"Pami! Where is my backpack?" Kedengaran suara teriakan Gio yang sedang kalut mencari backpack kesayangannya.Gio amat sayang dengan backpack berjenama Nike Just Do It Brasilia Mini miliknya. Backpack itu adalah hadiah daripada uncle kesayangannya. Uncle Liam , di hari jadinya tahun lalu.
"Behind the door sweetheart!" Izam pula sedang menyediakan lunch box untuk Gio.
Hari ini, isi lunch box Gio adalah hard boiled egg , baby carrots + ranch dan pretzels. Gio amat menyukai baby carrots yang rangup dan tidak terlalu manis itu.
Hampir setiap kali Izam menyediakan lunch box Gio, dia akan menyimpan satu container kecil baby carrots.
Izam tidak tahu dari mana sebenarnya datang selera makan Gio yang sedikit memilih itu. Gio terkadang lebih memilih untuk tidak makan jika makanan yang ada dihadapannya tidak memenuhi seleranya.
Terdengar cerewet , tapi itulah ciri khas Gio. Dia tidak akan memakan makanan atau meminum minuman yang manis.
" Gio, hurry up. Go put on your shoes honey!" Izam sedikit menjilat hujung ibu jari nya yang terkena sos ranch tadi dan segera mencuci lalu mengeringkan tangannya.
Dia mengambil backpack yang Gio telah jumpa di belakang pintu bilik tidur mereka. Lalu memasukkan lunch box berwarna hitam tersebut ke dalam beg itu.
Gio pula masih dalam kesusahan memasang kasut nya. Izam segera mendudukkan dirinya di depan Gio lalu memasang kasut Gio.
"Wait for me." Izam menepuk punggung Gio seketika untuk menghilangkan debu ketika Gio duduk dilantai tadi dan berlalu ke dalam bilik semula untuk mengambil barang-barang nya.
Izam bangun sedikit terlambat hari ini, matanya bengkak khas seperti orang yang baru habis menangis , kepalanya pening, badannya lenguh.
Tetapi Izam melawan semua rasa sakit itu agar Gio tidak khawatir dengan keadaannya dan tidak menanya apa yang telah berlaku kepada dirinya.
Izam sedikit mengurut bawah matanya untuk menyurutkan bengkak itu. Lalu memakai losyen dan parfum di seluruh badan nya. Tidak lupa mengambil backpack berwarna putih di belakang pintu bilik tidurnya.
"Pami! Come here quickly!" Izam yang baru sahaja selesai memasukkan barang-barang keperluan nya didalam beg terus berjalan keluar daripada bilik itu.
"Huft~ What honey?" Izam tercegat melihat barang yang dipegang Gio.
Dia segera menghampiri Gio yang berada di luar pintu apartmen mereka yang terbuka. Dia menolehkan kepalanya ke kiri dan ke kanan untuk melihat jika ada orang yang menghantar barang yang dipegang Gio sekarang.
Izam bercangkung di hadapan Gio.
"Who gave you this? Hm? Don't you remember , I have repeatedly advised you not to open the door if I'm not by your side. Dangerous sayang..."
YOU ARE READING
𝘽𝙚𝙞𝙣𝙜 𝙝𝙪𝙧𝙩 (𝙢𝙥𝙧𝙚𝙜) ✓
Fanfiction[𝘨𝘢𝘺 / 𝘣𝘰𝘺𝘴𝘭𝘰𝘷𝘦 𝘴𝘵𝘰𝘳𝘺] : "I - I'm em ... I'm pregnant Niel." "You must be kidding me" [ 𝙗𝙖𝙝𝙖𝙨𝙖 𝙢𝙖𝙡𝙖𝙮𝙨𝙞𝙖 𝙢𝙞𝙭 𝙬/ 𝙚𝙣𝙜𝙡𝙞𝙨𝙝 ] ˜"*°•.˜"*°• Vote and comment •°*"˜.•°*"˜