25

3.2K 148 5
                                    


" Happy birthday to you~ "

Setelah lagu selesai dinyanyikan Gio segera mengenggam kedua tangannya lalu menutup matanya.

Dia berdoa didalam hatinya.

" Dear god. I wish this happiness will be ever after. Please protect my Pami so he can be stronger and always be happy. I wish my father will come to my birthday party one day. So, I can hug him and say that I love him. Eventhough he's not by my side for this whole time. Please, give us mercy and fill our life with joy."

Gio membuka matanya dan menolehkan kepalanya seketika ke arah Izam yang tersenyum.

Lalu Gio meniup lilin yang menghiasi kek buatan Paminya. Semua tetamu bersorak dan menepuk tangan mereka. Gio amat gembira. Dia memeluk Paminya. Tidak lupa mengucapkan terima kasih.

Dia amat bersyukur dengan hidupnya yang sederhana dan dipenuhi dengan kasih sayang daripada Paminya.

__________________

"I'm so proud of you Izam." Mia memeluk Izam seketika. Dia bangga kerana sahabat nya masih gagah menempuh semua cabaran hidup.

Jika dia menjadi Izam mungkin dirinya hanya tinggal nama didunia ini. Mungkin dia sudah ditanam di dalam tanah terdalam dan sudah berada di tempat orang yang tidak bernyawa.

" Thank you Mia."  Izam tersenyum hangat didalam pelukkan Mia. Lisa pula hanya mengusap perlahan punggung Izam.

Usapan Lisa terhenti , pelukkan Mia terlepas ketika melihat seorang lelaki yang berjalan kearah mereka bertiga.

Izam pun segera menoleh dan dia dapat melihat Liam berjalan kearahnya sambil tersenyum dengan sejambak bunga lili digenggamannya.

"Here, for you." Liam menghulurkan Izam sejambak bunga itu. Izam yang tidak tahu ingin berbuat seperti apa segera mengambil bunga dihuluran Liam.

Dia sebenarnya tidak seberapa menyukai bunga lili. Dia tidak menyukai bau yang dikeluarkan daripada bunga itu. Tapi, untuk memuaskan hati Liam dia terpaksa menerima bunga itu.

" Thank you Liam." Izam hanya memasang senyuman yang kedua sahabatnya ketahui palsu.

Lisa dan Mia segera meminta diri agar tidak mengganggu perbualan Liam dan Izam. Mereka lebih memilih bermain bersama Gio dan Maxim daripada mendengar perbualan kering Izam dan Liam.

" Gio seems very happy tonight." Izam hanya menganggukkan kepalanya tanda setuju dengan ucapan Liam.

" And you..." Liam memandang Izam dari atas hingga bawah dengan senyuman hangat terlekat di bibirnya.

Izam yang menyadari itu segera menunduk dan melihat jikalau terdapat kotoran dibaju atau seluarnya.

" You look beautiful tonight." Izam yang masih menunduk segera mendongakkan kepalanya dengan mata yang melebar.

Mulut nya masih tertutup. Dia tidak tahu bagaimana untuk membalas ayat Liam itu. Otaknya tiba-tiba sahaja kosong. Muka nya terasa memanas. Cengkraman tangan yang memegang bunga pemberian Liam mengerat.

Liam sedikit tertawa melihat pipi dan telinga Izam yang kemerahan. Izam memang terlihat manis pada hari ini.

Tshirt putih yang dilapisi dengan cardigan berwarna peach dan dipadankan dengan seluar berwarna hitam cukup membuatkan Izam terlihat manis.

Tshirt putih yang dilapisi dengan cardigan berwarna peach dan dipadankan dengan seluar berwarna hitam cukup membuatkan Izam terlihat manis

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
𝘽𝙚𝙞𝙣𝙜 𝙝𝙪𝙧𝙩 (𝙢𝙥𝙧𝙚𝙜) ✓Where stories live. Discover now