Ze heeft me nog steeds niets vertelt over haar gesprek met Cam, ik wacht af tot ze erover begint. We waren nu vier dagen verder. Ze ging een paar keer weg, drie keer raden naar wie, ze zei altijd dat ze naar een vriendin ging maar ik geloof haar niet! Waarom kan ze het niet gewoon zeggen! We zijn beste vriendinnen! Ze kan me alles toevertrouwen!
"Zeg euhm ik ben er weer eens vandoor he!", riep ze vanuit de gang. Ik zuchtte. Dit was al de vierde keer in een week!
"Ja doe haar de groeten he!", riep ik terug.
"Ja zal ik doen! Tot vanavond!", de voordeur viel met een smak toe. Ik was voor de zoveelste keer weer eens alleen thuis. Ik besloot Matt te sms'en.
{Hi zou je even langs willen komen? We moeten praten! E. x}
Ik kreeg meteen antwoord:
{Tuurlijk! Ben er zo! Matt x}
Ik ben blij dat ik er met iemand over kon praten. Zoals hij zei stond hij al binnen tien minuten aan mijn deur.
De bel klonk door het hele huis. Ik deed open, aangezien ik de enigste ben die thuis is.
"Hi", zei hij. Zijn stem klonk heel vertrouwd, ik was blij hem te zien.
"Hi ik ben blij dat je kon komen",zei ik. Ik liet hem binnen.
"Altijd!", antwoordde hij me.
"Maar goed moet je wat hebben om te drinken?", vroeg ik.
"Nee dankje. Voor wat moest ik langs komen?", hij kwam meteen met de deur in huis vallen. Hoe moet ik beginnen.
"Laten we even gaan zitten", we liepen het terras op en gingen in de hangmat liggen, ons vertrouwde plekje.
"Wel. Ik weet niet of ik het je al gezegd heb. Maar toen wij waren gaan golfen is Floor Cameron Dallas tegen gekomen.", hij keek me met grote ogen aan.
"De Cameron Dallas?!", vroeg hij geschokt.
"De!", zei ik bevestigend.
"Wel ja toen Floor in het ziekenhuis lag zat hij elke dag aan haar bed enzo... Ze hebben elkaar beter leren kennen. Vorig weekend waren we bij hem uitgenodigd en ik heb per ongeluk hun gesprek opgevangen waarbij hij haar vroeg of zij zijn vriendin wou zijn. Natuurlijk zei ze ja, want ze zijn echt super cute samen! Hoe ze tegen elkaar doen, elkaar aankijken! Maar dat is niet het gene wat me dwars zit, in tegen deel! Ik ben heel blij voor Floor hoor, maar laten we zeggen dat ik hun gesprek eerder heb afgeluisterd. En dat ze nog steeds niet aan me heeft vertelt dat ze nu officieel een koppel vormen!", Matt leek het tot zich door te laten dringen. Hij keek me uiteindelijk met gefronste wenkbrauwen aan.
"Afgeluisterd?", Ik knikte.
"Ik kwam van het toilet en ik hoorde ze spreken dus bleef ik even op de gang staan..." Hij onderbrak me.
"Het is wel je beste vriendin, maar je zegt dus dat ze je nog niets heeft vertelt over haar gesprek met Cameron en dat je je afvraagt waarom?", ik knikte alweer.
"Waar is ze nu?"
"Bij Cam, veronderstel ik. Ze is nu al vier dagen weg geweest in een week!"
Hij leek weer na te denken. Waarom vraag ik het aan hem? Waarom zadel ik hem op met mijn problemen?
"Ik zou met de deur in huis vallen!", zei hij vastberaden. Ik schudde hevig mijn hoofd.
"Dat kan ik niet maken! Ik kan het haar echt niet vertellen! Wat zal ze wel niet van me denken!"
"Als je het niet zegt hou je niet alleen haar voor de gek maar ook jezelf. En als je het haar vraagt krijg je er ook misschien wat informatie uit.", Nu was het mijn beurt om na te denken.
"Is dat de enigste oplossing?"
"De enigste", zei hij ernstig.Ik besloot dus, op aanraden van Matt, haar alles te vertellen. Ik hoorde om zes uur de voordeur open gaan, vroeger dan ik had verwacht. En gelukkige Floor stapte de woonkamer binnen, met een veel te grote glimlach op haar gezicht.
"Hi!", Zei ze.
"Ik moet je wat vertellen!", nee! ik ging eerst mijn verhaal doen.
"Ik jou ook", zei ik. Ze zag dat ik weg keek. Haar glimlach werd minder breed.
"Goed het lijkt me serieus ga jij maar eerst", stelde ze voor. Ik knikte.
"Ik weet het van jou en Cam.", ze sloeg een hand voor haar mond.
"Ik heb je afgeluisterd toen ik van het toilet kwam. Waarom heb je niets gezegd?", Ze keek me geschokt aan. Ik begrijp haar wel, ik vond het best erg voor haar.
"Hoe?...Maar! Afgeluisterd?", ik knikte. Ze keek gekwetst.
"En dat zeg je me nu pas!", riep ze boos uit.
"Jij hebt me ook niet vertelt over jou en Cam!", schreeuwde ik tegen haar. Ik had er meteen spijt van.
"Waarom denk je? Waarom? Om mezelf hoop te geven!" ik keek haar niets begrijpend aan.
"Je snap het niet he! Ik zal het even uitleggen.", zei ze op een veel té kalme toon.
"Telkens als ik ooit een vriendje heb hoor ik iedereen zeggen: 'Mooi koppel!' of 'schattig!'. En als ik het dan aan jou vertel geef je altijd kritiek en het is geen zachte kritiek! Het gaat altijd zo! Dan kijk je me aan met die blik van 'Ach Floortje je moet nog veel leren op het vlak van jongens' en dan zeg je: 'Serieus ben je met hem hij heeft een dikke neus en een lelijk gezicht! Jij verdient zo veel beter!' en altijd als je zo iets zegt verliest mijn hart van mijn verstand! Want ik denk dan ALTIJD! Oh nee Elly vind het niet goed ik wil haar echt niet te leur stellen. Dan begin ik hen te bekijken net als jij ze ziet en maak ik het met ze uit! Voor jou! Het laatste vriendje dat ik heb gehad was toen ik 16 was! En dat duurde maar 2 maanden! Ik was bang op nog meer kritiek, dus wilde ik mijn hart genoeg argumenten laten verzamelen om het van mijn verstand te winnen zodra jij het te weten kwam!", ik keek haar schuldig aan. Er kwamen tranen in haar ogen op zetten.
"Ik wilde mezelf wat tijd geven! Maar dit alles overvalt me! Ik wilde het je juist gaan vertellen!"
"Het... spijt me zo! Ik vind jullie e...", ze onderbrak mij door huilend de trap op te rennen. Wat ben ik een fantastische vriendin, zeg! (sarcastisch bedoelt)
JE LEEST
Best Holiday Ever (Voltooid)
FanfictionFloor vertrekt samen met haar beste vriendin Elly op vakantie naar L.A. Om bij haar tante te gaan logeren. Ze hebben maar 1 doel voor ogen en dat is om een onvergetelijke vakantie te hebben. Tot ze opeens Cameron Dallas tegen het lijf loopt. En hij...