tjugoett (del 2)

3.1K 183 12
                                    

"Va fin du är" sa Ogge och kollade ner på mig. Jag log stort och lutade mitt huvud mot hans axel.

Att stå i kö måste väl vara det jobbigaste som finns? Fast det störde mig inte alls mycket idag då vi ska se Ed.

Tusentals av ungdomstjejer var placerade på en massa filtar och stolar i en lång kö, vissa sovandes, vissa vakna och vissa som bara satt och snackade med varandra.

Efter någon timma började kön röra sig framåt med hjälp av vakterna, alla hade packat ihop sina saker och nu hade alla tryckt ihop sig ännu mer. Fast mer tryck borde det va i de köerna åt vänster, dem som har parkett. Jag kommer ihåg för cirka tre år sedan då jag var och kollade på min mammas favoritband med henne. Vi hade parkett och det var bland det värsta jag varit med om, dessutom så var konserten inte ens bra.

*

Spänningen satt starkt i luften och Globen hade nu fyllts av tusentals människor. Nu var det inte långt tills Ed var påväg upp till scenen för att genomföra sin konsert som vi nu skulle få uppleva.

Ogge la sin hand försiktigt på mitt lår och bildade små cirklar med sin tumme. Det fick mig att rysa, hela han får mig att rysa av behag och hela min själ fylls av lycka.

Lamporna runt om oss slocknade efter att förbandet hade gjort sitt och nedräkningen började.
Svårt att förklara hur, men skriken ekade mellan väggarna när Ed uppstod på scenen, folk var i extas och ett stort leende sattes på mina läppar.

*

Sätt på låten "One - Ed Sheeran"

"This is.. One"

Lamporna som bildat en ljushav över publiken lös starkt. Som att kolla ut över en stad fyllt med ljus, så vackert och så underbart.

Ogges händer letade sig fram runt min midja, hans mage pressad mot min rygg och hans haka vilandes på min axel. Mina händer placerade jag på hans över min mage och små fjäderlätta pussar lämnade han bakom mitt öra.

"Would you take away my hopes and dreams and just stay with me?
all my senses come to life,
while I'm stumbling home as drunk as I have ever been
and I'll never leave again.
Cause you are the only one."

Ogge sjöng med lite tyst i mitt öra, jag vände mig om, placerade mina händer runt hans nacke och placerade mina läppar mot hans.

Fyfan vad jag är kär i honom.

Prove It - o.mTahanan ng mga kuwento. Tumuklas ngayon