada tu memang ada tp kawan biasa jela".
" Tapi ada la sorang laki ni nama dia Firdaus".
" Haa handsone macam abang tak dik?".
"Ish abang ni tak menyempat. Dengar dulu adik nak cerita ni".
" Hahah yelaa, abang teruja je mana pernah adik abang rapat dengan lelaki. Kalau adik rapat oun dengan Nurul je"..
" Emm, Adik rapat je dengan dia. Tapi kadang2 adik tak suka dia sebab dia selalu kacau adik. Suka sangat SAKAT dan KACAU adik".
" hahaha ada pulak macam tu kau dik"
"Alah biasa la budak laki memang la dia suka sakat budak perempuan, takkan la dia sakat yang laki sama dia pulak. Hahahah" kata abang Aryan sambil tergelak
" eiii masalahnya adik je yang dia selalu kacau!!!"
"dengan orang lain takda nya dia nak kacau macam tu".
"Dia dengan adik kadang2 je baik. Baik pun bersebab je". Kata aku dengan nada yang sedikut mengeluh.
" Alaa kenapa pulak macam tu". Balas abang Aryan
" Entah entah dia suka kau dik"
" Ish abang ni cepat betul buat andaian bukan-bukan."
" Orang laki ni kan dik, kalau dia suka dia akan selalu kacau orang tu sebab dengan cara tu je dia boleh dekatkan diri dengan orang yang dia suka". Balas abang Aryan tersenyum.
Aku terdiam dan jantungku berdegup apabila abang cakap macam tu. Hatiku seperti berbunga-bunga. Aku tak tahu apa yang aku rasa. Kenapa dengan hati aku ni!! TAK TAK MUNGKIN AKU SUKA DIA!!!
" apa abang ni!!" Marah aku keoada abang.
" Tak mungkin dia suka adik, bang. Dan adik pun tak mungkin akan suka dia balik kalau dia suka adik!! ". Sambungku lagi.
" hahaha rilek jela dik, adik marah tp dalam masa yang sama abang tengok adik suka dia kan kan ". Kata abang
" eii abang ni!! Tak nak kawan dengan abang lagi ".
Aku merengus geram apabila abang cakap macam tu. Tapi aku rasa lain. Hmmm apa ni.
Aku bangun masuk ke dalam rumah dan menuju ke bilik aku di tingkat 2.
.....
Azan berkumandang menandakan masuk waktu isyak.
Nabila menghampar sejadah lalu solat.
Baru je habis berdoa kedengaran bunyi notification whatsapp masuk.Tingg.. Whatsapp dari Fir. Nabila merengus nak apa la apa la mamat ni malam-malam macam ni..
Firdaus goblok ( aku memang save nama dia macam ni tau. Hehe)
-woii iman buat apa tu???????
Eii mamat ni tak habis2 panggil aku iman.. Iman. Urgh. Bebel Nabila
Iman Nabila
- Apa woi woii. Aku baru lepas solat. Kenapa?Firdaus goblok
- bagusnya lahai bakal isteri aku ni.
- saja whatsapp. RinduIman Nabila
- rindu hotak kau. Betul2 la kenapa whatsapp aku niFirdaus goblok
- hahahha nak tanya kerja yang teacher bagi tu.
kau dah buat belum. HeheEmhh dah agak dah mamat ni. Dia mana cari aku kalau takde masalah. Kata Nabila dalam hati.
Iman Nabila
- aku dah agak dahh kau ni. Dah siap nanti la aku send jap lagiFirdaus goblok
- yeayy. Srs aku syg gilaa kau. Kau laa penyelamat aku dikala kesusahan.
-hahahahaIman Nabila
- dasar tak guna!!!
-dah la malas aku layan kau. Gilaa!!Firdaus goblok
- hahaha okey2. ThanksNabilq hanya bluetick je whatsapp yang dihantar oleh Fir. Namun dia tersenyum. Aish
Firdaus tu kalau makin dilayan makin menjadi-jadi perangai.
Hmmmm.* Harini rajin sikit menulis. Stay tune ye korang. Selamat membaca 😍😍
YOU ARE READING
Rindu Yang Terluka [IN EDITING]
RomanceMeskipun aku bukan wanita pilihannya namun akulah wanita pertama yang akan hadir di saat semua meninggalkannya. P/s : Jangan risau cerita ni ada ending. Selamat membaca