Efter köpet av tröjan går vi runt och köper lite mjukglass. Vi sätter oss på en bänk och jag snor lite glass från honom.
"Hallå den där är min ju"
Han låter underläppen hänga fram så att han ser ut som en tiggande liten hundvalp.
"Nåå blev Oscar ledsen"
Säger jag med en tillgjord röst. Han nickar överdrivet med huvudet och snyftar till.
"Ja, det blev han"
"Blir det bättre om han får lite av Felixs glass?"
Nu nickar han bestämt med huvudet och jag föser mig närmre. När jag sitter så nära honom jag kan fyller jag min sked med glass. Sedan för jag den långsamt emot honom med ett flin på läpparna. Precis när Oscar ska stänga munnen så ändrar jag riktning på den och den hamnar i min istället.
"Men nej Felix"
Utropar Oscar med en söt bebisröst.
Oscar:
Jag och Felix har verkligen jätte kul och jag bara trivs. Det är mysigare att vara på dejt med Felix än vad jag någonsin trott.
"Nu vill jag ha en kram. Annars går jag hem"
Säger jag trumpet men kan inte hålla leendet inne över vår barnsliga lilla lek.
"Okej då gubben"
'Haha gubben' har blivit vårt ironiska 'trotsa Daff ' ord sedan den där intervjun.
Felix flinar när han lutar sig emot mig och jag låter honom glatt omfamna mig. Dock känner jag hur han stelnar till mitt i den. Är jag obekväm att krama eller va?
"Oscar. Vi har en paparazzi efter oss."
Nu stelnar även jag till, visst det är meningen att det ska bli kort på oss. Jag trodde dock att det skulle vara fans som tog dem och att det skulle hamna på typ Instagram och Twitter. Inte tidningarna.
"Vad gör vi"
Viskar jag och han släpper mig sakta. Sedan kollar han runt omkring sig som om att han kollar så att ingen ser. När han vänder sig mot mig säger han åt mig att le som om han säger något romantiskt. Så jag börjar le och flacka med blicken sådär som jag brukar göra medan han berättar om sin plan.
"Vi pussas nu så att de får en smakbit sedan låstas vi upptäcka fotografen och skynda oss härifrån. När vi kommer till Cafét ser vi till att hon vet var vi är. Väl där är vi romantiska som in i bomben när vi tror att ingen ser. Sedan åker vi hem i bilen och jag öppnar dörren åt dig. Låter det bra?"
Han tittar oroligt på mig och jag nickar glatt på huvudet, jag lyssnar ju typ på hans kärleksförklaring. Note my sarcasm.
------
Xx, M.
YOU ARE READING
Intervjun som avslöjade allt
FanfictionJust den intervjun startade allt, sedan var det som en eld vi inte kunde stoppa. Att vara en del av kändisvärlden och The Fooo är grymt förvirrande när kärlek eller kanske bara kär och lek inblandas. Ogmar och Foscar bok.