"vet du huj mycket jag har saknat dig?" frågar Charlie och hoppar upp i min famn. "jag har saknat dig med" sa jag och kramade om honom. min älskade lillebror, vad skulle jag göra utan honom?"evelina, kan vi snääälla baka muffins och sen äta upp dem allihop?" frågade han när jag satt honom på köksbäken. "låter bra" sa jag med ett busigt leende.
smeten gick snabbt att få ihop, samt hälla den i de små formarna med fjärilar på. haha, gulligt...
"vad ska vi göra nu??" frågar Charlie och klappar ihop sina små händer.
"Vi väntar bara på att de ska bli klara, kanske slår på en film eller så"Som alltid när Charlie väljer film blir det Frozen. Vi har bokstavligen kollat på den cirka hundra gånger utan att överdriva. Ner i soffan satte vi oss och filmen började, men för att slippa se utan bara att höra den så drog jag upp telefonen ur fickan. Ett okänt nummer stod på displayen med ett halvt långt meddelande.
Tja! Jag ska ha fest ikväll, och om du vill komma så är du välkommen! Ta med dig något att dricka, alltså sprit.. Ogge kommer också så att du vet. //Felix
Nä men jag hade tänkt mig hallonsaft att ta med.. jag fattar väl självklart att det var alkohol han menade. Om ogge ska dit får jag en känsla att jag ändå är tvungen att följa med.
Till Ogge:
Felix har bjudit mig på fest, något du känner igen? ❤️Från Ogge:
Ja jag hade tänkt att smsa och berätta, men han hann före... :) jag hämtar dig klockan sju ❤️Klockan sju.. alltså två timmar kvar, det hinner jag väl skulle jag tro. Bara Charlie fortsätter med att vara i sin bubbla, eller rättare sagt "Frozen bubbla" så kan jag smita upp och fixa mig iordning.
"vart ska du?" frågade Charlie när jag försiktigt reste mig upp från soffan.
"ehm. jag ska ta en dusch, jag kommer tillbaka snart" sa jag och vände på klacken för att gå upp för trappan.
Det varma vattnet strilade ner för min kropp, fuktade mitt hår och droppade hastigt ner för nästippen.
Jag torkade min kropp med en rosa handduk tills den var relativt torr.
Jag stirrade in i spegeln.
I spegeln ser jag en tjej. En tjej med mörkbrunt hår ner till skulderbladen, ett par gröna ögon som har fastnat för Oscar Molander, hennes pojkvän.
Hennes pojkvän som har fått henne våga vara sig själv, byggt upp en självkänsla som är tusen gånger starkare än förut.
En känsla som har fått henne att våga ännu mer, ta chanser som aldrig kommer senare.
Denna tjej är jag. Evelina Ahlin.
Och jag är stolt över hur jag har förändrats. En stor del är pågrund av Ogge.
Men ändå är jag så stolt."Evelina.." hörde jag utifrån och jag drog handduken hårdare runt min kropp.
"Mm?"
"Jag tror att muffinsarna brinner snart" sa Charlie och jag spärrade upp mina ögon. "Fan.."
Snabbt sprang jag ner till köket med en brännande lukt utspridd i hela huset. På plåten som sitter i ugnen ligger ett antal brända muffins. Okej, dem är kolsvarta.
Charlie som stod bakom mig brast ut i skratt, så mycket så att han la sig ner på golvet."Okej, vi får strunta muffinsarna" sa jag och skrattade med honom.
*
Mamma hade precis kommit hem och om bara några minuter skulle ogge komma och hämta mig. På mig hade jag ett par svarta tighta jeans, en silvrig armklocka och en ljusgrå volangtröja. Håret hade jag plattat och fluffat till med lite hårspray.
Ett brummande ljud hördes, men inget fordon kom åkandes på vägen som jag hade i sikte. Hundra procent kunde jag gissa på att det var ogge, och rätt hade jag också då han kom insvängandes på vägen till mitt hus.
"Hej vackraste" sa han och tog av sig sin hjälm innan han stängde av sin moppe. Lite generat gick jag fram till honom. han pressade sina läppar mot mina innan han satte hjälmen över mitt huvud, utan att ha någon själv.
"Ogge, du måste också ha hjälm" gnällde jag och satte mig bakom honom.
"Nejdå, jag klarar mig." Sa han och startade moppen igen. Jag skakade på huvudet och drog jackan tätare runt mig så att jag inte skulle frysa av vinden.
Som vanligt körde ogge snabbare än vad man vanligtvis får göra vilket jag tycker är lite läskigt.YAAAY ETT KAPITEL :D
Hehe jag vet att jag suger både på att skriva och att uppdatera.. :')Btw, hade ni alla en bra jul?? Det hade jag verkligen!!
Har bokstavligt talat suttit uppe hela nätter, dagar i flera månader och spammat ogge om en follow på Twitter. Jag har skickat honom ca 5000 tweets som jag seriöst trott varit osynliga. Meeen på julafton, precis innan vi skulle öppna alla julklappar, så får jag upp en notis att "Oscar OG Molander följer dig". Kan ni fatta min lycka?? Så min julafton var toppen!Hoppas att ni gillade kapitlet!
BẠN ĐANG ĐỌC
Prove It - o.m
Fanfiction"You are every reason, every hope and every dream I've ever had. I love you and that's the beginning and end of everything. Sometimes, it's hard to find words to tell you how much you mean to me. A lot of times, I don't say anything at all. But I ho...