Deel 12: Ziekenhuis

33 3 0
                                    

"Het is weekend. Heb je plannen?"vroeg Sarah aan het einde van de dag aan Nader. Nader schudde zijn hoofd. "Ik ga denk ik nog wat verder werken aan deze zaak." Ana kwam erbij staan. "Gun jezelf wat rust", zei ze. "Dit is wat ik doe... ik kan niet rusten tot deze zaak is afgerond." Met die woorden liep Nader bij hun vandaan. 

Thuis nam hij een douche en checkte of hij berichten had. Zijn zus, Dina, had hem 5 keer gebeld. Nader belde haar terug. "Is er iets gebeurd?"vroeg Nader bezorgd. "Waarom neem je nooit op als ik jou bel", zei Dina zuchtend. "Sorry, was druk met werken." "Druk druk druk, wanneer ga je tijd maken voor je familie? Wil je je nieuwe nichtje niet zien?" "Nichtje?"vroeg Nader in de war. "Ben vanochtend bevallen. Doe jouw schoenen aan en kom jouw nieuwe nichtje groeten." 

In het ziekenhuis zocht hij naar nr 303. "Nader?"hoorde hij iemand achter zich. Nader draaide zich om en zag Sarah staan. "Wat doe jij hier?"vroeg Sarah verbaasd. Nader keek naar het grote bordje met daarop: "Gynaecologe afdeling." "Ik ben van plan te bevallen", zei hij met een serieuze gezicht. Sarah lachte. "Sorry, domme vraag. Kom je iemand bezoeken? Toch niet jouw vrouw?"vroeg Sarah op haar hoede. Ze hoopte niet dat hij al een vrouw had. "Ik bezoek een vriend, zijn vrouw is namelijk bevallen", loog hij. Als er één ding was dat hij het meest haatte, was wanneer mensen te veel over hem wilden weten. Het was zijn privé leven, waarom zou hij er iets over moeten vertellen? Het is heus niet zo dat Sarah iets voor hem betekende. Hij was enkel verplaatst om aan één zaak te werken. Zodra die zaak was afgerond, zou hij vertrekken. "En jij?"vroeg Nader. Hij wilde haar eerst zien weggaan voordat hij verder zou zoeken naar zijn zus. "Ik kwam net voor een vriendin. Ze is vandaag ontslagen en ze heeft een lift nodig. ik moet nu gaan, ze wacht al op me beneden", zei Sarah. Nader knikte en keek haar na. Pas toen ze volledig uit het zicht verdween, liep hij naar nr 303. 

"Wat is haar naam?"vroeg Nader terwijl hij zijn nichtje in zijn handen vast had. Het was een mooi kind. Zijn nichtje leek duidelijk niet op zijn zus. "Ik denk dat ze niet lijkt op jou, daarvoor is ze te mooi. Ik heb nog nooit een pasgeboren kind gezien die mooi is. Pasgeboren kinderen zijn meestal eng", zei Nader. Dina lachte. "Je bent zo gemeen. Zie, dit is de reden waarom je nooit een vrouw zal kunnen vinden", zei zijn zus. Nader lachte. "Er zijn anders genoeg meisjes in mij geïnteresseerd." "En wanneer ben je van plan om een vrouw te accepteren in je leven?" "Ik ben momenteel echt druk met werken..". Zijn zus onderbrak hem. "Werken is goed en al, maar je moet ook denken aan je toekomst... ". Nader schudde zijn hoofd. De waarheid was dat hij ooit van iemand hield. Zielsveel van iemand hield en haar naam was... . "Haar naam is Sana, mocht je het niet weten", zei zijn zus. 

Liefste dagboekWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu