- Elvira. – állt fel a hölgy. Nem nézett ki idősnek, de úgy tűnt az aggodalom megviselte. Arca beesett volt és sápadt, amit barna haja még jobban kiemelt. Kék szeme körül sötét karikák virítottak, hangja azonban lágy volt és nyugodt. – Örülök, hogy megismerhetem. – nyújtotta kezét a lány felé, de Elvira nem fogadta el. Ha megfogják a kezét védtelen és könnyen lefegyverezhető.
- Én is. – válaszolt rideg hangon, lepillantva a nő kezére. – Kit kell megölnöm? – felnézve a nő szemébe tért egyből a tárgyra. Fölöslege időpazarlásnak tartotta a bájcsevejt.
Erre Mrs. Tonkin megszeppent, és azonnal visszahúzta a kezét.
- Elvira, ez… - kezdte Finn, de Mr. Tonkin közbevágott.
- Nem kedvesem. Ez most egy másfajta munka lesz. – állt fel a férfi is. Ő kevésbé volt megviselt. Szintén barna haja jól fésült volt, szinte fekete szeme körül pedig egy sötét folt sem volt. Büszkén húzta ki magát, és ahogy felállt, begombolta az öltönyét. – Most életet kell mentened, nem elvenned. – mondta mosolyogva. Elvira azonnal felismerte a hamis mosolyt.
Finnek feltűnt a lány hirtelen jött még nagyobb feszessége, teljes merevsége és befeszített izmai.
- Elvira, kérlek, gyere ki velem egy percre. – indult ki a bérgyilkosok feje. Szívélyesen mosolygott a Tonkin házaspárra, majd kinyitotta Elvira előtt az ajtót.
Amint Finn becsukta maguk mögött, ezzel kizárva a beszélgetésből a házaspárt, Elvira tajtékzott a dühtől.
- Ezt nem mondhatod komolyan! – kezdte a lány. – Nem fogok testőrködni. Finn, én bérgyilkos vagyok. Embereket megölök, nem megmentek.
- Elvira! – tette fel kezét nyugtatóan a férfi. – Az a férfi, ott bent, egy nagyon híres ügyvéd. Kisebb maffiák tagjait ültette le az évek alatt. Eddig is veszélyben voltak, de most a Graham maffiából csuktak le valakit miatta. Méghozzá a Graham fiút. Tudom, hogy… - Elvira közbe vágott.
- Nem fogok Grahamék ellen dolgozni! – szögezte le a lány. – Mindig engem bérelnek fel, nagyon jó összegekért, és ha bosszút akarnak állni a drága ügyvédúron, amiért lecsukta Williamet, akkor biztos, hogy engem fognak hívni. És szívesebben ölöm meg őket, mintsem megvédem.
- Elvira. A béred tíz százalékát kapom meg minden melód után. Tonkinéktől kapott tíz százalék kétszer annyi, mint Grahaméktől kapott száz százalék. – magyarázta Finn. Erre még a lány is megállt egy pillanatra.
- Nem érdekel, mennyi pénzt kapok érte, nem fogok Graham ellen menni. – makacskodott Elvira, és kezét összefonta mellkasa előtt.
- Na jó, ide figyelj! – lépett közelebb Finn és fenyegetően felemelte a mutatóujját. – Most megmondom mi lesz. Visszamész azon az ajtón, - mutatott az irodára a férfi – megmondod Mr. Tonkinnak, hogy elvállalod az állást, aztán fölmész, összepakolsz és elmész velük. Vagy. Fölmész a szobádba, összepakolsz és elmész. Egyedül. Ha az elsőt választod, akkor jó sok pénzt fogsz szerezni, azért, mert egy fruskára vigyázol. Ha a másodikat választod, akkor leveszem rólad a kezem. – emelte fel kezét „mosom kezeim” módon. – A rendőrség két nap alatt elkap és leültetnek. Most tizenkilenc éves vagy. Ahány embert megöltél, legjobb esetben hetvenévesen szabadulsz.
Elvira megfagyott. Az agya, a szíve és minden porcikája tiltakozott a munka ellen, de tudta, hogy Finn nem viccel. Ha nem vállalja el Tonkinéket, akkor elküldi. És ha Finn nem védi meg, akkor holnap már egy cellában fog aludni.
- Te döntesz. – mondta Finn, azzal visszament az irodába.
Elvira nem tehetett mást. El kellett vállalnia. Mert ha nem vállalja el, akkor mindent elveszít. Hátra hajtotta a fejét, sóhajtott egyet, majd az egyetlen épp nála lévő, sípcsontjára erősített fegyvertartóból egy gyors mozdulattal kivette a benne tárolt tőrt, a céltáblák felé fordult és célzás nélkül elhajította a tőrt tiszta erőből és dühből. A kés hangos puffanással belefúródott az egyik céltábla közepébe, aztán Elvira visszament az irodába.
- Nos? – kérdezte szemöldökét felhúzva a megbízó férfi.
- Tíz perc múlva kész leszek. – felelte fagyosan Elvira, azzal kiviharzott a szobából. Mr. és Mrs. Tonkin utána nézett. Látták, ahogy Elvira neki iramodik, a létra melletti falra ugrik, majd azonnal az emelet pár centi vastag fémpadlója felé rugaszkodik, két kezével elkapja azt, majd egyik lábát fellendítve felhúzza magát az emeletre.
ESTÁS LEYENDO
Bérgyilkosból testőr
AventuraElvira a világ legjobb bérgyilkosa. De mi történik, ha a világ legjobb bérgyilkosát felbérlik testőrnek? Trágár beszéd helyenként előfordul. Második rész már megtalálható Testőrből bérgyilkos címen.