PART 11

504 55 0
                                    

"hai" panggil Seojin. Jimin mengangkat mukanya.

"oh Seojin, duduklah" kata Jimin. Seojin dengan senang hati duduk di hadapan Jimin.

"mana Jaerin?" soal Seojin sambil memandang kiri kanan. Selalunya Jimin jarang berenggang dengan Jaerin. Bestfriend+wife katakan.

"dia tak sihat, tengah rehat kat rumah" ujar Jimin sambil membelek nota di hadapanya.

"Jaerin pregnant ke?" soal Seojin dengan cuak.

"ish taklah! Dia demam sebab jatuh kolam semalam, tu je" jawab Jimin. Seojin menarik nafas lega, kalaulah Jaerin pregnant, hancur rancangan dia nanti.

*****

"nah, Your favaurite chocolate" Jungkook menghulurkan coklat. Jaerin menyambutnya dengan senyuman.

"thanks,ingat lagi rupanya" Jaerin sedikit terharu.

"mestilah ingat, awak orang penting dalam hidup saya. Dulu, kini dan selamanya"  jawab Jungkook sambil memandang mata Jaerin . Jaerin tunduk, memang dia akan kalah dengan renungan Jungkook.

"stop it Jungkook, it's over. Saya dah kahwin dan saya bahagia dengan hidup saya sekarang. Awak tak payah buang masa" balas Jaerin mengemas bukunya, rasanya dia tak boleh berlama-lama di situ.

"run if you can, ingat aku tak tau sebab kau kahwin dengan Jimin? Untill then, sweet dream" Jungkook tersenyum sinis.

***********

"apsal muka ni? Jatuh ke?" soal Jaerin sambil memegang pipi Jimin yang lebam. Jimin yang sedang menyandar di sofa membuka mata.

"takpayah sibuklah!" jawab Jimin sedikit kasar dan menepis tangan Jaerin.

"fine" balas Jaerin dengan nada berjauh hati. Jimin masih memejamkan matanya.

"ish, apsal aku marah dia pulak. Bukanya salah dia pun" Jimin mengusutkan rambutnya. Sejak pagi tadi fikiranya terganggu.

'aku akan dapatkan Jaerin balik'

ayat tu betul-betul menganggunya.

*(FLASHBACK)**

"tunggu dulu"  tegur satu suara. Jimin yang baru keluar dari tandas sedikit terkejut.

"erm nak apa?" jawab Jimin sambil lewa.

"aku akan dapatkan Jaerin balik, ingat tu" balas Jungkook sambil berpeluk tubuh.

"wake up bro, Jaerin isteri aku dan aku sayangkan dia. Lagipun kau yang bodoh sebab tinggalkan dia dulu, sekarang kau nak jilat ludah kau balik?" kata Jimin dengan sinis.

"hey, jaga mulut kau tu!" Jungkook terus menumbuk Jimin sehingga terjatuh.

"kau dengar sini, walau apa cara sekalipun. Jaerin tetap akan jadi milik aku. Ingat tu!" Jungkook meninggalkan Jimin di situ.

**(END FLASHBACK)***

Bunyi jam loceng mengejutkan Jimin yang sedang tidur. Jimin berpaling ke sisinya, Jaerin dah takde, mungkin sedang bersarapan di dapur. Jimin terpegang pipinya, ada kesan ubat di situ. mesti Jaerin tolong sapukan masa dia tidur. Tanpa sedar bibirnya tersenyum, dengan pantas dia menuruni tangga dan menuju ke dapur.

"jom makan" ajak Jaerin. Jimin menarik kerusi dan duduk.di depan Jaerin.

"ada masalah ke?" soal Jaerin tanpa memandang Jimin.

"tolong jangan kembali pada Jungkook" Jimin bersuara perlahan. Muka Jaerin berkerut.

"semalam kepala awak ada terhentak kat mana-mana ea?" soal Jaerin. Tetiba sebut nama Jungkook.

"tolong jangan kembali pada Jungkook" ucap Jimin sambil menangis. Tiba-tiba dia rasa takut kehilangan Jaerin, Dah lebih 3 bulan mereka berkahwin, tak dinafikan dia dah mula sayangkan Jaerin. Sayang lebih dari kawan baik. Rasanya dia dah langgar janji dia sendiri.

"Awak kenapa Jimin? 2-3 hari ni awak bersikap pelik?" tanya Jaerin

"Tolong jangan kembali pada Jungkook lagi. Saya tak suka & saya taknak awak kecewa macam dulu. Janji dengan saya Jaerin" ucap Jimin. Jaerin memandang Jimin yang masih lagi menangis tak berhenti. Mungkin sebab tu kot Jimin bersikap pelik 2-3 hari ni.

"Saya takkan kembali pada dia. Janganlah nangis, nanti tak pasal-pasal saya ikut nangis sekali" pujuk Jaerin. Jimin yang mendengarnya ketawa kecil.

"nak suap" ujar Jimin sambil mengangakan mulutnya.

"eei manjanya. Tu pun nak suruh orang suap" Jaerin menyuapkan roti bakar.

"harini kita keluar nak? tengok wayang. Filem Train to Busan. It's on me" ajak Jimin. Jaerin mengangguk, Jimin nak belanja, peluang baik ni.

"Pergi mandi dulu. Busuk" Jaerin menutup hidungnya

"eleh busuk konon, haritu ada orang tu tidur sambil peluk kita. Taknak lepas pula tu" Jimin tersengih. Muka Jaerin sedikit merah.

"jangan nak buat cerita. Pergilah siap cepat! arah Jaerin.

"takpayah nak malu-malu la Jaerin, kita bukanya orang lain pun" usik Jimin.

"sebelum saya lempang baik pergi siap cepat!" kata Jaerin. Jimin terus bangun,

"Jom mandi sekali" Jimin tersenyum nakal

"Park Jimin!!" jerit Jaerin. Jimin terus berlari menaiki tangga sambil ketawa

 [C] FRIENDZONE [ PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now