Kitap Yorumu - Benden Gitme

285 9 15
                                    

      • Kitap Adı : Benden Gitme

      • Yazar : @SunshineDemons

      • Kurgu: Genç Kız Edebiyatı

      • Güncelleme : Wattpad Kitabı

            Yorumum°

      • Öncelik merhaba! Kitabı, istek üzerine aldım. Dün başladım okumaya, sıcak çayla bir güzel gitti!

     • Yazar, baskıcı toplumu ve çevreden etkilenen anne-babayı ele almış. Anlatım biçimi sade ve hoş. Yani göz yormuyor, şahşahlı cümleler ve üstü kapalı anlatım tarzı yok. Anlattıklarını, doğrudan anlatmış. Ekrana bakarken dolu dolu kelimeler görmüyorsunuz. Zaten bölümler kısa, ama hoş.

      • Kitabın, ilk üç-dört bölümü -yanlış hatırlamıyorsam- tanıtım gibiydi, daha çok giriş de denebilir. Yani herhangi bir olay yok. Bu, beni şaşırttı açıkçası. Wattpad'de, genel olarak bakıldığında kitapta, o güne kadar herşey normalken, o gün ne hikmetse bir şeyler oluyor.  Ama bu kitapda bu hoşuma gitti. Kız, bariz bir şekilde anlatmış hayatını, çevresini, ailesini.

       • Mesela kişisel gelişim kitaplarını okumasına ailesi izin vermiyor, ben de buradan bunu çıkardım; ailesi kızlarının - Nevra'nın- dış dünyayı tanımasını, kendi sınırlarını çizmesini istemiyor -ki öyle.

      • Kitap karakterlerinin isimlerini de çok beğendim. Nevra ve Ares... Sizce de hoş değil mi? Bence bu tür kitaplara uygun isimler.

      • Gerçekten -maalesef- bu tür toplumlar hâlâ daha var... Elalem ne der korkusu, bunun psikolojide bir ismi vardır elbet. Bundan arınmamız gerekiyor ama...
       Ailesi ve mahallesi tarafından her daim hanım hanımcık olması zorunlu bir genç kız. Tamam, evet kibar, ağır başlı bir kız gibi davranmamız gerekiyor. Ama burada söz hakkı aileye düşüyor. Tabi bu tür toplumdaki aileler de, insanların derdine düşüyor. Kitabı okurken göreceksiniz. Babası kural koyan bir adam. İlk zamanlar bana o kadar da sert gelmemişti. Sadece kişisel gelişim kitaplarına karşı bir insandı. Nevra, babasının anlayışlı -ki bu ne kadar olabilirse- oluğunu düşünüyordu. Ama sonra ki bölümlerde kurallar koymaya başladı.

      • Kitapta o kadar çok hataya rastlamadım. Yani belki de yoktur, göze batmıyor varsa da. Dediğim gibi, yalın bir dil kullanması özellikle daha da hoş olmuş.

      • Sonunun nasıl olacağını merak ediyorum, şahsen okumayı da düşünüyorum. Normalde okurken bana istek attığı gün kaç bölümse oraya kadar okur ve yorumlarım ki öyle de yaptım. Ama devam edeceğime benziyor;) Yazarın profiline bakmanızı öneririm, belki kendinize uygun kitap bulabilirsiniz^^

      • Tavsiyem, bölümleri biraz daha uzatman. Okurken akıcı olursa, bölümler olabildiğince çabuk bitiyor. Yeni bölümler atmalısın. Ama olaylar biraz daha gelişmeli. Hani evet hızlı git demiyorum, ama yavaş da gitme. Kurgun, ele aldığın konun güzel. Böyle devam edersen iyi. Daha fazla okuyucuya kavuşman dileğiyle...^^

     °Buraya da sizin yorumlarınızı alalım^^

     

BOOKSTAGRAM • | • 1Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin