Daar stond hij. Nonchalant stond hij tegen de deurpost geleund. Op een manier waar alleen hij kan staan. Hij nam me glimlachend op. Hij bekeek me van top tot teen. Ik droeg een mintgroen jurkje, mijn haar was aan een kant opgestoken en ik had zo weinig mogelijk make-up aan. Floor had me geholpen, ze heeft gouden handen op het vlak van haar en make-up. Ik snap niet wat hij in me ziet! Hij en Floor zouden een super mooi kopel vormen! Ze had prachtig donker haar, en heel licht groene ogen. Ze had een geweldige lach. Thuis liepen alle jongens achter haar aan maar hier...!
Hij streek een lok haar uit mijn gezicht.
"Je... Je ziet er oogverblindend uit!" Ik bloosde diep.
"Dankje jij ook", mompelde ik.
"Ik zie je vanavond dan?", vroeg Floor.
"Yep! Vanavond", bevestigde ik.
"Bye Floor!", riep Matt. Hij sloeg een sterke arm om me heen en glimlachte naar me. OMG wat was hij knap. Ik was als was in zijn handen. Hij had een picknickmand bij, dus ik veronderstel dat we gaan picknicken?
Hij loodste me in stilte naar het strand. Ik was nog nooit aan deze kant van de kust geweest.
Hier was niemand. Ook al is het middag en heerlijk weer. De oceaan leek hier blauwer dan anders en de zon leek hardere te schijnen. De zonnestralen glinsterde tegen het
wateroppervlak.
"Wauw!", fluisterde ik. Ik keek rond.
"Ja he. Ik kwam hier vroeger vaak met mijn ouders."
"Tot ze naar de stad gingen." Vervolledigde ik hem.
"Wat?!... Ooh ja de stad!", ik glimlachte voorzichtig.
We gingen in het warme zand zitten. Hij sloeg een reusachtig deken open waarom we dan gingen zitten. Hij nam een fles champagne uit de mand. Hij schonk mee een glas in. Daarna nam hij er een schaal tropisch fruit uit met een kom chocolade. Waarschijnlijk om de stukjes fruit in te doppen. Net als chips met dip maar dan nog lekkerder! Hij duwde zijn glas tegen de mijne om te tosten. Het maakte een scherp geluidje als de 2 glazen elkaar raakten.
"Op een geweldige date!", riep hij.
"Op een geweldige date!", herhaalde ik. Er hing een gezellige sfeer in de lucht. Ik voelde me opgelaten.
"Het spijt me van die avond...", ik keek hem vragend aan.
"... In de hangmat" ooh ja ik snapte het.
"Geeft niet, maar waarom spijt het je? Omdat je me niet gezoend hebt?"
"Nee... Omdat ik je wilde zoenen.", had hij spijt?!
"Ooh. Het geeft niet" ik voelde me een beetje gekwetst, maar dat zou ik heus niet laten zien.
"Het ligt niet aan jou hoor... Maar aan mij. Ik kon je gewoon niet zoenen terwijl ik juist tegen je gelogen had!"
Waar had hij het nou over?
"He? Wat? Waar heb je het nu over?"
"Ik zei toch dat mijn ouders in de stad wonen..." Ik knikte, ja dat zei hij.
"Wel dat was gelogen! Ze zijn... Dood" Ik sloeg een hand voor mijn mond, de tranen sprongen in mijn ogen.
"Het geeft niet. Maar mijn tante en oom wonen in de stad en wilde dat ik bij hun kwam wonen. Ze wouden mijn grootouders die last, of beter gezegd mij, ontnemen." Zijn stel klonk niet langer meer vast. Eerder beverig.
De gezellige sfeer vloog weg samen met het zachte briesje dat was komen opzetten weg.We zeiden een lange tijd niets, ik lag in zijn armen naar de blauwe lucht te staren. Dat heb ik ook al eens gedaan me Robbe, maar toen waren er tenminste wolken aanwezig. Hier was er niks, alleen een hemels blauwe lucht.
"Vertel eens wat over jezelf", die vraag overviel me na al die stilte, maar ik ging er toch op in.
"Ik ben Elly Leemans. Geboren in Leuven. Ik woon in Halle. Mijn hobby's zijn dansen en zwemmen. Ik ga graag uit met mijn vrienden. Mijn lievelings kleur is paars. Ik zou graag eens gaan minigolfen. Ik..."
"Je zou graag eens gaan minigolfen?" Hij kwam op een elleboog recht. Hij keek me geamuseerd aan. De grimmige sfeer verdween.
"Jah", ik moest lachen.
"Wel... Omdat ik onze eerste date verpest heb. Vraag ik je opnieuw mee uit, en dan gaan we minigolfen!", ik was super blij, enerzijds omdat ik een tweede date had en anderzijds omdat ik ging minigolfen. (Maar meer om de eerst reden)
Hij vlocht zijn hand door de mijn en drukte een zachte lange, intense kus op mijn lippen.
Eindelijk.
JE LEEST
Best Holiday Ever (Voltooid)
FanficFloor vertrekt samen met haar beste vriendin Elly op vakantie naar L.A. Om bij haar tante te gaan logeren. Ze hebben maar 1 doel voor ogen en dat is om een onvergetelijke vakantie te hebben. Tot ze opeens Cameron Dallas tegen het lijf loopt. En hij...