Bab 6

109 23 0
                                    

..........

Nabila POV

Dirimu selalu dalam hatiku
Terasa berat untukku
Mencoba melupakanmu
Selalu ku simpan dalam hatiku
Rasa cintaku padamu
Meski kau bukan untukku

Andai saja dirimu bahagia
Ku rela walau ku harus terluka
Kerna kita tak mungkin lagi bersama
Bila kau mencintainya..

Radio kereta aku memainkan lagu " Terasa Rindu" oleh papinka.

Entah kenapa aku rasa lagu ni bagai terkena batang hidung aku sendiri. Bayangan Firdaus tersenyum dan ketawa bermain di layar mataku. Aku bingung dengan gelojak hatiku ini.

Kenapa aku masih rasa kecewa dengan kata-kata Fir pagi tadi eh.

" kau kenapa yaa. Dari tadi aku perhatikan kau. Termenung jauh je". Kata Nurul menghidupkan suasana yang senyap dari tadi.

Lamunanku terhenti apabila suara Nurul memecah pendengaranku.

" hah, mana ada termenung. Kan aku tengah bawak kereta ni. Mestila kena fokus kat depan.". Kata Nabila sambil tersenyum untuk menutup isi hatinya.

" em aku kenal kau bukan sehari yaa. Kau dah macam adik aku. Cuba kau cakap kat aku. Kau kenapa ni. Aku tahu kau tengah sedih ni". Balas Nurul curiga dengan sahabatnya. Dia tahu sahabatnya sedang menyembunyikan sesuatu.

" takde apa apa lah. Kau ni pun. Mana ada apa2. Suka fikir bukan" - Nabila

" takpelah yaa, kalau kau rasa sekarang bukan waktu terbaik untuk kau cerita. It's sokey. Nanti kalau kau rasa nak cerita just call me okey". Kata Nurul sambil menatap aku.

Aku mengangguk anggukan kepalaku mengiayakan kata-kata Nurul.

' sorry Nurul sekarang bukan waktunya lagi. Aku sendiri pun tak faham dengan kata hati aku ni ". Balas suara hati aku.

.....

Kami tiba di Berjaya Times Square pada 5 petang. Selepas memakirkan kereta. Mereka melangkah masuk.

" Apa kata kita solat asar dulu, baru best nak jalan lama-lama sikit ". Kata Nabila kepada Nurul.

" aku tak kesah, aku cuti. Kau je yang boleh solat "

" oh lupa pulak. Kau teman aku solat jap eh. Lepastu kita shopping!!. Balas Nabila dengan nada teruja. Namun masih nampak hanya teruja yang dibuat-buat.

Nurul mengangguk dan tersenyum.

"aku tahu kau tengah sedih yaa, kau hanya nak sembunyikan rasa kau je tu. Yaa yaa tak habis2 nak sembunyikan perasaan tu". Kata Nurul dalam hati.

....

" kita nak pergi mana ni weii, aku laparr laa. Dari pagi aku belum makan". Ujar Nabila

" kita pergi makan la dulu, nanti kau gastrik kan menyusahkan aku pulak".

" hahaha jahat kau eh. Tahulaa aku ni sellau susahkan kau. Hmmm". Kata Nabila dengan nada sedih yang dibuat buat.

" takyah mengada buat-buat sedih bagai. Aku cubit baru tahu".

" HAHAHAHAHA. Baiklah baiklah sahabat ku tersayang. Jomlaaa"

" kita nak pergi makan mana ni". Kata Nurul sambil menghadap muka ke arah sahabatnnya itu.

Nabila berpaling dan serentak mereka berkata..
" MCDDD!!!!"
HAHAHAHAHAH.
Mereka memang mempunyai chemistry.
Kalau takde chemistry takkanlah boleh jadi kawan kan. Hehe.

Kedua dua sahabat karib tersebut ketawa dengan celoteh mereka sendiri.

......

" Urkkkkk ". Nurul lantas berpaling kepada sahabat nya itu.

" eiii kau ni tak senonoh". Marah Nurul

" Hahaha, ala aku buat buat je pun. Saja nak usik kau. Hahahha".

" ishh budak ni. Nak pergi tengok wayang tak??". Soal Nurul kepada Nabila.

" Nakk. Nakkk. Bestnya dah lama tak tengok wayang"

" okey. Kalini aku belanja kau eh. Lain kali kau pulak. Werk"

" wahhh ni yang makin sayang dekat kau ni". Kata Nabila sambil memeluk erat lengan Nurul di tengah-tengah mall tersebut.

" ehh lepas la, apa kau ni. Orang tengok kita lah. Macam budak-budak la kau ni. Umur dah tua pun mengada lagi"

" eleh biarlah. Diorang sibuk buat apa".- Nabila

" dahh jom jom, nanti lambat balik kan marah mama kau"

" yelah. BAIK BOSS. HEHE".!Balas Nabila.

Mereka berdua berjalan menuju ke panggung wayang sambil bercakap antara satu sama lain.

...
Sesampainya mereka di hadapan rumah Nurul, Nabila memberhentikan keretanya.

" aku hantar kau kat sini je tau. Aku tak boleh singgah dah malam dahni. Nanti mama membebel. Kan takde pasal2 kena tidur kat luar aku malam ni." Kata Nabila

" ye ye. Aku tahulah makcik. Bising je kau ni".

" Kirim salam mummy kau tau. Cakap aku rindu gilaa dekat dia. Nanti aku free aku singgah"

" ye ye. Ada apa2 lagi nak pesan tuan puteri??". Kata Nurul mengejek sahabatnya itu.

"takde dah. Bye bye. Goodnight. Thankyou tau untuk harini".

" kau pun sama. Drive leklok. Sampai nanti jangan lupa call aku tau". Pesan Nurul.

" BAIKKKKKKKK BOSSS. BYE2. MUAH MUAH". kata Nabila sambil membuat flying kiss kepada sahabatnya itu.

Nurul tersenyum sendirian melihat kereta sahabatnya meluncur laju meninggalkan halaman rumahnya itu.

Nurul sayang sangat akan sahabatnya itu. Mereka berdua ibarat adik beradik. Cubit paha kanan paha kiri terasa. Semoga persahabatan yang dibina tak akan terlerai. Aamiin.






//semogaterhibur

Rindu Yang Terluka [IN EDITING] Where stories live. Discover now