Harry P.O.V.
Het is al 3 maanden geleden sinds het hele gebeuren met Taylor. Zij en Gemma zijn ondertussen al in Amerika aan het reizen. Toen ik terug thuis kwam na Louis gevonden te hebben in het prieeltje, hebben we zeker 4 uur met Gemma zitten praten. Ze weet hoeveel ik van Louis hou en ze is gelukkig dat ik gelukkig met hem ben. Ze voelt zich nu ook minder slecht wanneer ze vertrek omdat ze weet dat ik hier niet alleen ben.
Met Louis en ik gaat alles geweldig. Als je me een jaar geleden had gevraagd of ik ooit iemand zou vinden waar ik tot over mijn oren verliefd op zou worden, had ik neen geantwoord. Nu kan ik me niet meer herinneren dat het ooit anders was. Het lijkt alsof ik Louis al mijn hele leven ken en we al voor altijd samen zijn geweest. Misschien komt dat omdat dit een ander leven is en het is het leven waar ik oud in wil worden.
Met Zayn en Niall gaat het ook heel goed als je het je mocht afvragen. Ze zijn onafscheidelijk van elkaar. Bijna dagelijks gaan ze op een date en als ze thuis zijn, zitten ze samen films te kijken of gewoon in de zetel te knuffelen. Ik heb Niall zelfs al eens gezegd dat hij moest werken om te zien wat Zayn dan zou doen. Ik had gedacht dat ze elkaar dan wel een paar minuten met rust gingen laten zodat Niall zijn werk kon doen. Ik had niet verwacht dat Zayn een dweil zou nemen en Niall begon te helpen met zijn werk. Het was schattig om te zien. Zayn kon er niets van en toen Niall het hem wou uitleggen, goot hij een emmer water over Niall’s hoofd.
Ik en Lou zaten mee te kijken van boven op de trap, uit hun zich natuurlijk. Een gigantisch watergevecht begon en voor ik het doorhad kon ik een zwembad openen in mijn hal. Toen ik er probeerde boos over te zijn, schoot ik zelf in de lach maar ze hebben het wel allemaal moeten opkuisen. Wat ze niet erg vonden want zolang ze iets samen kunnen doen, hebben ze er geen probleem mee.
Met Danielle en Liam gaat het ook meer dan goed. Toen Louis me vertelde dat Liam haar graag ten huwelijk wou vragen maar het niet ging aangezien ze hier waren, was ik best wel verbaasd. Liam is als een broer voor mij dus ik heb niet liever dan hem gelukkig te zien en als wat hem gelukkig maakt Danielle is, dan wil ik hem er niet van weghouden.
Ik ben met Liam gaan praten en heb hem nog nooit zo blij gezien dan toen ik zei dat ik graag zou helpen zijn huwelijk waar te maken. Het zal plaats vinden binnen een maand en van wat ik al gezien heb, zal het adembenemend worden.
Ondanks dat alles goed gaat, is er toch iets waar ik al een tijdje mee zit. Maar toen ik vanmorgen wakker werd, voelde ik dat het vandaag een goede dag was om daar verandering in te brengen. Dus ik heb al de slaven die voor mij in dienst zijn bijeen laten roepen en op het moment sta ik voor hun terwijl ze me afwachtend aankijken.
Louis staat naast Niall want ook hij heeft geen idee wat ik van plan ben. ‘De meeste van jullie zijn hier al in dienst van voor ik geboren was. Vele hebben hun familie achter gelaten en zichzelf opgeofferd zodat je familie wat meer geld zou hebben. Ik heb daar nooit over nagedacht.
Waarom zou ik? Ik ben opgegroeid met altijd mensen om me heen te hebben die voor me zorgden. Het was iets waar ik niet over nadacht, het was gewoon zo. Ik kan me niet eens herinneren dat ik ooit ‘dankje’ heb gezegd voor er al die jaren voor me te zijn. Zelfs na het overlijden van mijn ouders en hoe gemeen ik ook mocht zijn, bleven jullie me helpen. Het kan ook komen omdat jullie misschien geen andere keus hadden en daar wil ik nu verandering in brengen.
Ik ben een nieuw leven gestart en dat is allemaal te danken aan Louis. Hij is de reden dat mijn nieuw leven start en de reden dat ik inzie dat jullie hier niet thuishoren. Ik heb mijn familie hier opgebouwd en jullie zijn er allemaal een deel van maar jullie hebben ook nog je andere familie. Ik zie nu in dat ik jullie er van weghou en zo’n persoon wil ik niet zijn. Dus ik geef jullie een keuze. Vanaf vandaag zijn jullie allemaal vrije mensen, jullie zijn me niets verschuldigd en mogen de deur uitstappen als je dat zou willen.
Maar ik wil natuurlijk niemand binnen een week op straat zien liggen vandaar dat je ook mag blijven. Je kan hier wonen zoals je al deed, je kan hier werken zoals je al deed maar het zal niet hetzelfde zijn. Ik zal je voor je werk betalen, je kunt genoeg vrije dagen nemen om naar je familie te gaan en je kan ontslag nemen wanneer je maar wil. Ik hoop dat ik jullie en je familie hier gelukkig mee kan maken maar bedank mij niet, bedankt de engel die ik de mijne mag noemen.’
Alles was stil, iedereen stond me met verbazing aan te kijken, aan het wachten op het moment dat ik zou beginnen lachen en zeggen dat het een grap was en iedereen terug aan het werk zou sturen. Maar dat deed ik niet. Ik bleef doodserieus en wachtte op het moment dat ze door zouden krijgen dat ik elk woord meen. Na nog even stilte is er toch 1 iemand die door heeft dat ik het meen en dus begint Liam met een gigantische glimlach op zijn gezicht in zijn handen te klappen. Al snel gevolgd door Zayn en Niall en na een paar seconden is iedereen aan het klappen en juichen.
Alle blije gezichten die me aankijken is genoeg voor mij om te weten dat dit een goede keuze was.
Een uur na mijn speech is iedereen gezellig aan het praten. De meeste mensen willen bij me in dienst blijven maar gaan eerst hun familie bezoeken. Een paar zijn weggegaan maar niet voor Louis en ik te bedanken en een uitnodiging voor Liam en Danielle hun bruiloft te ontvangen.
Niall, Zayn, Liam en Danielle zijn allemaal van plan om hier te blijven wonen maar de koppels weten beiden natuurlijk nog niet van het huis dat ik voor hun voorzien heb als huwelijkscadeau. Zayn en Niall zijn nog niet verloofd maar ik en Lou hebben er op gewed dat het binnen de maand toch zeker zal gaan gebeuren.
‘Wat je deed was echt prachtig weet je.’ Ik glimlach naar Louis die naast me is komen staan. ‘Ze verdienen het. Ik ben hun zelfs zoveel meer verschuldigd dan dat.’ zeg ik. ‘Zo denken zij er niet over, je hebt hun net hun vrijheid terug gegeven. Iets beters kan je niet overkomen.’ ‘Mmh daar ben ik het niet mee eens.’ Louis kijkt me verward aan. ‘Wat kan nu mogelijk beter zijn dan dat?’ Ik zet de grootste glimlach op die ik heb. ‘Jij.’ Louis schiet in de lach. Die lach waar ik zo hard voor ben gevallen.
‘Iemand is cliché vandaag.’ zegt hij dan. ‘Enkel voor jou hé babe.’ Ik heb hem nu al meer als 1000x babe genoemd maar elke keer begint hij er toch weer van te blozen (waar ik natuurlijk geen probleem mee heb).
Ondertussen zijn Niall en Zayn er al bij komen staan, discussie voerend wie er de meeste marshmallows kan eten in 10 minuten (ik wed op Niall). Liam en Louis zijn in gesprek over het huwelijk en ik kijk naar iedereen met een trotse glimlach.
Dit is hoe ik dit verhaal wil eindiggen. Mijn hele familie samen in een kamer, mijn 3 beste vrienden die ik nog nooit zo gelukkig gezien heb. En mijn vriendje waar ik met heel mijn hart van hou en hij ook van mij. De verlovingsringen rond onze vingers zijn daar het bewijs van.
The End
JE LEEST
The Slave (Larry Stylinson)
FanfictionWanneer Harry Styles, een rijke jonge man, een nieuwe slaaf gaat kopen, valt zijn oog meteen op Louis Tomlinson. Alles gaat zoals normaal totdat Harry bepaalde gevoelens begint te krijgen voor de jonge slaaf. Zal hij ze verstoppen omdat verliefd wor...