17. Elly

662 32 0
                                    

"Auw aaaahhhhhh!!!!!", Ik werd wakker geschreeuwd. Het was Floor! haar gezicht was helemaal rood van het huilen en haar ogen waren op gezwollen. Ze zag er vreselijk uit!
"Floor wat is er?!", riep ik boven haar geschreeuw uit. ze draaide haar hoofd. Er was een gigantische rode vlek op haar haar. Ik keek beter en zag de hoofdwonden zitten. Hij was helemaal ontstoken en er kwam bloed en etter uit. Het zag er vreselijk uit.
"Elly help me!" schreeuwde ze.
"Laat het stoppen met branden!", ze ging verder huilen.
"Shhuuut! Blijf kalm ik ben bij je!", ik griste snel mijn mobiel van mijn nachtkastje en belde direct een ziekenwagen.
"Hallo? Met noodnummer 100?", Zei een onbekende stem.
"Ja hallo. U spreekt met Elly Leemans. Mijn vriendin heeft onlangs een ongeluk gehad en nu is haar wonden een soort van ontstoken denk ik!", Schreeuwde ik
"Goed, waar bent u precies?"
"Colroad, nummer 28"
"We komen er direct aan mevrouw!"

Na 5 minuten waren ze eral. Met loeiende sirenes. Floor werd op een brancard gelegd en haar wonden werd meteen onderzocht. Anke was ondertussen ook wakker geworden en super ongerust. We zijn allebei mee naar het ziekenhuis met de ambulance. Floor kreeg verschillende pijnstillers toe gediend, die na lange tijd eindelijk hun werk deden. Floor lag er als verdoofd bij.
Ze vertelde ons dat Floor allergisch bleek te zijn voor de zalf die ze op haar wonde smeerde.

De kamer was stil. Floor was niet echt helder meer dus lag daar wat suf in haar bed. De deur ging voorzichtig open. Wat ik al verwacht had stak Cam zijn hoofd door de deur, want ik had hem gebeld, maar wat ik niet verwacht had is dat Nash er blijkbaar ook bij was. Ze liepen stil naar het bed. Cam nam zijn positie in naast haar met haar hand in de zijne. Ze schrok precies wakker door de aanraking. Ze scheukte hem een glimlach en hij gaf haar een kus op haar haar. Nash kwam naast me zitten. Ik maakt wat plaats voor hem.
"Hi", zei hij. Zijn stem klonk vermoeid. Het was ook vier uur in de ochtend. Oei daar had ik niet bij stil gestaan.
"Hi", antwoordde ik.
"Hi jij bent Elly he?", ik knikte.
"En jij bent Nash Grier he?", hij knikte ook.
"Aangenaam!"
"Jij ook!", Antwoordde hij vrolijk. Hij keek serieus voor zich uit.
"Ik vind het heel erg voor Floor. Het is al nu de tweede keer! En dat tijdens haar vakantie die ze voor haar verjaardag heeft gekregen!", hij keek me begripvol aan.
"Hoe weet je dat we op vakantie zijn en dat ze hier al voor de tweede keer ligt?"
"Omdat ze het Cam heeft vertelt en hij nergens anders over praat. En om op je ander vraag te antwoorden ik was ook het feestje.", oke dat klonk logisch.
"Wat zegt Cam dan allemaal tegen je?", vroeg ik nieuwsgierig.
"Haha, als je het niet tegen hem zegt wat ik je allemaal vertel", ik knikte hevig. Was het dan zo geheim?
"Wel hij vind je vriendin echt heel aardig, grappig, lief enzo al die cliché dingen. En hij vond haar ook heel mooi enzo. Hij vond het ook heel erg voor haar dat ze in het ziekenhuis ligt terwijl ze op vakantie is. Het beste moet nog komen!" Zei hij enthousiast.
"Hij vraagt me soms of hij haar moet bellen of niet. En hij ging haar eigenlijk binnenkort mee uitvragen. Maar dit komt er nu tussen. Ik vind het echt super soft van hem dat hij hier zo zit. Die vriendin van je doet wat met hem.", ik knikte.
"Ja de laatste tijd doet ze ook zo afwezig! Maar ik begrijp haar wel ze komt juist van het ziekenhuis!"
"Nee! Ze zijn gewoon super hard verliefd! Dat zie je zo! Kijk eens naar hen!" Hij wees niet echt subtiel richting Cam en Floor. Want ze keken ons nieuwsgierig aan.
"Wat is er?", vroeg Cam.
"Ooh niets hoor! Kijk maar verder naar je crush!", Floor moest blozen en Cam zou hem wel kunnen wurgen. Ik nam ze voorzichtig in me op. Net als Anke die ons nietszeggend opnam. Ik was haar helemaal vergeten tot ze zei dat ze wat koffie ging halen. Ik lustte ook wel wat maar had geen zin om op te staan. Mijn stoel was juist warm.
"Zeg...", begon ik tegen Nash.
"Ja?"
"Was je erbij? Toen ze er werd in geduwd.", vroeg ik.
"Nee, maar ik liep er direct naar toe. Het was niet moeilijk om het te vinden, want ja iedereen stond geschokt te kijken. Chris, Scott en Marc hebben me geholpen om de massa die zich op je vriendin wilde storten om een glimp van haar op te vangen, uit de weg te duwen zodat de hulp verleners wat adem ruimte hadden."
"Wat hebben jullie met het zwembad gedaan en degene die er haar hebben ingeduwd?"
"Hij heeft het zwembad helemaal laten leeggehaald en het laten schoonmaken. Maar ondertussen zit er weer bruikbaar water in en is het weer zoals het was. En wat Adem en Roach betreft, die wilde gewoon een grap uithalen, zeiden ze", voegde hij er nog snel aan toe. Gewoon een grap uit halen? Is dit een grap?!
"Serieus een grap?"
"Ja ik begreep het ook niet ik zei zo tegen hem: 'Ja man dat was echt niet cool hoor! Heb je niet gezien wat er is gekomen van jullie joke? Die meid ligt op spoed!' en toen keek hij heel erg schuldig, en zei telkens sorry tegen Cam en mij tot Cam zei tegen hem: 'Je moet je niet tegenover mij verontschuldigen maar tegen over Floor!' Is hij eigenlijk al langs gekomen?" Ik schudde mijn hoofd.
"Yo bro! We moeten gaan. Ken sms't me hij heeft een idee voor zondag."
"Oke ik kom! Ik zie je later", hij gaf me een knipoog en liep gezamenlijk met Cam de kamer uit, terwijl Anke hem in liep. Ik ging op de plaats van Cam zitten.
"Hoi", zei ik tegen Floor.
"Hoi", zei ze terug. Ze klonk nog zwak. Op dat moment kwam er een dokter binnen. Het was niet die zoals de vorige keer. Anke schudde hem de hand. Ze schonk hem een glimlach.

"Hallo allemaal. Hoe voel je je?", vroeg hij aan Floor. De man zag er jong uit, begin dertig misschien? Hooguit 35!
"Goed, prima!", haar woorden waren sterk maar haar stem zwak.
"Jah... Je hebt dus een allergische reactie door de medicatie die je meekreeg. Je bent blijkbaar allergisch aan een stof die de basis vormt van het medicijn. We geven je nu een alternatieve medicatie mee en verder moet je nog vaker je wonden schoonmaken dan normaal. Maar je mag vanmiddag al naar huis.", dat was goed nieuws. Floor produceerde een brede lach op haar gezicht en leek echt te stralen.

Best Holiday Ever (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu