Aurinko paistaa silmääni. Se on ensimmäinen asia jonka tajuan. Seuraavana tunnen sängyn allani, kuulen jonkin ärsyttävän piipityksen ja haistan desinfiointiaineen. Tajuan tuijottavani valkosta kattoa, joten räpyttelen silmiäni koittaen vetää henkeä.
Naamani päällä on jonkilainen maski, joten kohotan toisen käteni nostamaan sen pois, minkä jälkeen pääsen vasta kunnolla vetämään henkeä. Nostan päätäni ja luon pitkän katseen ympärilleni.
Mieleeni juolahtaa vain yksi sana: sairaala.
Tarkemman tarkastelun jälkeen tunnistan sen yhdeksi saaren ensiavun huoneista.
Sanokaa nyt joku vielä että olen ollut koomassa vuoden, ja uneksinut koko orionin hyökkäys homman.Tapahtumat eivät kuitenkaan olleet unta. Seuraavat viikot kuluivat haavoja parannellessa, kun muut korjasivat saarta. Ana oli käynyt luonani kertomassa, että saarella kuolleet olivat minun ryhmäläisiäni. He jäivät viimeisinä saarelle, koska olin kuulemma opettanut heille odottamaan että muut menevät ensin.
Uutinen sai minut toisaalta vähän ylpeäksi, mutta suurimmalta osin vain surulliseksi.
Kenen ohjaajan kaikki oppilaat kuolevat samalla kertaa?Paskan ohjaajan.
Päästyäni sairaalasta sain ensimmäiset päivät vain vihaisia, epäileviä ja joskus sääliviäkin katseita puoleeni. Jännityksen hävittyä aloin kuulemaan kunniaani muilta oppilailta, valmistuneilta ja joiltain ohjaajiltakin. Alez oli ollut kaikista aktiivisin mollaamaan minua.
Alez: "Tajuatko, että aivoton ideasi tappoi yksitoista ihmistä?"
Ana: "Rauhoitu Alez, Daniel teki vain sen minkä näki parhaaksi"
Alez: "Parhaaksi? Saatana mä tahtoisinkin nähdä ton 'huonot' ideat, jos orionia vastaan jääminen oli hyvä idea"
Steve: "Alez..."
Charlos: "Alez on kyllä oikeassa, vaikka emmehän me voi tietää mitä olisi tapahtunut jos me muut olisimme jääneet taistelemaan"
Alez: "Mitä olisi tapahtunut? Olisiko vaikka: 'kaikki jäivät eloon, Orion lähti eikä oppilaita kuollut'?"
Steve: "Nyt Alez turpa kiinni ennenkuin mä suljen sen"
Alez: "Oletko tosissasi? Sun idiootti kaveris tappo just oppilaans-"Ohjaajien keskusteluhetket päätyivät yleensä tilanteeseen, jossa Steve hakkasi Alezia oikein olan takaa.
Minä taas, kuuntelin keskusteluja vastaamatta mitään. Tuskin saisin mitään järkevää sanottua. Olenhan idiootti, eikö niin?Yhtenä päivänä Steven raivonpurkaukset menivät vähän liian pitkälle. Alez joutui sairaalaan, ja kuoli kohtauksen saatuaan sinne, sillä sähköisiä laitteita on hankala käyttää sähkövoiman omaavalle potilaalle, erityisesti sellaiselle, jonka keho oli täynnä sähköiskuista saatua energiaa.
Steve sai kunnon läksytyksen ja karkoitusuhan muilta ohjaajilta, mutta lopulta muut päätyivät siihen, ettei nykyistä ainoaa yli 4.tason sähköä kannattanut lähettää pois. Saari tarvitsi nyt enemmän voimakkaita henkilöitä kuin ennen. Stevestä tehtiin siis karkoitetun sijasta päättäjä Anan, Charloksen ja muiden voimakkaimpien joukkoon. Ana yritti saada minuakin sinne, mutta kieltäydyin ihan itse. Ei ikinä enää. En ota oppilaita, en varmana yritä mitään. Ei, en, sillä se johtaa vain kuolemaan. Olisi vain pitänyt jäädä silloin aikanaan isän vallan alle Maahan. Ainakaan minua ei olisi täällä.
YOU ARE READING
Daniel
Fantasy"Katson lattialle kaatunutta isääni, jonka kehoa koristaa lukuisat palovammat. En kadu mitä tein. En ole enää tuon henkilön poika. Olen itsenäinen ja valmiina puolustautumaan vaikka universumia vastaan. En arvannut, että jonain päivänä kuitenkin jou...