21. Floor

715 27 4
                                    

Terwijl ik mijn frustratie er zat uit te huilen op mijn bed hoorde ik iemand voorzichtig de kamer binnen komen. Elly omhelsde me en wiegde me heen en weer, terwijl ik uit zat te huilen op haar schouder.
Na een tijdje hield ik eindelijk op, mijn wangen waren nat en mijn ogen waren opgezwollen en rood van het huilen. Ik veegde de resterende tranen af aan mijn mouw.
"Het spijt", me zei ze weer.
"Het is al goed", antwoordde ik haar. Ik was nog steeds boos maar had geen zin in nog een disscussie. Mijn gsm ging af, ik nam hem uit mijn broekzak om te kijken we me belde. Het was Cam ik nam op en ging recht staan.
"Hi", zei ik.
"Hi. Heb je gehuild?", vroeg hij.
"Ja..."
"Wat is er gebeurt?", vroeg hij bezorgt.
"Kun je anders even langs komen?"
"Tuurlijk, ik ben er binnen tien minuten.", daarna hing ik op.
Zoals hij zei was hij er in tien minuten. Ik legde hem alles uit, tijdens mijn verhaal zweeg hij de hele tijd. Ik was blij dat er iemand zo goed kon luisteren. Hij bleef nog de hele avond en daarna ging hij weg. Het huis was door stilte omhuld daarna. Elly en ik zeiden niet erg veel tegen elkaar. Niet echt gezellig dus. Dus besloot ik wat vroeger te gaan slapen. Mijn bed voelde koud aan dus kroop ik diep onder de dekens in de hoop dat ik wat opwarmde. Ik dacht na over vandaag en wat er morgen zal gebeuren...

Ik keek op mijn gsm het was elf uur. Heb ik zolang geslapen? Normaal ben ik altijd een vroege vogel! Ik keek naar het bed van Elly. Het was leeg, ze zit waarschijnlijk al beneden. Ik liep naar het balkon, deed de dubbele deur open en stapte het balkon op. Het was al heerlijk weer. De zon kietelde op mijn huid, er waren geen wolken, op 1 verdwaald schapen wolkje na. Ik bleef er even naar staren maar ging daarna weer naar binnen. Ik liep de trap af, ik had gelijk, ze zat in de living op de zetel. En keek voor zich uit, ze keek me aan toen ik de kamer binnen kwam.
"Goedemorgen", zei ik.
"Goedemorgen", zei ze terug. Ik was niet meer boos op haar. Ik hoop dat de sfeer vandaag wat beter is. We zijn ten slotte op vakantie. En we zijn beste vriendinnen.
"Zeg... Euhm? Ik heb geen zin in ruzie enzo maar ik vind de stiltes tussen ons niet zo... Leuk snap je?", zei ik.
"Ik ook niet. Maar het spijt me heel erg!", zei ze.
"Het geeft niet ik had het eerder moeten zeggen, je moeten vertrouwen.", we liepen naar elkaar en gaven elkaar een knuffel.
"Is het terug in orde?", vroeg ze. Ik knikte blij, blij dat dit akkefietje achter de rug was. We ontbeten samen en praatte nog wat.
"Wat denk je? Heb je zin om naar de stad te gaan?", vroeg ze. Ik knikte.
"Ja lijkt me leuk!", zei ik opgewekt. We maakte ons klaar voor een dagje L.A. . Om 14u was onze bus er dus moeste we voortmaken. We haalde de bus met 3minuten voorsprong. Het was warm buiten bijna dertig graden!!! Ik zweet dus als een otter en had een heel busje deo opgespoten! De bus kwam piepend tot stilstand, we gingen helemaal achterin zitten. Ik aan het raam en Elly naast mij. We praatte over koetjes en kalfjes en lucht ook ons hart op bij elkaar, ik was zo blij dat alles weer in orde kwam. Mijn gsm maakte plots een piep geluidje, ik keek. Ik kreeg een melding, mijn kalender vertelde me dat het binnen een week Elly haar verjaardag is! Ze word al achttien!!! Dit moet echt onvergetelijk worden, deze verjaardag moet haar eeuwig bij blijven!
"Wat is er?", vroeg ze terwijl ze probeerde mee te kijken over mijn schouder.
"Ooh, niets gewoon weer zo'n irritante meldingen van apps.", ik besloot niets te vertellen, ik had al een geweldig plan.
De rit duurde een halfuurtje toen we de stinkende, hete bus mochten verlaten. De deuren gingen piepend open. Elly stapte als eerste de warme buitenlucht in.
"Oef! Wat stonk het daar!", riep Elly uit.
"Ja, ik denk dat we op de plaats zaten van iemand die zich een jaar niet gewassen heeft!", zei ik.
We liepen door de straten van de stad, gingen wat winkeltjes binnen en kochten een drankje. Ik keek goed naar potentiële cadeautjes voor Elly ik lette goed op naar wat ze keek en haar reactie op sommige dingen. Dit zou niet zo makkelijk worden! Elly is niet zo'n shopaholic. Ze bekeek wel dingen maar voegde er geen reactie aan toe, en dingen kopen deed ze al helemaal niet! Dit word toch moeilijker dan ik dacht!
"Wat dacht je van dit?", Ik hield een klein glitter tasje omhoog.
Ze schudde haar hoofd: "Niets voor mij, koop jij het maar!", zei ze. Ze was zó kieskeurig!
Na een hele namiddag was ik nog niets wijzer. Ik besloot het basic te houden en een cadeaubon te kopen. Maar ja dat is niet zo speciaal. we liepen langs de drukke straten, toe ik plots... Bingo! Het perfecte cadeau!

Thuis belde ik meteen naar Matt. (Want ja ze zijn super cute samen en hij is perfect voor deze job!)
"Hi Floor! Dat is lang geleden!", hij klonk opgewekt.
"Hi, ja he! Ik bel even om je iets te vragen.", ik wachtte zijn reactie af.
"Ja...", zei hij.
"Wel over een week word Elly achttien. En ik zou graag een surprise feestje willen organiseren voor haar, het moet echt onvergetelijk zijn! Achttien word je maar 1 keer!", zei ik.
"Over een week he. Wanneer precies?", vroeg hij.
" 14 augustus", antwoordde ik hem.
"Ik kan dan niet, het spijt me", hij klonk teleur gesteld.
"Hoezo?"
"Wel ik ga eindelijk weer eens naar mijn oom en tante en ik ga van 12 augustus tot 25 augustus."
"Ooh ik begrijp het. Het geeft niet veel plezier daar dan, ik moet je laten. Ik moet nog iemand anders gaan bellen", hij zei gedag en hing toen op. Ik draaide snel het nummer van Nash dat ik die zondag van hem kreeg.
"Hi, Floor! What's up?"

Best Holiday Ever (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu