PART 7

513 52 3
                                    

Jaerin masih lagi diam, kelibat di hadapanya juga hanya diam.

"mana awak menghilang selama 3 tahun ni? Awak buat saya macam orang bodoh kan?" soal Jaerin sedikit kasar. Jungkook tak menjawab, sebaliknya dia tunduk.

"see? You can't answer it" sambung Jaerin.

"saya tak bermaksud nak tinggalkan awak macam tu je, saya ada sebab" balas Jungkook

"so tell me!" marah Jaerin.

"Jaerin, hubungan kita masih macam dulu kan? Saya tak pernah lupakan awak sikitpun" Jungkook memegang tangan Jaerin namun Jaerin cepat-cepat menariknya kembali.

"Saya dah kahwin" Jungkook tersentak, matanya terpandang sebentuk cincin yang tersangkut di gelang tangan Jaerin. Dia cukup maklum yang gadis itu memang tak suka pakai cincin.

"awak..awak dah kahwin?" soal Jungkook.

"yes I am" jawab Jaerin.

"ah saya terlambat, tapi saya masih ada peluang lagi kan" soal Jungkook penuh mengharap.

"Sorry Jungkook, saya ada hal. Jumpa lagi" ujar Jaerin, sebenarnya ingin mengelakkan dari Jungkook.

"ingat aku akan mengalah ke Kim Jaerin? Kita tengoklah nanti, kalau tak dapat secara elok, aku ambil secara paksa. Kau tetap milik aku" Jungkook tersenyum sinis.

*********

"suprise!" jerit Jimin apabila Jaerin membuka pintu.


"Mak kau ijau! hish, terkejutlah! kata balik esok?" soal Jaerin sambil duduk di atas sofa.

"saja balik awal" Jimin senyum.

"Seronok kat sana?" tanya Jaerin.

"Tak. Boooriiing" cebik Jimin.


"Mana hadiah saya?" Jaerin hulurkan tanganya.


"Nah" Jimin menghulurkan beg kertas. Jaerin membukanya. Matanya terbeliak.


"Banyaknya!" ucap Jaerin. Dalam tu ada kasut, baju, topi and lolipop.

"Appa yang beli sekali. Andddd lolipop ni 2 hari sekali boleh makan. Saya akan pegang" Jimin mengambil plastik lolipop dari tangan Jaerin.

"Kedekut" cebik Jaerin.

"Bukan kedekut, nanti ada yang sakit gigi pulak. Pastu nangis" ejek Jimin. Jaerin menjulingkan matanya, mentang-mentang dia pernah nangis depan Jimin sebab sakit gigi 3 tahun lepas, sampai sekarang Jimin masih mengungkit.


"Laparlah Jaerin" ujar Jimin tiba-tiba

"Kejap saya masak. Awak pergi la mandi dulu" balas Jaerin

"Kita makan kat luar la, lepak kafe yang kita selalu pergi tu" ajak Jimin.

"Malaslah, kita makan kat rumah harini. Belajar simpan duit" ucap Jaerin

"Alahai Kim Jaerin dah dewasa. Dah tau erti hidup. Bagus" Jimin ketawa lalu beredar ke bilik untuk mandi.

******

(Di meja makan)

"kenapa lain macam muka ni?"soal Jimin.

"Jungkook. He's back, saya baru jumpa dia kat Uni tadi" kata Jaerin perlahan. Jimin tersentak, Jungkook merupakan cinta pertama Jaerin. Entah macamana, 3 tahun lepas Jungkook menghilang tanpa dikesan dan sekarang dia dah muncul balik.


 [C] FRIENDZONE [ PARK JIMIN : 박 지민 ]Where stories live. Discover now