7

4.9K 242 34
                                    


"Fuhhh ~" bunyi helahan nafas Izam memenuhi bilik tidur di apartmennya. Gio sedang mandi dan Izam hanya menunggu dan menyediakan pj's Gio.

Izam membaringkan dirinya di katil dan memejamkan matanya untuk berehat seketika. Suasana Cafe tempatnya berkerja agak sibuk selepas jam makan tenghari . Izam segera menyambung pekerjaan nya sebaik sahaja Liam dan dia sampai ke Cafe setelah menghantar Gio ke day care semula.

"Pami, where's my pyjamas? I want to wear my favourite pyjamas tonight"

Waktu berehat Izam terganggu akibat suara yang berasal dari anak nya itu.

"Hm, Pami ada letak di tepi katil. Did you take bath properly?"

Walau bagaimanapun, Izam tetap memerhatikan cara mandi anak nya itu. Dia tidak mahu Gio mandi dengan semberono sahaja.

"Of course Pami." jawab Gio sambil memakai pyjamas kesukaannya itu.

Gio amat suka dengan pyjamas bermotif bintang dan awannya itu.

" Pami want to go cook dinner. You play with your toys at living room okay?" Arah Izam sambil mengusap rambut anaknya yang masih basah itu .

"But Pami, Gio wants a new toy." Pinta Gio .

Izam memang menyediakan Gio dengan pelbagai mainan tetapi sudah sekian lama Izam tidak pernah membelikan Gio mainan yang baharu akibat Izam sekarang menabung untuk keperluan yang lebih penting.

"Pami will buy you a new toy kalau Pami dah gaji okay?" Pujuk Izam.

"Promise?" Gio menghulurkan jari pinky nya .

"Promise baby" Izam menyatukan jari pinky nya dengan Gio menandakan bahawa mereka telah membuat janji .

..................................................................................

"Ada apa-apa berita?" Orang yang ditanya tidak mampu menjawab dan hanya menggelengkan kepalanya sahaja.

"I ALREADY PAID YOU! Takkan seorang lelaki pun kau tak boleh cari?!" berserta dengan hentakan meja yang begitu kuat.

Semua yang berada di dalam bilik itu ketakutan dan ingin segera lari tetapi mereka tahu akibatnya jika lari dari seorang lelaki yang sekarang ini duduk di kerusi itu.

"Berapa lama?" lelaki yang duduk di kerusi itu bertanya kembali kepada 4 orang suruhannya yang hanya menundukkan kepala .

"I ASKED YOU, HOW MUCH LONGER?!" Emosi lelaki yang terkenal dengan sikap temperamen nya itu tidak boleh dikawal lagi.

Dia marah . Dia sudah membayar dengan wang yang banyak kepada orang suruhannya untuk mencari Izam kembali.

Ini sudah masuk 3 tahun orang suruhannya itu masih tidak dapat mencari Izam.

" I'll give you 3 weeks more, kalau masih tak jumpa. DIE ! "

"Baik, Tuan Daniel" orang suruhan lelaki itu dengan segera keluar dari bilik yang mempunyai hawa yang tidak menyenangkan itu .

"Ughh~. Where are you Izam? I've missed you so much."  Daniel bersandar di kerusi besar khas pejabat nya itu .

Sebenarnya hidup Daniel setelah meninggalkan Izam tidak dikatakan baik-baik sahaja. Pada tahun pertama dia meninggalkan Izam, dia berasa sedikit bebas dan night club adalah kunjungan utamanya. Tetapi, lama kelamaan dia berasa kosong .

Dia berasa hidupnya hanya dipenuhi dengan one night stand dan wanita-wanita jalang yang mengelilinginya sekedar meminta duit dari kekayaan nya sahaja.

"I hope I could see you again Izam"

TBC

..................................................................................

VOTE AND COMMENT

~ dont be a silent reader ~

( ꈍᴗꈍ)

𝘽𝙚𝙞𝙣𝙜 𝙝𝙪𝙧𝙩 (𝙢𝙥𝙧𝙚𝙜) ✓Where stories live. Discover now