5.
Oscar:
Ogge sätter på videon från igår och bara efter några minuter fattar jag vad han menar. Jag och Felix är extremt närgångna, mer än vanligt det vill säga. Fansen har bara sparat och lagt ut riktiga bilder.
Jag ser hur Felix gör en grimas när han ser hur vi tittar på varandra i videon. Jag visste att vi var lite på och sådär men nu förstår jag fansens reaktion. Jag tror för sjutton att vi är ett öppet par i videon här jag står och tittar på skärmen.
Ogge:
Jag kollar på killarnas reaktioner och de är ganska lika. Oscar ser lite obekväm ut men på Felix syns det ännu mer. En sak är säker, de var inte meningen att reaktionerna skulle vara så.
"Alltså ni var ju rätt på"
Min röst är försiktig men konstanterande. Felix får en försvarande röst och han låter mest som en bebis.
"Omen det är vi ju alltid och ni var ju extra på också så det så"
Jag börjar såklart att flacka med blicken och stamma super konstigt. Det slutar med att Omar puttar till mig med ett skratt.
"Det är inte mitt fel att jag är så fantaskisk så att han inte kan låta bli"
Han ser super kaxig ut och jag skrattar till och ler medan jag säger att det kan han drömma om.
" Men hallå? Hjälp till då! Det brukar ju vara Foscar hit och dit men nu tror de ju fan att det är sant"
Felix ser desperat och lite rädd ut. Han brukar bara skratta och klappa lite på Oscar när Foscar kommer upp. Detta är en helt ny reaktion. Oscar står och skruvar på sig medan Omar överförklarar som vanligt.
"Omen killar kom igen: 'Kan du erkänna att du är sjuk nu?' Okej!' Eller 'Hej gubben..'"
Han avbryter sina imitationer av de två killarna med att göra puss ljud. Sedan börjar han krama på mig och härma saker de gjort i videon. Jag klagar inte direkt och spelar med jag också. Liksom en kille får ju ta sina chanser. Felix klagar däremot högljutt"
"Men så gjorde vi inte! Seriöst!"
"Eh, jag tror vi gjorde det Felix"
Oscar skruvar obekvämt på sig under Felix oroliga blick. Han ser uppgivet på sin kamrat innan hans blick möter min. Jag ser att Oscar har insett situationen för vad den är, Felix däremot är kvar i trotsstadiet.
YOU ARE READING
Intervjun som avslöjade allt
FanfictionJust den intervjun startade allt, sedan var det som en eld vi inte kunde stoppa. Att vara en del av kändisvärlden och The Fooo är grymt förvirrande när kärlek eller kanske bara kär och lek inblandas. Ogmar och Foscar bok.