19. Elly

558 27 2
                                    

Floor en Cam bleven lang weg, dus besloten Nash en ik om ze te gaan zoeken.
De lange witte gang was leeg en stil. We liepen door naar een andere gang. We keken in elke deur en achter elke hoek, ze kunnen overal zijn. We verstijfde. Ik hoorde geritsel.
"Ga jij maar voor op", fluisterde ik bijna geluidloos. Hij knikte en ging voor me staan. We liepen af op het geluid. We kwamen aan in een andere gang, WoW dit huis leek echt een doolhof! Nash tast naar de lichtschakelaar en vond hem. Het licht verlichte heel de gang. Er stonden twee mensen te zoenen, ze schrokken toen het licht aan ging. Ze draaide voorzichtig hun hoofd. Ik verschoot!
"Cam?", zei Nash.
"Floor?", zei ik. We stonden elkaar even aan te staren. Hun lichamen waren helemaal tegen elkaar gedrukt en Cam zijn shirt zat een beetje scheef en hij hield haar been vast. Ze lieten elkaar voorzichtig los en keken ons schuldig aan.
"We zochten jullie overal! Floor, Cam kwam je zoeken omdat je zolang weg bleef hij dacht dat je misschien verdwaalt was. Maar blijkbaar zat jij iets te zoeken in Floor haar mond!", Nash grinnikte.
"Nee, ze had gif in haar lip!", hij gaf Nash een speelse slag op zijn arm. Nash sloeg zijn ogen ten hemel.
"Haha, leuk dat jullie hier stonden te zoenen. Maar we zochten jullie overal!", riep ik uit. Floor haar wangen kleurden helemaal rood.
"We zijn er nu toch.", Cam deed een stap naar voren.
"Kom man!", Nash sloeg een arm om Cam heen en liep met hem terug naar de living. Ik bleef met Floor nog even in de gang staan. Ze bloosde.
"Zo? Heb jij mij iets uit te leggen?", vroeg ik plagend.
"Noop! Ik ben je geen uitleg verschuldigd, denk ik!", ze huppelde de gang door.

Inmiddels was er weer een uur verstreken en was het intussen éen uur 's nachts. Floor liep naar de piano.
"Wat ga je doen?", vroeg Cam terwijl hij haar aankeek. Ze antwoordde hem niet maar liep gewoon door. Ze zette zich neer op het krukje en begon een vrolijk melodietje te spelen. Ik neuriede mee, ik kende het. Ze speelt het altijd als ik bij haar thuis ben.
"Waar heb je dat geleerd?", vroeg Nash.
"Ik doe al sinds mijn vierde piano", zei ze snel en speelde rustig verder. De melodieën weerklonken in de kamer. Ze begon te zingen.
'When I was a little girl'
Ik zong met haar mee.
'I was always happy. The day I saw you...'
We kende heel het liedje en zongen heel de tijd. Nash en Cam wiegde met hun hoofd op de maat van de muziek, het was een grappig om te zien. Toen Floor ophield met spelen schrok iedereen precies wakker uit een trance.
"Je speelt mooi", zei Cam.
"Dankje", zei ze verlegen. Ze ging terug naast hem zitten. Hij sloeg een arm om haar heen en trok haar naar zich toe.
"Wat kijk je zo?", vroeg ze.
"Gewoon. Jullie zijn cute!", zei ik.
"Jij ook met Matt hoor! Heb jezelf al eens bezig gezien? Hoe je naar hem kijkt?", ik bloosde.
"Zijn jullie nu een stel?", vroeg ze.
"Ik weet het niet..."
"Maar jullie hebben wel al gezoend!"
"Ja maar... Het is gewoon nog niet officieel denk ik. Hij heeft nog niets gevraagd", zei ik.
"Dat betekend niets! Een jongen komt niet echt goed uit voor zijn gevoelens tegenover meisjes", Zei Cam onverwacht.
"Ja en hij kan het weten want hij is een jongen, ...denk ik", zei Nash. Hij grinnikte, Cam gooide een kussen in zijn gezicht.
Het was nu al half drie 's nachts.
"Yo, ik ga he, gast! Zie je morgen. Bye ladies!", Nash stond op, gaf Cam een high five en een kus op de wang aan Floor en mij. Hij liep de gang op, we hoorde de voordeur open en dicht gaan. Er viel een stilte.
"En nu waren ze nog met z'n drieën", verbrak Cam de stilte. Floor moest lachen.
"Ik ga even naar het toilet, he", en ik liep de gang op. In een wip was ik weer terug, ik hoorde ze praten dus besloot ik even te wachten. Ik ving het gesprek met gemak op.
"Dus... Zijn we nu een stel?", hoorde ik Cam ongemakkelijk zeggen.
"Weet ik niet... Als jij wilt dan...", antwoordde Floor aarzelend.
"... Ik... Ik zou wel willen maar alleen als jij wilt natuurlijk!"
"Ik wil... Dus... Zijn we nu officieel een stel?"
"Wacht.... Dit is echt niet romantisch. Floor zou je mijn vriendin willen worden?", zei Cam plechtig.
"Hihi, ja ik wil! Nu lijkt het alsof we gaan trouwen!"
"Haha zou je dat willen?", vroeg Cam plagerig. Ik besloot naar binnen te gaan.
"Ah Elly!"

Best Holiday Ever (Voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu