Op het moment dat Nadir wou beginnen lezen, ging de bel. Wie belde er zo laat aan? Hij stond op van zijn bed en liep naar de deur. Hij woonde in een appartement op de 4de verdieping. "Pakketje", hoorde hij een jonge gast zeggen. "Ik heb niks besteld", zei hij. "Er staat anders jouw naam en adres op", zei de postbode. Nadir zuchtte. "Waar moet ik tekenen?"vroeg hij. "Hier." Na het tekenen liep hij met de doos naar zijn bed. Wie stuurt nu een cadeau midden in de nacht?
Nadir opende de doos en zag een laptop. Op de laptop zag hij een post-it waarop stond: "Voor mijn kleine, stomme broertje... Jezelf niet overwerken, gun jezelf wat rust en plezier. Love you, Dina." Nadir zuchtte. Zijn zus moest stoppen met hem telkens cadeau's te geven. Hij zou zichzelf niet overwerken. Hij hield van het werk dat hij deed. Dus als hij iets deed, dan deed hij het goed.
Nadir bleef staren naar het dagboek van Sana. Wie schreef er nu alles op wat die deed? Was dat niet een beetje gestoord? Hij opende het dagboek en begon te lezen.
"Liefste dagboek....
Mijn naam is Sana en ik ben 17 jaar. Zo raar dat ik een dagboek heb gekocht. Voel me nog steeds raar. Ik wilde afvallen dit jaar, dus dat is de reden dat ik dit dagboek heb gekocht, maar mijn moeder zegt dat ik al dun genoeg ben. Misschien heeft ze gelijk, maar ik vind het niet verkeerd om iets gezonder te eten. Ik zit in mijn laatste jaar op DeSchool. Volgend jaar ben ik van plan om chemie te studeren. Raar, hé. Ik heb altijd tegen mijn vader gezegd dat ik niet zou studeren wat hij had gestudeerd en hier ben ik nu... ik heb me al ingeschreven, dus ik moet gewoon zien te slagen dit jaar om eindelijk bevrijd te worden van deze middelbare school. NOG 2 MAANDENN! In het begin vond ik het leuk, maar hoe langer ik hier ben, hoe meer ik me bewust ben dat ik iets wil doen waar ik van houd. Mijn vader is trouwens een professor chemie. Ik heb nooit zoveel van chemie gehouden. Hmmm, misschien is mijn interesse dit jaar gegroeid? ANyway, ik zal vanaf vandaag alles noteren wat er dagelijks gebeurd. Ik hoop dat ik het volhoud, haha. Ik ben te moe om over vandaag te schrijven, dus ik zal morgen wel schrijven.
.... Tot ziens, mezelf!"
Nadir moest lachen om dat laatste. Had ze nu echt serieus gedag gezegd tegen zichzelf. Schattig. Nadir was ook moe, hij zou ook morgen verder lezen.
JE LEEST
Liefste dagboek
Fiksi UmumBijna een jaar voor haar dood, besloot de 18 jarige Sana een dagboek bij te houden. Zal haar dagboek ons meer kunnen vertellen over haar dood? "Weet je wat het leukste is aan een moord plegen?"fluisterde hij in haar oor. "Nooit gepakt worden"