17🌸

465 68 47
                                    

" kau nak pergi mana ? "

yunho memandang hana yang baru turun itu atas bawah. dahinya berkerut melihat penampilan hana yang seakan mahu keluar itu.

" keluar sekejap. " balas hana ringkas.

" dengan siapa ? " soal yunho lagi

" haejun "

mendengar nama itu terus yunho mendengus tak puas hati.

" aku nak ikut " kata yunho.

dia berura ingin naik ke tingkat atas untuk menukar pakaian tetapi pantas ditahan oleh hana.

" ala sekejap je. dia nak belanja makan sebab dia jatuh kan makanan saya haritu. boleh la , eung ? "

terkelip - kelip mata hana bagaikan mata anak anjing supaya yunho beri kebenaran untuk dia keluar. lagipun orang nak belanja makan takkan nak tolak pulak hehe

" haih.. boleh tapi dengan satu syarat "

" apa dia ? " soal hana

" ni " jari telunjuk dituju pada bibir merah delimanya itu.

hana sudah menguling bebola matanya. dasarㅡ

" ye lah. ppali ! nanti saya lambat pula "

yunho mendekati hana dan pantas bibirnya lelaki itu dikucup sekilas. yunho menjuih bibir

" ala sekejapnya " regeknya

" saya dah lambat ni. byee ! "

yunho memerhatikan figura hana yang sudah hilang setelah gadis itu menaiki grab . lantas dia naik ke tingkat atas.

⊱ ━━━━.⋅ εïз ⋅.━━━━ ⊰


" aku lambat ke ? " soal hana serba salah.

dia sampai saja tadi , dia sudah nampak figura haejun yang sedang bermain dengan telefon pintarnya. pikirnya dirinya sudah lambat.

" eh takde lah. aku pun baru sampai ni " balas haejun bersertakan senyuman sehingga ternampak dimplenya yang dalam.

" fuh nasib baik. " hana menarik nafas lega.

" kau nak makan apa ? " soal haejun. dia memberi book menu pada hana.

" erm pineapple fried rice and apple juice. " hana beri semula menu itu pada haejun.

haejun memanggil pelayan yang kebetulan lalu disitu. terus dia memesan makanan. setelah pelayan itu pergi , haejun menatap hana.

hana yang berasa tidak selesa dengan tatapan haejun itu mula bersuara.

" em kenapa kau pandang aku macam tu ? seram aku " hana tersenyum kekok. dia mengaru kepalanya yang tidak gatal.

" salah ke ? kau ni cantik lah " pujinya kemudian tersengih seorang diri.

" ah gumawo "

jujur hana berasa sedikit kekok malam ini dengan haejun. lelaki itu nampak lain. tak macam haejun yang dia kenal sebelum ini.

" haejun , aku nak pergi toilet sekejap " pinta hana

" sure "

⊱ ━━━━.⋅ εïз ⋅.━━━━ ⊰

t

anpa hana dan haejun sedar , ada sepasang mata yang memerhatikan mereka berdua sejak tadi.

[√] married student || yunhoWhere stories live. Discover now