01🌸

1.2K 130 97
                                    

Hana's

" taknak ! hana tak nak kahwin ! " dengus aku geram

gila apa nak suruh aku kahwin sedangkan aku baru berumur 17 tahun. tak logik kan ?! geez , memang tak lah aku nak setuju dengan cadangan mengarut mama ni. i still want to enjoy my life as teenage girl okay ! bukan nak derhaka tapi aku still muda lagi untuk semua ni

" mama tak kira , mama nak hana kahwin juga dengan dia tak kira apa keputusan hana or else...

you are not my daughter anymore " kata mama tetap dengan pendiriannya.

dang !

kata-kata mama tadi buatkan aku terdiam. sampai hati mama buat aku macam ni. hanya disebabkan aku tak mahu tunaikan permintaan mengarut dia tu dia sanggup tak nak mengaku aku anak.

aku meraup rambut aku kasar dan mengeluh. kalau aku tolak mama takkan mengaku aku anak lagi tapi kalau aku terima sudah tentu aku takkan dapat have fun lagi macam selalu hm.

kalau itu yang mama mahu aku tak boleh tolak lagi. anak mana yang sanggup dibuang oleh keluarga sendiri ? tell me , anak mana ? nak taknak aku kena patuhi juga arahannya itu.

" kalau itu yang mama mahu , hana tak boleh nak tolak lagi. " balas aku dengan suara kendur

" mama buat semua ni untuk kebaikkan hana juga. lagipun mama dah lama berkenan dengan dia sebab mama yakin yang dia boleh jaga hana dengan baik " ujar mama

" apa apa je la mama. hana naik dulu " aku terus berlalu dari situ.

baru selamgkah menaiki tangga , mama memanggil aku. kepala ditolehkan untuk memandang mama.

" wae ? " soalku malas

" malam ni pakai baju lawa sikit. keluarga bakal suami kamu nak datang. "

aku menganguk faham dan sambung memanjat anak tangga satu per satu untuk naik ke bilik.

aku menghempas tubuhku di atas katil. iphone 11 pro max yang berada di tepi bantalku dicapai. aku terus buka aplikasi instagram dengan niat nak mengadu pada rakan baik aku tapi terbantut bila nampak crush aku send gambar dekat insta.

" haih hensem betul kau ni taehyung.." kata aku sendirian sambil merenung wajah taehyung pada phone aku lama.

aku mengeluh. lupa pula aku dah nak kahwin. eey taksuka tapi itu lah nak buat macam mana kita sebagai anak kena patuhi sahaja arahannya. ingat , syurga dibawah tapak kaki ibu.

cis ! aku nak nasihat orang pula padahal tadi aku tengking juga mama sebab bangkang cadangan mengarut mama tu. terbit rasa bersalah dalam diri. tapi aku dah turuti permintaan mama itu so rasa bersalah tu dah berkurang hm

cuma masih tertanya-tanya siapa bakal suami aku tu. hensem tak ? kalau tak memang aku sanggup lari rumah. aku sanggup kahwin dengan jiran sebelah rumah aku ni iaitu ahjushi lee dong wook even umur dah nak masuk 40 tapi tetap kacak !

jari aku scroll kebawah lagi sehingga mata aku tertumpu pada satu post yang menarik perhatian aku.

" jeong yunho... " nama itu meniti di bibirku.

lelaki itu , dia sebenarnya ex crush aku tapi entahla setiap kali bertentang mata dengan dia aku pasti akan berdebar. aku tak pasti sama ada aku masih sukakan dia atau tidak.

aku stop on crush kat dia pun sebab aku dapat tahu dia sudah mempunyai girlfriend tapi dah break pun. just aku malas dah nak minat dia sebab taehyung oppa lagi kacak dari dia hshshshs

tapi haih dia tu dah la pandai , baik and kacak pulak tu. eh hana bunyi macam belum move on je ?

aku tampar mulut aku perlahan. " dah apahal aku puji dia lebih-lebih ni. move on hanaaa " kataku sendirian.

[√] married student || yunhoWhere stories live. Discover now