7:00 amKring~ kring~
"Urhm~"
Bunyi alarm yang berasal daripada sebuah smartphone telah membangunkan Izam daripada tidur yang lena.
Manakala, Gio masih setia menutup matanya didalam pelukan Izam.
Izam tidak mahu membangunkan anak lelaki nya itu memandangkan sekarang adalah hari sabtu . Dia mengambil off daripada kerja setiap weekend agar dapat meluangkan masa yang bermanfaat bersama anaknya.
Izam amat memandang tinggi masa-masa nya bersama Gio . Bagi nya , meluangkan masa bersama anak dari muda lagi dan menjadikan sebagai kebiasaan dapat memastikan hubungan tetap kukuh apabila anak membesar.
_____________
Setelah meregangkan otot-otot nya,Izam segera ke dapur untuk membuat sarapan. Hari ini dia bercadang untuk membuat gluten-free crumpets.
Memasak sudah mejadi kepakaran Izam sebelum dia mengandung lagi. Izam amat suka memasak dan pernah terfikir untuk menyambung pengajiannya di dalam bidang memasak ketika dia sudah menamatkan pengajian high school nya.
Tetapi, takdir mungkin tidak menyejutui itu.
____________
"Hmm... looks delicious, Gio might like this." Izam telah selesai acara memasaknya .
Sebenarnya, Izam belum pernah membuat gluten-free crumpets for breakfast dan ini adalah percubaan pertama kali nya.
Setelah meletakkan crumpets yang panas dan berbau wangi khas itu di meja makan, Izam segera ke bilik tidur nya kembali untuk membangunkan Gio.
"Sweetheart wake up, Pami made crumpets for breakfast."
"Emm, crumpets?" Gio menggosok matanya perlahan dan mendudukkan diri nya.
Izam tahu , Gio akan segera bangun jika dia mendengar nama makanan atau bau makanan yang menyelerakan .
"Emhem." Izam menangguk dan memeluk anaknya.
"Go take a shower and we will have breakfast together." Izam sedikit menurunkan badan anak nya daripada katil .
"Okay." Gio segera pergi ke bilik mandi. Dia tidak mahu makanan yang dimasak oleh Pami nya sejuk .
Izam pula segera menyediakan pakaian untuk Gio pakai._____________
"Sedap tak ?" Izam bertanya ke arah anak lelaki nya yang sedang makan dengan bersemangat.
"Super delicious!" Gio menjawab dengan senyuman gembiranya.
Izam hanya tersenyum dan mengusap kepala Gio yang sedang duduk dihadapannya dengan perlahan.
"Eat slowly Gio."
"Em" Gio hanya menanggukkan kepalanya tanpa memandang kearah Paminya.
_____________
YOU ARE READING
𝘽𝙚𝙞𝙣𝙜 𝙝𝙪𝙧𝙩 (𝙢𝙥𝙧𝙚𝙜) ✓
Fanfiction[𝘨𝘢𝘺 / 𝘣𝘰𝘺𝘴𝘭𝘰𝘷𝘦 𝘴𝘵𝘰𝘳𝘺] : "I - I'm em ... I'm pregnant Niel." "You must be kidding me" [ 𝙗𝙖𝙝𝙖𝙨𝙖 𝙢𝙖𝙡𝙖𝙮𝙨𝙞𝙖 𝙢𝙞𝙭 𝙬/ 𝙚𝙣𝙜𝙡𝙞𝙨𝙝 ] ˜"*°•.˜"*°• Vote and comment •°*"˜.•°*"˜