PART 17 : LAST

628 49 4
                                    

Jaerin berjalan dengan pantas, harini dia dah janji nak lunch bersama Jungkook.

"macamana? Dia percaya?" Jaerin yang kebetulan berada di situ bersembunyi di sebalik tiang. Jungkook sedang bercakap dengan seorang perempuan. Jaerin terus mendengar.


"Jaerin percaya 100% dengan apa yang aku cakap, sekarang diorang tengah krisis. Tunggu masa nak bercerai je" balas Jungkook. Jaerin mengetap bibirnya, rupanya Jungkook dah tipu dia dan berpakat dengan Seojin


"good! Sekarang ni turn aku. Aku akan rapat dengan Jimin, mesti Jaerin akan lagi percaya" Seojin ketawa. Jungkook turut sama ketawa.


"Ooo, ni kerja korang la ye!" sergah Jaerin. Jungkook dan Seojin sama-sama terkejut.


"ss..saya bo..boleh ex..explain" Jungkook tergagap-gagap.


"tak payah explain!" balas Jaerin. Tak tunggu lama, dia terus menumbuk Seojin dan Jungkook yang berdiri di depanya. Dua-dua terduduk sambil berdarah hidung.


"korang memang berhajat sangat nak mati kan?!" Jaerin memegang kolar baju Seojin dan Jungkook.


"eh sabar Jaerin! Sabar!" kata V memegang Jaerin dari terus mengganas.


"lepaslah!" Jaerin meronta-ronta. Seojin dan Jungkook terus cabut lari.


"sekarang kau dah tau kebenaranya kan?" soal V. Jaerin tunduk.


"macamana aku nak berhadapan dengan Jimin nanti?" soal Jaerin. Dia dah banyak tuduh Jimin yang bukan-bukan.


"belum terlambat lagi" V menepuk bahu Jaerin

****

Jaerin memandang tasik yang berada di depanya dengan keluhan, rasa bersalah atas perbuatanya sebelum ni. Jimin memandang kiri kanan mencari kelibat Jaerin selepas diberitahu oleh V. Akhirnya dia ternampak Jaerin yang sedang termenung. Dengan perlahan-lahan dia menuju ke arah Jaerin dan duduk di sebelahnya.



"ehem!" Jimin berdehem. Jaerin berpaling,


"I'm so sorry, maafkan saya kerana tak percayakan awak. Please maafkan saya" Jaerin memeluk Jimin sambil menangis. Jimin pula yang terkedu.

"Awak tak salah, saya punca semua ni" Jimin menggosok kepala Jaerin


"saya tak patut percayakan orang lain, saya memang teruk" balas Jaerin


"dahla nangis. Habis comot muka isteri saya yang comel, manja dan georgeous ni" pujuk Jimin sambil merungkaikan pelukanya. Jaerin ketawa.


"boleh pun ketawa, kalau tak asyik masam je muka" usik Jimin


"tak payah nak perli, kang saya nangis balik kang" ugut Jaerin sambil mengesat air matanya.


"nah, jangan nangis lagi" Jimin menghulurkan lolipop.


"kecik je? Bagilah yang besar sikit" Jaerin mengambil lolipop dari tangan Jimin.


"boleh je nak yang besar, kenalah...." Jimin berbisik di telinga Jaerin membuatkan muka Jaerin merah. Jaerin membuat isyarat menyuruh Jimin datang dekat denganya. Jimin tanpa ragu-ragu mendekatkan mukanya dengan muka Jaerin.




'puk!" Jaerin menepuk dahi Jimin.





"aduh, sakitlah!" Jimin menggosok dahinya. Lain yang dia mintak lain yang dia dapat.



 [C] FRIENDZONE [ PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now