Kring
pintu cafe dibuka
" Morning Izam "
Sapa Mia. Selaku sahabat Izam. Most outgoing and lovely person Izam ever met.
"Morning, Mia. As always , you look so happy ".
Sapa Izam kembali. Senyuman Mia tidak pernah tertinggal dari muka gadis itu
"Thank you, you're so sweet. Is Gio already healed ?"
"Yah, he is well" jawab Izam.
"Thank god. " Hela Mia.
Mia amat risau bila Izam memberitahunya bahawa Gio sakit dan Izam perlu mengambil cuti . Dia sudah menanggap Gio sebagai anak buah nya sendiri . Dan Gio juga sudah menanggap Mia sebagai aunty nya.
FAVOURITE AUNTY . of course.
Gio jatuh sakit dua hari yang lalu akibat flu . Sistem imun anak Izam itu bukanlah sekuat yang di sangka . Memandangkan sekarang musim luruh, Gio amat mudah jatuh sakit.
.....................................................................
Izam menukar pakaian musim sejuk nya kepada pakaian yang telah di sediakan oleh pihak cafe kepada pekerja.
DEGREE CAFE
Cafe yang terkenal dan menjadi tempat bertapa bagi remaja .
"Hi. Latte with caramel please."
Begitulah ayat yang sentiasa menjadi permulaan bagi hari Izam sebagai pelayan di cafe yang terkenal.
.................................................................
" Izam meet me at the office before lunch"
Liam, pemilik selaku boss kepada Izam.
Izam hanya senyum dan mengangguk sebagai balasan kepada arahan bossnya tadi.
Sebenarnya , Izam dan Liam adalah sebaya dari segi umur. Tapi, Izam tidak mahu terlalu selesa kerana dia masih sedar yang dia hanyalah seorang pekerja.
"Apa lagi yang kau dah buat Zam?" Mia bertanya dari kaunter cafe.
Izam also confused . Oleh itu dia hanya menjawab pertanyaan Mia dengan menaik turunkan bahu .
......................................................................
Tok tok tok
Lamunan Liam sirna akibat ketukan yang berasal dari pintu officenya itu.
Dia semestinya tahu siapa yang mengetuk pintu nya itu.
Izam, lelaki termanis yang pernah dia jumpa . Lelaki yang telah mengetuk jantung nya untuk sentiasa berdetak laju ketika berada di hadapannya. Lelaki yang mempunyai senyuman teranggun di dunia.
" Masuk" arah Liam
Lihatlah wajah itu, wajah yang terlihat sungguh suci . Wajah yang sekarang ini sedang berdiri di depan Liam dengan tatapan bertanya.
"Em, what can i help you?"
TBC
..............................................
DON'T FORGET TO :
i) Like
ii) commentStay tuned ʕ´• ᴥ•̥'ʔ
YOU ARE READING
𝘽𝙚𝙞𝙣𝙜 𝙝𝙪𝙧𝙩 (𝙢𝙥𝙧𝙚𝙜) ✓
Hayran Kurgu[𝘨𝘢𝘺 / 𝘣𝘰𝘺𝘴𝘭𝘰𝘷𝘦 𝘴𝘵𝘰𝘳𝘺] : "I - I'm em ... I'm pregnant Niel." "You must be kidding me" [ 𝙗𝙖𝙝𝙖𝙨𝙖 𝙢𝙖𝙡𝙖𝙮𝙨𝙞𝙖 𝙢𝙞𝙭 𝙬/ 𝙚𝙣𝙜𝙡𝙞𝙨𝙝 ] ˜"*°•.˜"*°• Vote and comment •°*"˜.•°*"˜