22.

2.7K 126 14
                                    

"OMG vem Omar?"

Frågar Oscar glatt och Felix tittar storögt på Omar som inget säger.

Ha! Vad han inte vet är att det var mig han gjorde det på. Jag flinar åt min söta rodnande pojkvän. Han flackar febrilt med blicken och jag riktigt ser hur hans hjärna arbetar med en lösning.

"Var inte det hon Amanda? För typ ett år sedan? Du måste släppa det Omar"

Säger jag skämtsamt, dock tillgjort. Egentligen blir jag svartsjuk bara av att  tänka på den tjejen Omar var på en dejt med.

Omar nickar tacksamt och Felix öppnar såklart munnen.

"Åh! Omar fick lite action? Det här vill jag höra"

Omar bara viftar med handen och säger något i stil med att de ska berätta om deras dejt i stället. Det håller jag med om, det räcker med den tjejen föralltid tycker jag. 

Oscar verkar fatta vinken av Omars obehag och fortsätter att berätta om deras kafé besök. Felix tar då plötsligt Oscars hand och visar hur de satt vid bordet. Grejen är att jag noterar att han inte släpper den. Så de sitter där resten av kvällen hand i hand medan vi snackar om annat.

"Nej men nu tycker jag att vi drar och lägger oss"

Säger jag, jag har nämligen fått en snille blixt.

"Okej"

Gäspar resten till svar.

"Men då kan ju jag och Omar ta ett rum så tar ni ett."

"Varför det?"

Frågar Felix fundersamt. Han är ju mer blåst än vad han ser ut. Jag skrattar inombords men håller en stadig fast retsam röst.

"Bro jag vill inte sabba vibben från årets sötaste officiella par"

Jag nickar menande mot deras händer och de rodnar en djup färg av röd.

"Jag håller med Ogge jag"

Säger Omar snabbt och drar med mig till hans och Felix före detta rum. Nu är det vårt, precis som det ska vara.

Omar:

Med dörren stängd trycker jag bestämt ner Ogge i sängen. Han ser först lite förvånad ut men ler snabbt upp mot mig. Han lyfter på nacken och ger mig en passionerad kyss. Ingen tunga, bara kärlek. Mina läppar kan såklart inte hålla tillbaka den glädje jag känner inombords och ler mitt i kyssen. Jag känner hur hans läppar vibrerar när ett litet skratt trillar ut.

"Varför så ivrig? Vi har ju haft hela dagen, inte för att jag klagar precis"

Han flinar sådär sexigt som bara han kan och jag rodnar av hans ord.

"Jag blev lite avundsjuk efter allt berättande om Foscar dejten bara. Men om du inte vill så"

Jag börjar försöka kliva av honom men kommer ungefär två centimeter innan han håller fast mig.

"Men nej! Jag sa ju att jag inte klagade"

Hans underläpp hänger gulligt ut och jag kämpar för att inte le som den fåne jag är.

"jaja"

Där sprack det och mina leende läppar samarbetar med hans igen. Inte för att jag klagar, jag skulle vara frivillig alla dagar i veckan.

"Vänta!"

Jag rycker mina läppar ifrån hans och han tittar smått oroligt på mig.

"Vad menade du med årets sötaste officiella par"

Jag ger honom hundvalpsögon men han skrattar bara åt mig.

"Ja vi är ju lätt det sötaste paret ever men vi är ju inte officiella liksom. Så jag tänkte att de kan väl få den meriten då"

Han ler blygt åt mig och jag lovar att mitt ansikte måste utstråla mer kärlek än något någonsin gjort förut. Hans söta konstaterade kan jag säga förtjänade en kyss eller kanske lite mer?

------

Nästa kapitel är Foscar späckat bara så ni är beredda! Smörigt men sött! ;) Xx, M.

Intervjun som avslöjade alltWhere stories live. Discover now