Změna Plánu

16 3 0
                                    

„Vydáme se k transportéru a zkusíme se dostat dovnitř. Jestli se tady něco stalo, tak třeba se někomu povedlo utéct tam. Možná tam někdo ještě bude," navrhl všem Josh svůj nápad, poté co si ho ještě urovnal v hlavě. „Pokud tam budou záznamy, tak by tam navíc měly být i náhradní skafandry, takže budeme mít nějaký záchytný bod.

„To není vůbec špatnej nápad, zelenáči," uznal Woods.

„Kellsi, pojďte," pobídl Scott jejich velitele. Ten už vypadal, že je v pořádku, a že se snad už bude ovládat.

Vyrazili tedy směrem k transportéru. Ten se skládal ze tří hlavních částí. První sekce, umístěná úplně vpředu, tvořila obytný prostor pro posádku, společně s kokpitem. Za ní se nacházela druhá část - palivové články. Velké kulovité nádrže pokryté zlatavou fólií tvořily společně válec o stejné tloušťce jako první sekce. V poslední části se nacházel hlavní motor a prostor pro rover. Transportér vypadal jako vesmírná loď, kterou někdo položil na bok a podle toho jí postavil i vzpěry. V zadní části byly dvě velké, a v přední části jedna menší, na které byl umístěný žebřík, díky kterému se dalo dostat dovnitř. Všichni čtyři nyní mířili právě tam.

„Seržo," oslovil Woodse velitel. „Měl by si jít první, máš zbraň." Nikdo neprotestoval, a Woods také neváhal. Stoupl si na první příčku, chytil se rukama a začal lézt nahoru. Žebřík byl dost široký a velký na to, aby po něm mohl vylézt i člověk v objemném skafandru. Woods byl už v polovině, a helma mu mizela v otvoru trupu. Pokračoval dál, nahoru, až zmizel ve tmě úplně. Bylo vidět, jak si rozsvítil si světlo na helmě.

„Otevřu dveře do přechodové komory, vejdu tam a vy mě následujte. Až tam budeme všichni, tak to zavřu a prozkoumáme vnitřek."

„Myslím, že zůstanu u žebříku a počkám tu," řekl Kells. „Někdo by měl hlídat zvenčí, zatímco vy budete šmejdit uvnitř."

„Dobrá, s tím souhlasím. Jenom nemáš zbraň," podotknul.

„To mi nevadí." prohlásil Kells. Josh měl pocit, že ho viděl se ušklíbnout. Nyní stoupal po žebříku Scott. Poté taky zmizel v prostoru lodi. Josh se chytil první příčky, a začal lézt. Jakmile byl na konci, tak rukama nahmatal madlo na podlaze a vytáhl se přes okraj. Napřímil se, a pomocí ovladače na ruce si rozsvítil světlo skafandru. Před ním se nacházel již otevřený vstup do přechodové komory. Josh si všiml, že otvor je o něco menší než u komory napojené na základně, ovšem nepochyboval o tom, že jím bez problémů projde. Vešel tedy dovnitř. Po jeho levé ruce byly dveře, takže za ně společně se Scottem vzali a přesunuli je do rámu, aby komoru uzavřeli. Jakmile se jim to povedlo, tak Josh vzal za páku a otočil s ní směrem doprava, čímž zajistil dveře na místě.

„Tak," vzal si slovo Woods. „Teď přijde ta nejnapínavější část, kdy zjistíme, jestli se vůbec dostaneme dál." A s tím zatáhl za červenou páku uprostřed komory. 

Mise OrpheusKde žijí příběhy. Začni objevovat