Anke kon haar tranen niet meer bedwingen. Ik liep rustig naar het bed van mijn beste vriendin, tot in tegenstelling met Anke. Die naar het bed toe holde. Ze omhelsde elkaar, maar ik zag aan Floors gezicht dat ze pijn had. Ik nam haar hand beet. Ik gaf er een zacht kneepje in als teken dat ik er ben. Ze gaf me een kneepje terug.
"Ooh mijn kind je hebt me laten schrikken!", schreeuwde Anke door de kamer.
"Ik laat je een weekje alleen thuis en dan bellen ze me op dat je in het ziekenhuis ligt!"
"Het valt mee", stelde Floor haar gerust.
"Waar was je eigenlijk toen dit gebeurde?"
"Bij een vriend."
"Bij een vriend?", vroeg Anke ongelovig.
"Inderdaad", juist op dat moment kwam er iemand binnen.Cameron!
Iedereen draaide zijn hoofd naar hem. Hij leek het zich niet aan te trekken. Daarna liep hij verder naar een andere stoel naast Floors bed en nam haar hand beet. Ooh cute!
Anke wees boos naar Cam: "Is dit 'je vriend' ?" Floor knikte. Floor fluisterde iets in zijn oor waarbij hij meteen wist over wat we spraken.
"Hoe is dit gebeurd jongeman?", vroeg Anke nog steeds boos en over haar toeren.
"We waren gewoon aan het dansen en 2 vrienden van me duwde haar het zwembad in", zei hij doodgewoon.
"Door die val heeft mijn nichtje zich behoorlijk bezeerd!" Ze wees naar de wond op de zijkant van Floors hoofd.
"Het valt mee!", zei Floor verveeld.
"En laat Cam erbuiten hij heeft niets gedaan! We waren gewoon aan het dansen en ja zoals hij al zei werd ik het water in geduwd en stootte ik gewoon mijn hoofd."
"Gewoon je hoofd stootten, he? Je was bijna wel dood gebloed!", oke dat was de druppel!
"Het is niet Floor haar schuld of die van Cam! Het is de schuld van die twee die er haar hebben ingeduwd! Zij hadden dit echt niet kunnen voor komen! Ik zou persoonlijk bezorgd zijn om haar en niet meteen beginnen met een kruisverhoor!" Iedereen was stil. Ze waren allemaal geschrokken van mijn woede uitbarsting. Anke keek me geschokt aan. Ze leek perplex. Floor barst in huilen uit, en begroef haar gezicht in haar handen. Cam tekende cirkels met zijn duim op de rug van haar hand en fluisterde sussende woordjes in haar oor. Ze leek te kalmeren maar toch was het nog niet voorbij. Anke keek meteen schuldig.
"Sorry lieverd! Maar laat me gewoon niet zo schrikken snap je? Ik ben verantwoordlijk voor je! Als je ouders dit horen...", ze wreef over haar rug. Maar begon alleen maar harder te huilen. Cam liet haar hand los en maakte aanstalten om te vertrekken. Maar ze hield hem tegen.
"Nee, alsjeblieft blijf", ze keek naar hem op. Hij knikte en ging terug zitten en nam haar hand weer stevig in zijn beide handen en drukte er een zacht kusje op. Ze glimlachte flauw. Toen ging de deur open en kwam er een man met een witte lapjas de kamer binnen. Anke schudde hem de hand.
"Dokter" zei ze formeel.
"Hallo, bent u familie van haar?", ze knikte.
"Je hebt geluk de pijnstiller werken dus je zult binnen kort minder pijn hebben", dat was een pak van mijn hart. Ik zag dat Anke, Floor en Cam ook opgelucht leken.
"We hebben haar wonden gisteren avond gehecht, hij was vrij diep. Je bent hard gevallen", hij wende zich tot Floor.
"Je resultaten zijn goed maar je blijft hier toch nog voor minstens 4 dagen", Floor keek beduusd. Cam wreef zachtjes over haar hand.
"Rust maar verder goed uit. Zou ik uw gegevens mogen mevrouw zo kan ik u bereiken indien er nog complicaties zijn.", Anke gaf de man haar gegevens. En ging met hem mee om wat papieren te bekijken. Nu bleven Floor, Cam en ik achter in de kamer.
"Gaat het een beetje?" vroeg hij zacht. Ze knikte en schonk hem een kleine glimlach. Ze wende zich nu tot mij.
"Ooh ja. Cam dit is mijn beste vriendin Elly"
"Hi Elly leuk je te ontmoeten. Het spijt me dat het in deze omstandigheden moet"
"Het geeft niet het is mooi om te zien hoe iemand om mijn vriendin geeft", ik glimlachte. Ik had Matt laten zitten in de bioscoop zo dat ik hierheen zou kunnen komen. Ik hoop dat hij net boos op me is.
"Waar is Matt?", vroeg Floor.
"Ik heb laten zitten in de bios, zodat ik naar jou toe kon", ze glimlacht en pakte met haar andere hand mijn hand beet. In de hand waarmee ze me vasthield waren allemaal buisjes geprikt die naar een zakje vloeistof liepen. Ik vond het er akelig uitzien.Ik voelde mijn gsm trillen in mijn zak. Het was Matt. Ik nam op en liep naar de andere hoek van de kamer.
"Elly?", vroeg Matt.
"Hi"
"Waar ben je? Je hebt me laten zitten!", hij klonk geërgerd.
"Ik ben in het ziekenhuis."
"Gaat het goed met je?" Hij klonk wat rustiger.
"Ik lig er niet hoor, maar Floor wel dus ik moest weg het spijt me."
"Nee, nee het geeft niet. Gaat het goed met haar? Wat is er gebeurd?"
"Ik vertel het je later. Kun je anders even langs komen?"
"Ja tuurlijk ik ben er zo!", hij legde af. Daarmee was ons gesprek beëindigd."Was dat Matt?", ik knikte.
"Hij komt hierheen"
"Wie is Matt?", vroeg Cam opeens.
"Elly's vriendje", zei Floor op plagerige toon. Ik bloosde.
"Als je nu niet in het ziekenhuis lag had ik een kussen naar je gegooid", ze moest lachen.
JE LEEST
Best Holiday Ever (Voltooid)
Fiksi PenggemarFloor vertrekt samen met haar beste vriendin Elly op vakantie naar L.A. Om bij haar tante te gaan logeren. Ze hebben maar 1 doel voor ogen en dat is om een onvergetelijke vakantie te hebben. Tot ze opeens Cameron Dallas tegen het lijf loopt. En hij...