2 weken later
Nader was 2 weken lang bezig met de vader van Sana te zoeken. David had hem die opdracht gegeven, dus Nader had niet genoeg tijd om het dagboek van Sana te lezen. Said werd naar België gehaald. Nader keek naar de klok aan de muur. Over 2 uur zou Said hier eindelijk moeten zijn. Het was erg moeilijk geweest om Said op te sporen en naar hier te halen. Daarom was Nader zo blij toen hij te horen kreeg dat Said vandaag zou arriveren.
"Nog niks gevonden over de vader van Sana?"vroeg David die 2 weken verlof had genomen. "Hij was een chemicus... blijkbaar was hij tijdens zijn werk gestorven. Volgens getuigen en het bewijs dat ik heb gevonden, was hij 16 dagen voor Sana's dood gestorven", vertelde Nader. "Dat is raar, ik heb daar niet veel over gehoord", zei David. "Het was ook heel moeilijk om iets over die vader te vinden. Nu we het weten, kunnen we verder met ons onderzoek", zei Nader.
Na 4 uur zag Nader nog steeds niemand. "Heb je normaal geen pauze?"vroeg Sarah die naar zijn bureau kwam. Nader schudde zijn hoof. "Said kan elk moment aankomen." Sarah keek naar de klok. "Weet je zeker dat hij komt? Hij is al 2 uur te laat", zei ze. Nader zuchtte. Dit kon hij er niet bij hebben. Stel dat Said gevlucht was? "Denk jij dat hij iets weet?" Nader schudde weer zijn hoofd. "Ik vrees van niet."
"Sorry dat ik te laat ben", zei een lange jongeman. Hij was getint en leek gek genoeg amper op Sana. "Said toch?" Said knikte. "Ik heb gehoord dat jullie de zaak van mijn zus onderzoeken", zei hij. Nader knikte. "Als enige overlevende familielid zou ik jullie graag willen vragen daarmee te stoppen." Nader had niet verwacht zoiets te horen van Said. "Waarom?" "Er loopt een moordenaar rond... hoe langer jullie met de zaak bezig zijn, hoe meer doden er zullen vallen. Mijn stiefmoeder... ze zou nooit zelfmoord plegen, geen overdosis niks, ze... nam niet eens medicijnen in de eerste plaats." "Je zegt het zelf, er loopt een moordenaar rond, dus onze taak is... ." Nader werd onderbroken. "Het is gewoon iemand die het op mijn familie gemunt heeft. Kunnen jullie aub de zaak afronden? Ik heb een familie nu.. ik moet hun beschermen, maar zolang jullie hiermee bezig zijn, zal ik steeds bang zijn voor hun veiligheid." Nader zweeg. Het was een verzoek die hij nooit eerder heeft meegemaakt. "Zolang niemand aangehouden is voor de moord op Sana, zullen we helaas verder met de zaak moeten gaan." Bij de woorden van Nader, leek Said teleurgesteld. "Is er iemand of iets dat in jou opkomt? Denk je dat het iemand was die Sana goed kende?" Said schudde zijn hoofd terwijl hij vocht tegen de opkomende tranen. "Dat is het juist. Er is niemand die in me opkomt." "Kun je ons iets vertellen over jouw vader?" Said was verrast bij die vraag. "Mijn vader?" "Ja." "Hij was gestorven op zijn werk. Waarom?" Nader schudde zijn hoofd. "Vroeg me af waar hij was, we hebben lang naar hem gezocht. "
JE LEEST
Liefste dagboek
General FictionBijna een jaar voor haar dood, besloot de 18 jarige Sana een dagboek bij te houden. Zal haar dagboek ons meer kunnen vertellen over haar dood? "Weet je wat het leukste is aan een moord plegen?"fluisterde hij in haar oor. "Nooit gepakt worden"