Tjugotre (del 1)

3.6K 170 25
                                    

Idag är det söndag. Lika mycket söndagsångest som alltid kryper fram genom mig. Men det som lättar upp mitt humör lite grann är att Ogge är påväg och hämtar pizza, för att vi sedan ska äta och kolla på film. Det är ungefär så alla våra söndagar ser ut, vi kysser varandra, kollar på film och äter antingen chips från lördagen eller pizza.

"The pizza is here babe!" Ropar Ogge från hallen och jag hör hur han kastar av sig skorna. Hur jag kan höra det är för att han bokstavligen drar av den ena med tårna och när den sitter löst på foten sparkar han in den bland alla andra skorna på hyllan.

När han ställt ifrån sig pizzakartongerna på diskbänken lägger han sina handflator på mina höfter och placerar mjukt en lång kyss på mina läppar. Jag ler lite smått i kyssen och drar löst mina fingrar över hans nacke.

"Nu äter vi" sa jag och öppnade pizzakartongen. En ljuvlig doft slog mot mitt ansikte, en ljuvlig pizza-lukt.

"Eller så struntar vi i pizzan och äter upp varandra.." Sa Ogge och flinade. Jag gapade stort och kollade storögt på honom, mest ironiskt och han började skratta.
"Men Oscar Hans Olof Molander!" Utbrast jag och ett högt skratt lämnade våra munnar.

Som vanligt smetade Ogge ut bearnaisesås över hela sin pizza som han nu placerat på en lite större talrik. Själv har jag helst vitlökssås till min.

Vi slog oss ner i soffan och Ogge haffade snabbt åt sig fjärrkontrollen innan jag skulle ta den. Han tycker mest att jag kollar på tråkiga program, som Paradise Hotel. Han tycker att det är helt meningslöst medan jag är bokstavligen beroende av programmet.

"Ja!!! Scrubs!!!" Skrek Ogge och proppade i sin en pizzabit innan han nöjt lutade sig tillbaka med blicken fast på tv-skärmen. Jag skakade på huvudet och tog en liten bit av min.

*

Efter att vi snart kollat på detta program i snart en timme satt jag nästan sovandes i soffan.

"Ogge detta är så tråkigt!" Gnällde jag och kollade besvärat på honom. "Va, nej detta är det bästa som finns!"

Försiktigt förflyttade jag mig mot Ogge och la mitt huvud i hans knä. Men utan att få uppmärksamhet var jag nära på att ge upp. Men lite mer jobbig skulle jag visst vara...

Min ena hand la jag på hans, styrde den till mitt ben, lite över min rumpa och han suckade tyst.

Jag bet tag lite i hans tröja som täckte magrutorna på hans mage, mest nafsade men han vägrade släppa blicken från tvn.
Försiktigt drog jag med fingertopparna över hans läppar, så löst som om det vore en fjäder. Då jag vet att han är väldigt kittlig just där så började jag skratta högt när han fnös och försökte få bort min hand.

"Okej, du vinner" sa han och suckade. Ett nöjt flin sattes på mina läppar innan han lutade sig ner och gav mig en kyss.

"Vad vill du göra då?" Frågade han och strök sin hand över min kind. Utan att svara satte jag mig upp gränsle över hans midja och la mina händer runt hans nacke.

"Vet inte.." Sa jag och Ogge tog ett stabilt grepp om min rumpa.

"Du gör mig galen, galen i dig" viskade han och jag flinade nöjt. Mest för att jag vann hans uppmärksamhet.

KAPITEL TJUGOTRE DEL 1
I nästa kapitel kanske det kommer liiiite dirty, so stay tuned!

Alltså ååååh vad jag skäms. Har typ inte uppdaterat på en vecka!! Förlåt..
Men ska försöka bli bättre på det nu när det är jullov nästa vecka! Ska bli sååå skönt att slippa alla prov och pluggandet för ett tag.

Btw så var jag på musikhjälpen som hölls här i Uppsala i lördags, killarna var där och jag stod längst fram :D "köade" från klockan 05:00 till ca 13:00, helt galet att jag stod ute i denna December-kyla i 8 timmar...
Men det var värt det då jag fick mååånga fina bilder på killarna! Tog dem med min systemkamera, om ni vill se dem så gå in på @feliciazthefooo på Instagram :)

Ha det bra!

Prove It - o.mNơi câu chuyện tồn tại. Hãy khám phá bây giờ