4.

3.4K 128 0
                                    

4.

Felix:

Jag står i sovrummet som Ogge och Omar befinner sig i. Det är helt sjukt, Twitter och Instagram har flippat över på Foscar hashtagen.

Jag slänger min mobil till Ogge. Han tittar igenom Foscar trenden med ett spänt uttryk. Desperat försöker jag tyda hans ansikte.

"Jaha"

Är det allt han får ur sig? Jag flippar snart över och höjer rösten lite onödigt mycket.

"Vadå jaha! De har ju för fan fått för sig att det är sant på riktigt ju"

Omar blir snabb med att öppna munnen och försvara sin rumskamrat.

"Skrik inte på Ogge. Det är ju inte han som sagt att ni är tillsammans"

Ogge ler mot Omar och tittar sedan snett på mig.

"Vadå det har jag inte sagt heller"

Säger jag trotsigt. Jag känner Oscars varma men darriga hand på min axel och sedan hör jag hans skygga röst.

"Felix tat lungt. Världen går inte under, de har ju trott att vi dejtar länge liksom"

Han knycker lite på huvudet och ler försiktig mot mig. Jag suckar djupt och knycker åt mig mobilen från Ogge igen.

"Men se, det är ju en massa fejkt ihopsatta bilder från intervjun igår och de är bättre än vanligt"

När jag demonstrativt skrollat fram några bilder för Oscar ser jag upp igen. Där möter jag Ogges fundersamma blick. Han ser emellan mig och Oscar medan han verkar försöka förmedla de rätta orden.

"Felix de är inte fejk"

Intervjun som avslöjade alltWhere stories live. Discover now