9

4.8K 203 8
                                    


"Tuan Daniel, tomorrow there will be a meeting between Rastor's Company and Star's Company in Manchester."

"The meeting will be held at the Star's Company , at 11am."

Pembantu pribadi baharu Daniel nampaknya menjalankan tugas dengan baik.

Daniel telah beberapa kali memecat pembantu pribadinya sendiri akibat kesalahan-kesalahan tertentu. Mahupun kecil atau besar. Daniel amat mementingkan kesempurnaan.

Tetapi pembantu pribadi nya kali ini terlihat lebih mahir dalam menjalankan tugas dan jadual pekerjaan Daniel juga tersusun dengan baik.

"Hm." Daniel hanya berdehem kerana terlalu fokus kepada kertas kerja yang berada di hadapannya itu.

"Did you bring me the file that I'm asking for?." Sebelum Daniel memasuki bilik pejabat nya pagi itu, dia telah meminta pembantu pribadinya untuk membawa fail saham syarikat itu.

"Ada tuan." Pembantu pribadi Daniel dengan segera meletakkan fail yang diminta itu di atas meja Daniel.

"Hm, you can go do your work now." Daniel hanya menjeling fail itu dan menyuruh pembantu pribadinya keluar dari ruangannya .

"Baik, tuan." Pembantu Daniel membongkok kan badannya dan segera keluar daripada ruangan Daniel.

Begitulah kehidupan pekerjaan Daniel Rastor. Hanya dipenuhi dengan kedinginan. Sikap Daniel yang dingin kepada semua orang itu sudah menjadi peneman Daniel dari dahulu lagi.

Hingga membuatkan pekerjanya mahupun orang lain diluar syarikatnya menyegani Daniel.

Tidak dipungkiri lagi syarikat Daniel merupakan syarikat yang hebat dan besar.

                                    -------

"Be careful and listen to Mrs. Jasmine words. Okay honey?"

Izam sentiasa menasihati Gio sebelum membiarkan anaknya berjalan masuk ke   daycare.

"Okay Pami." Jawab Gio dengan bersemangat.

"Pami love you." Izam mengenggam tangan anak nya dan sebelah tangannya lagi digunakan untuk mengusap kepala anaknya dengan lembut.

"I love you too Pami." Jawab Gio tersenyum . Pami nya amat lembut terhadap dirinya.

"Gio, come." Mrs. Jasmine memanggil Gio dari pintu pagar daycare itu dengan senyuman yang manis.

Jasmine amat menyukai sikap ayah dan anak itu. Mereka terlihat sangat hangat dan menyayangi satu sama lain.

"Bye Pami!" Gio berlari sambil melambaikan tangannya kearah Izam.

"Gio, don't run." Izam kembali menasihati anak kesayangannya itu. Dia tersenyum dan membongkok kan badannya ke arah Jasmine.

Jasmine senyum dan membongkok kan dirinya juga.

Setelah acara menyapa itu. Izam berjalan ke arah bus stop berdekatan daycare Gio . Dia kemudiannya menaiki bas ke cafe tempat dia berkerja.

                                     -----

Cafe tempat Izam berkerja mulai beroperasi pada jam 10 pagi.

"A slice of Lemonade cake and a cup of Iced tea please. Make sure the iced tea not too sweet. "

Pesanan pelanggan cafe itu di catat dengan baik oleh Izam. Dia mengulangi kembali pesanan pelanggan tersebut bagi memastikan pesanan yang di catat benar dan segera pergi ke kaunter untuk diberi kepada pekerja yang bertugas.

𝘽𝙚𝙞𝙣𝙜 𝙝𝙪𝙧𝙩 (𝙢𝙥𝙧𝙚𝙜) ✓Where stories live. Discover now