Bude to tady lepší?

34 8 0
                                    

  Smečka postupovala velmi pomalu. Bez jídla všem docházely síly rychle a měli tady i starší psy, a Zelenoočka.
  Nechal dnes Korana vepředu, ať se s tím popere sám. Jack mu zhruba určil směr, protože jeho Beta nevěděl, kam jít. Byl dříve s Krvelačnými.
  Sám se zastavil a počkal, až dojde konec skupiny a vmísil se k Isaacovi.
  ,,Klidně běž, já ho budu podpírat," nabídl se. Když Isaac odklusal dopředu, Jack se chopil povinnosti pomáhat unavenému psu.
  ,,Tak, jak se má můj učitel?" Nadhodil jen tak.
  ,,Ále," zabručel Zelenoočko, ,,mohlo by být i líp. Nohy mě přestávají poslouchat. Nebylo by od věci už zastavit."
  ,,Souhlasím," obrátil se Medvěd s koťátkem v tlamě. Fjodor byl hned u něj. ,,Matky mají málo síly a musejí ještě kojit," podotkl Fido opatrně. Už měl ale jiskřičky v očích. Opatrování koťat mu vyloženě prospívalo.
  Jack kývl. Je pozdě odpoledne. Už by měli hledat místo k úkrytu.
  ,,Ještě chvíli, jak najdeme něco lepšího, měli bychom se tam utábořit," zavrčel napůl jen tak pro sebe.

  Nemuseli hledat dlouho. Vylezli z řídkého, holého lesa a došli k louce, nebo spíše starému, zanedbaném u poli. Vysoká, suchá tráva tvořila zvláštní chodbičky a jeskyňky. Jack štěkl dopředu na Korana.
  Ten se zastavil, kývl, jakože pochopil, a nasměroval smečku do úkrytů.
  Jack jej doběhl, počkal, až si všichni udělají místo na spaní, a pak, po boku Korana došli mezi ně.
  ,,Potřebovali bychom někoho, kdo má ještě sílu. Kdo chce na lov?"
  Chvíli Senic nedělo. Potom vstala Minerva, Isaac a přicupitala i Amber.
  ,,Můžu taky?" Zeptala se, s nadějí v očích.
  Jack si povzdechl a usmál se. ,,Dobře. Dejte na ni pozor, vy dva. Počkáme na vás. "
  Otočil se na ostatní. ,,Udělejte si pohodlí. Jestli tady bude dobré loviště, pár dní zůstaneme."
  Psi uznaně zabručeli, pár koček zamňoukalo na souhlas.
  V jednom z travnatých pelechů se krčily tři matky, koťata a pak Panter, Medvěd a Fido.
  Jack si přisedl, a přitiskl se k Fjodorovi. Fido zavrněl a ještě k sobě přisunul kotě. Myl ho a tak se tam všichni tak hřáli navzájem a vydechovali obláčky páry.
  Jedno chlupaté koťátko, to flekaté, od Čmouhy, a od Pantera, se přibatolilo k Medvědovi a vyšplhalo mu za krk.
  ,,Medvěde! Až vyrostu, chci být velká jako ty!" Vypískla a pověřila se mu za ucho.
  ,,Tak to ti trošku musím zkazit iluze," zavrkal jemně obrovský pes. ,, Já jsem pes, a ty jsi kočka, víš? Budeš velký asi jako tady Fido," zasmál se.
  Kotě ale posmutnělo. ,,Tak na co je být kočka, když nebudu velká? "
  ,,Určitě budeš větší než já." Zasmál se Fido. ,,I Jiskra mě přerostla. Já jsem zrovna docela malý." Dodal.
  Medvěd ale viděl, že kočičku musí rozveselit. ,,Víš, ale kočky to mají mnohem lepší než psi!" Štěkl tlumeně.
  Kočička nastražila ouška. ,,Opravdu? A v čem?" Zajímala se.
  ,,No," zavrtěl se Medvěd. ,,Tak třeba, máte drápky, které můžete zatáhnout, takže jdete pak úplně tiše. A když, tak můžete vylézt i na ten největší strom! Se mnou by se zlomil!"
  Kočička vyprskla smíchy. I druhé kotě, maličký kocourek, její bráška, se vymanil z Fidova sevření a dobatolil se k Medvědovi.
  Medvěd pokračoval. ,,A taky, dopadnete na všechny čtyři, když odněkud spadnete. To je velká výhoda, takový nemotorný pes, jako jsem já, by se rozpláclá a už by nevstal."
  Jack se usmíval od ucha k uchu, když viděl, jak koťatům zvedl Medvěd náladu.
  Mezi stébly zahlédl, jak je pozorují starší kocouři a uznale pokyvují hlavou.
  Kočky totiž nebyly spokojené s tím, že se teď v zimě moc neúčastnily lovů. Teď si to u nich psi trochu vyžehlili. A tak byly rády, že se psi snaží, aby se kočky necítily méněcenné.

  Do nory strčil hlavu Koran. ,,Jacku, lovci se vrátili, a mají laň a nějaké zprávy!"
  Jack olízl Fidovi ouško a protáhl se ven.
  Na uváleném kusu trávy ležela veliká laň. Minnie a Isaac vítězoslavně stáli u ní a vrtěli ocasy. Amber nadšeně hopkala kolem, a když se objevil Jack, rozběhla se k němu. ,,Alfo, Alfo! Já tu laň ucítila, já ji našla!"
  Jack se usmál. ,,Jsi šikovná. Určitě jsi byla úžasná."
  Minnie přikývla. ,,Opravdu se jí dařilo. Je slibná učednice," mrkla na Flynna. Ten se nadmul hrdostí, jakou učedníci to má.
  ,,Jídlo!" Svolal všechny. ,,Matky mají přednost." Ještě štěkl.
 
  ,,Korane, tak co je ta zpráva?" Zeptal se. I ostatní poslouchali.
  ,,Ať to řekne Minnie, já nevím detaily." Ošil se.
  Minerva dobrovolně předstoupila. ,,Laň jsme ulovili několik metrů přes území smečky. Přeběhla přes pachovou hranici. Zůstaly tam stopy krve. Žijí tam psi. A budou naštvaní, že jsme nejspíš ulovili něco z jejich stáda."
  Jack zamyšleně přikyvoval, smečkou se prohnala vlna šumu a nepokoje.
  ,,Tu smečku neznáme. Ale nemáme právo vstupovat jim na území." Koran štěkl.
  Jack už chtěl něco navrhnout, ale zastavil ho Medvěd. Jacka to překvapilo. ,,Máme hlad. Bylo by dobré, kdybychom tam prostě nakráčeli a vynutili si jídlo. Je nás hodně. Neměli by šanci." Zavrčel.
  Jack se na něj rozhořčeně otočil. ,,Zapomněl jsi snad, jaká pravidla jsme zavedli?!"
  ,,Ale dřív jsi i ty sám zabí-"
  ,,Nebudeme páchat žádné násilí, dokud to nebude nutné. Navrhuji, abychom je přišli pozdravit a slušně poprosili o podíl kořistí na krátkou dobu. Než se zase vydáme dál. Mají právo nás odmítnout. Slušně."
  Jack tam stál celý naježený. Kde se to v Medvědovi vzalo?! I ostatní po něm nejistě pokukovali, ale on, jakoby mu to bylo jedno.
  Jack s povzdechem dodal: ,,Jezte. Vezmu si první noční hlídku, a ráno tam vyrážíme."
  S tím se sám vydal k lani, utrhl si kus masa a pustil se do něj.

  V noci, když se vracel, celý tábor spal. Vzbudil Jiskru a jejího brášku, Mývala.
  ,,Můžete to vzít za mě?" Poprosil je. Oba rozespale přikývli a začali se štrachat ven.
  Jack mířil do pelíšku za svým druhem. Našel ho u matek.
  Slyšel, jak se šeptem koťata dohadují. ,,Vsadím se, že dokážu skočit z mnohem větší výšky!"
  ,,Ha, to urč-"
  Rázně to utnula Čmouha. ,,Ticho! Spát!" Ozvalo se nabroušeně. Pak už se utišili.
  Lehl si k Fidovi.
  Kocourek sebou zase ze spaní škubal, zatínal do ledu pod sebou drápy a cukal vousky.
  Jack se obtočil kolem něj. Fido se trošku uklidnil.
  Ale na druhé straně nory se taky něco hnulo.
  Jack napínal zrak do tmy. Trhaně se tam zvedala a zase klesala hromada svalů a šlach. Mohutný Medvěd měl také sen. Cukal ušima a občas se v inkoustové černi noci zaleskly jeho tesáky.
  Chvíli tam tam sípal ze spaní, a pak otevřel oči. Dva žluté body zazářily tmou. Jeho dech se sklidnil. Zase si položil hlavu a oči zhasly.
 
 
 

Dokážeme Cokoli 3 - NávratKde žijí příběhy. Začni objevovat