PART 4

557 62 2
                                    


“yang kau cepat-cepat ni nak pergi mana?” soal Hyuri.

“aku dah janji dengan Jimin, nak ambil buku kat rumah dia, aku pergi dulu. Bye!” Jaerin terus mengambil begnya dan berlari ke luar kelas. Jimin dah menunggunya di hadapan kelas.

“kau ni kan, boleh tak cepat sikit. Lambatlah!” ujar Jimin dengan muka masam.

"Eh aku baru habis kelas kot, lecturer pun tak keluar lagi. Nak marah aku pulak. Takde mood la camni, malas aku nak pinjam buku kau" Jaerin buat suara merajuk. Dia melangkah menjauhi Jimin.

"Fineeee, I'm sorry. Jom Princess" Jimin mengejar. Namun Jaerin sikit pun tak berpaling.

"Period la tu. Silap aku cari gaduh waktu camni. Haih" bebel Jimin.

"Jaerin jangan macam ni. Aku minta maaf" Jimin mengeluarkan lolipop dari poketnya.

"Nak 2" Jaerin menyilangkan tanganya di dada.

"Ala ada 1 je, aku dah makan tadi" ujar Jimin.

"Kalau macam tu aku nak balik" Jaerin jual mahal. Dia beredar.

"Okey nanti kita singgah mana-mana kedai beli lagi!" jerit Jimin dari jauh. Jaerin simpan senyum. Dia berhenti berjalan.


"Aih kopak duit aku" geleng Jimin sambil menarik Jaerin mengikutinya.


*********

(sebaik sahaja mereka tiba di rumah Jimin)

“eh, Oppa! Lamanya kita tak jumpa!” ujar Jaerin sebaik sahaja keluar dari kereta. Jin hanya tersenyum.

“yelah, orang tu sibuk je memanjang” balas Jin sambil tersenyum. dia mengenali Jaerin melalui Jimin.

“jom masuk, tak payah layan langau ni” Jimin terus menarik Jaerin masuk ke dalam rumah.

“eh..eh jangan tarik-tarik. Aku baru nak berbual dengan dia, yang kau benci sangat dengan dia tu kenapa? Dia baiklah” jawab Jaerin.  pelik kenapa Jimin begitu bencikan Jin.

“dia tu pandai berpura-pura tau, depan je baik, belakang kita dia tu jahat tau. Yang kau layan dia sangat tu kenapa? Syok kat dia eh?” balas Jimin.

“siapa tak suka kat lelaki cool dan bekerjaya macam tu. Dia dah ada girlfriend ke?” soal Jaerin.

"Tsch kalau dia takde girlfriend pun, dia taknak kat kau. Dahla manja, muka pun tak lawa" ejek Jimin

"Eh jangan pandang aku macam takde mata. Aku boleh tackle dia tau" balas Jaerin.

"Ah yela tu, berangan" Jimin ketawa mengejek


"Eh Jaerin tak cakap nak datang, boleh Uncle sediakan makanan untuk kamu" muncul En Park lengkap bersut. Dia cukup maklum persahabatan antara Jimin & Jaerin. Dah macam adik beradik. Saling mengeji antara satu sama lain namun ada terselit sikap caring masing-masing.

Ceewah gitu

"Eh datang sekejap je. nak pinjam buku Jimin. Uncle baru nak pergi office ke?" tanya Jaerin hormat

"Ah ye. Uncle pergi dulu ye. Buatla macam rumah sendiri" En Park terus beredar.

" kau tunggu sini aku pergi ambil buku tu” ujar Jimin

*****
Fire~Fire~Fire~Fire- bunyi telefon. Jaerin yang sedang khusyuk menaip terhenti. Jimin rupanya.


Jaerin, aku nak jumpa kau boleh? Aku tengah serabut ni’ kedengaran suara sayu Jimin.

sekarang dah tengah malam la, Appa aku mana bagi keluar lewat malam macam ni’ balas Jaerin

aku dah sampai depan rumah kau ni, nanti aku minta izin dekat Appa kau. Turun sekarang’ arah Jimin. Dengan langkah malas Jaerin turun, Jimin tengah berbual dengan Appanya di ruang tamu.

“jangan balik lewat sangat” pesan En Kim. Jimin mengangguk dan mereka masuk ke dalam kereta.

(Di Restoran)

“apa yang penting sangat ni?” soal Jaerin sambil mengacau minumannya.

“kau tau kan deadline yang Appa aku bagi tu tamat lusa?” soal Jimin. Jaerin mengangguk, kebelakangan ni mereka berdua memang sibuk. Sampaikan terlupa misi diorang.

“nak buat macamana, kita dah usaha kan. Lagipun aku rasa ok kot jawatan CEO dapat kat Jin, dia kan lagi berpengalaman. kau jadi vice CEO jelah” pujuk Jaerin


“Bila dia jadi CEO, dia berkuasa tau. Entah-entah aku kena jadi office boy kat situ” ujar Jimin. Jaerin hanya diam, tak tau nak membalas.

“kalau susah sangat, kau kahwin jelah dengan aku. nak?” soal Jimin. Tersembur Jaerin yang ketika itu sedang minum.

“kau mabuk ea? Ke kau ada ambil dadah?” soal Jaerin sambil mengelap mulutnya.

“please Jaerin, kahwin dengan aku. kau sorang je yang boleh tolong aku. please” Jimin buat muka kesian

“kahwin ni bukan main-main Jimin” balas Jaerin.

“please Jaerin, tolong aku. aku janji walau kita dah kahwin. Nothing change, hubungan kita masih seperti biasa. Please, help me” rayu Jimin.

"aku tak bolehla nak tolong kau dalam hal ni. Aku langsung tak cintakan kau pun" balas Jaerin.

"aku tak minta kau cintakan aku ke apa, please tolong aku" kali ni Jimin melutut.

"eh bangunlah! Orang tengok tu!" kata Jaerin. Semua orang dalam restoran tu memandang ke arah mereka. Mesti diorang semua fikir Jimin tengah melamar dia.

"aku takkan bangun selagi kau tak setuju, kau sorang je yang aku ada sekarang ni. Lepas aku dapat jawatan CEO tu kalau kau nak berpisah dengan aku pun aku tak kisah. Please" rayu Jimin. Jaerin pula tak sampai hati nak tolak permintaan Jimin. Lagipun dia pernah berhutang nyawa dengan Jimin.

“Janji nothing change?” ujar Jaerin setelah lama mendiamkan diri.

janji!" Jimin mengangkat tanganya.

**********

sorry la, ni je aku mampu sediakan untuk kau” Jimin mengeluarkan beg-beg mereka dari dalam kereta.

“takde yang lagi besar ke?” soal Jaerin sambil melihat banglo 2 tingkat di hadapanya. Siap ada swimming pool lagi. besar juga rumah ni.

materialistik jugak kau ni kan? Jomlah kita masuk” ajak Jimin sambil ketawa. Jaerin hanya mengikut dari belakang.




Camne la kehidupan mereka nanti?

 [C] FRIENDZONE [ PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now