Vyrážíme

29 3 0
                                    

„Tak jo, jde se," prohlásil Kells poté, co vytáhl zásobní kontejner z externího úložného prostoru lodi. Kontejner měl tvar kvádru a navržen tak, aby se dal připnout na záda skafandru. Scott ho pomohl Kellsovi nasadit, a vyrazili. Každý člen posádky měl skafandr určený pro dlouhodobý pohyb v podmínkách na Měsíci – na jedno dobití vydržel fungovat až dvanáct hodin. Pro lepší rozpoznání byl na každém obleku určitý znak a číslo. Scott měl znak Aeskulapovi hole, a na zádech červeným písmem číslo dvacet dva. Na hrudi měl samozřejmě i štítek se jménem,ale na větší vzdálenost bylo viditelnější číslování. Josh měl znak dvou různě velkých ozubených koleček, a číslo nula devět. Woods měl číslo čtrnáct a znak seržanta, podle jeho hodnosti v armádě, a Kells měl číslo nula jedna se znakem čtyř zlatých proužků nad sebou. Každý z obleků měl číslo napsáno zezadu, na batohu podpory života, a také v menším provedení zepředu, na pravé části hrudi. Znak měl každý vyveden na ramenou. Josh si je nyní prohlížel, jak postupovali směrem k základně. V čele šel Woods společně s Kellsem, za nimi Scott, a Josh jejich skupinku uzavíral.

„Hej," ozval se Woods. „Ty máš v tom svým obleku foťák a kameru, že jo?" 

Joshovi došlo, že mluví na něj. „Jo to mám," odpověděl.  

„Něco mě napadlo," pokračoval Woods. „Jelikož teď nemáme spojení se střediskem, tak si myslím, že by bylo dobrý všechno fotit, ne? Bude lepší, když budeme mít všechno zdokumentovaný, protože fakt nevím, na co narazíme."

Josh mu musel dát za pravdu. „To jo, ale nemám dost paměti na to, abych to točil od začátku do konce, mám tak hodinu nahrávání, plus ještě fotky s docela dobrým rozlišením.

„To by nemělo vadit," vstoupil do jejich rozmluvy Kells. „Foť, kdy to uznáš za vhodné, stejně tak jako s tím točením. Ale spíš si to nech k základně..." 

Josh si pomyslel, že se k němu chová jako k dítěti, ale pustil to z hlavy. Teď nebyl čas na nějakou hádku.                                                                                                                                                                              

„Rozumím," řekl prostě.


Mise OrpheusKde žijí příběhy. Začni objevovat